Vegatopia Forum

Vegetarische slaatjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lotte88

Vegetarische slaatjes
« Gepost op: 02 januari 2007, 20:19:04 »
Hey, ik ben helemaal gek op slaatjes maar sinds ik weer vegetarisch ben geworden merk ik dat er eigenlijk weinig kant en klare slaatjes te koop zijn in de supermarkt, eiersalade uitgezonderd. Weten jullie misschien een goed adres voor vegetarische slaatjes?

Edit: nu ik dan toch bezig ben, weet iemand waar ik vegetarische geitenkaas kan kopen?
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2007, 20:24:34 door Lotte88 »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2007, 20:35:49 »
Hoi Lotte, ben je wel eens in een natuurvoedingswinkel geweest? Ze hebben daar sowieso vegetarische geitenkaas, maar ik weet niet hoe het met de slaatjes zit...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Lotte88

Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2007, 20:42:58 »
Hoi Lotte, ben je wel eens in een natuurvoedingswinkel geweest? Ze hebben daar sowieso vegetarische geitenkaas, maar ik weet niet hoe het met de slaatjes zit...
Ja op zich wel maar ik weet niet of mijn ouders zin hebben elke keer 15 minuten te rijden om een pakje geitenkaas te halen ;) Maar het valt te proberen, als ik het gewoon af en toe meeneem.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2007, 22:23:35 »
Hey, ik ben helemaal gek op slaatjes maar sinds ik weer vegetarisch ben geworden merk ik dat er eigenlijk weinig kant en klare slaatjes te koop zijn in de supermarkt, eiersalade uitgezonderd.

Wat bedoel je eigenlijk precies met slaatje? Want eiersalade, da's toch meer voor op een toastje ofzo, dan is selleriesalade en komkommersalade ook veggie.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2007, 01:08:12 »
Ik denk dat ze huzarensalade bedoelt?

Hier heb je een recept:
http://www.vegatopia.com/kerst2006/kerstarchief.php?show=bg_Huzarensalade.html

Hobbit (in de biowinkel te vinden) heeft een aantal vega salades waarvan er iig 1 op huzarensalade lijkt:
http://www.hobbit.be/asp/subproduct.asp?Artnr=10040
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2007, 01:18:23 door Hizikigrrrl »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #5 Gepost op: 03 januari 2007, 01:11:59 »
Edit: nu ik dan toch bezig ben, weet iemand waar ik vegetarische geitenkaas kan kopen?
De kaaswinkel
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #6 Gepost op: 03 januari 2007, 01:20:44 »

Lotte88

Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #7 Gepost op: 03 januari 2007, 11:55:29 »
Ok, hier heb ik wat aan :)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische slaatjes
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari 2007, 15:34:17 »
wat ik vaak doe, om een soort van "koude schotel" of huzarensalade te maken, op een makkelijke, snelle manier: een blikje macdoine des legumes met wat mayonaise en eventueel een uitje en wat augurkjes voor de zure smaak. best lekker!

en wat ik ook lekker vind is die cole slaw van yoma, zo'n grote verpakking, niet van die kleintjes waar de eiersalade inzit...