Vegatopia Forum

Italiaanse in Nederland/Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VeggieIry

Italiaanse in Nederland/Amsterdam
« Gepost op: 05 juli 2006, 14:37:17 »
Hoi
Ik heet Irene en ik kom uit Italie. Ik ben vegetarier sinds bijna anderhalfjaar en ik zal deze augustus en vakantie in Nederland hebben (een fietstoer en drie dagen in Amsterdam). Ik wil graag weten waar kan ik vegetariervoedsel kopen en enkele goedkoop vegetarier restaurant waar ik kan gaan eten ( beter vlakbij de CS).
Dank je wel
Groetjes
Irene
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2006, 15:26:31 door J@n »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Hoi, ik ben nieuw
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2006, 15:25:59 »
Hallo Irene,

Vegetarische producten kun je bij de meeste grotere supermarkten in Nederland wel vinden. De meeste keus heb je bij Albert Heijn. In het centrum van Amsterdam vind je een heel grote Albert Heijn achter het Paleis op de Dam (Nieuwezijds Voorburgwal 226, ook open op zondag). Op stations vind je vaak kleinere vestigingen van deze supermarkt, die een enkele keer ook wel een vegetarisch product in het assortiment hebben.

Albert Heijn heeft doorgaans ook veel biologische producten. Wil je meer biologische poroducten, dan kun je kijken in natuurvoedingswinkels. De grootste heet De Natuurwinkel. De meeste vestigingen zitten net iets buiten het centrum van Amsterdam. Een hele grote is gevestigd aan Elandsgracht 118. Ook die aan de Weteringschans 133 heeft vrij veel.

Voor restaurants kun je de Vegatopia restaurantgids raadplegen: http://restaurantgids.vegatopia.com/noord-holland/amsterdam/. De prijzen lopen heel erg uiteen. Voor het allergoedkoopste eten kun je terecht in kraakpanden waar vaak een of meerdere keren per week vegetarisch wordt gekookt.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Italiaanse in Nederland/Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2006, 13:59:58 »
over het algemeen vind je in elk restaurant iets vegetarisch op de kaart. zo niet dan kun je er om vragen, vaak maken ze dan heel speciaal iets heel lekkers voor je klaar.