Vegatopia Forum

Duitsland - Berlijn

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Duitsland/Berlijn
« Reactie #40 Gepost op: 29 september 2007, 17:25:59 »
Heb je mij niet gezien?  ;)
ik was een weekje in Berlijn en je kan er echt lekker vegetarisch eten én erg goedkoop! Zeker een aanrader voor de kleinere portemonnee.
Ook leuk zijn de vele terrasjes...

Tip: stel je kappersbezoekje even uit als je van plan bent om naar Berlijn te gaan. Je vindt er zowat overal de formule "cut and go": wassen en knippen voor (soms nog geen) 10 euro , drogen kan je zelf doen.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #41 Gepost op: 08 april 2008, 14:55:05 »
Binnenkort ga ik met een groep naar Berlijn, waaronder ook vleeseters. Ik heb de vorige keren dat ik in Berlijn was lekkere eetplekken kunnen vinden, maar vraag me af of iemand toevallig leuke tips heeft voor resto's waar zowel vleeseters als vegetariërs terecht kunnen?
Eet gezond & eet taartjes

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Duitsland/Berlijn
« Reactie #42 Gepost op: 08 april 2008, 15:09:16 »
Ik was er ook met drie vleeseters. We zijn er voornamelijk in standaard eettenten geweest, zoals een Thais restaurant en een pizzeria, maar de laatste avond gingen we naar Maoa.

Ik vond het erg lekker. Er is belachelijk veel keuze in groenten en kruiden en marinades. Er is ook heel veel vlees en vis, maar helaas geen vleesvervangers. Maar de groenten zijn heerlijk.

Het is wel een soort wokrestaurant, maar dan goed. (denk ik, ben nog nooit in een ander wokrestaurant geweest) Ik weet niet of ze in verschillende pannen alles wokken.

Hippe inrichting en verder prima bediening enzo.

« Laatst bewerkt op: 08 april 2008, 15:15:38 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Duitsland/Berlijn
« Reactie #43 Gepost op: 08 april 2008, 15:39:27 »
Safran (zie mijn post van 24 september) is erg leuk en lekker, Perzisch eten voor veg en niet veg.
Mao Thai in Prenzlauerberg is zeer lekker. De vegetarische kaart staat helemaal achteraan de gewone kaart.
Die Strichman die ik in mijn post van 24 september noem is ook best aardig, en die Kadima die daar ook straat is denk ik ook leuk (maar die was toen dicht). JE kunt als veggie toch erg makkelijk terecht in Berlijn vind ik.
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Duitsland/Berlijn
« Reactie #44 Gepost op: 08 april 2008, 22:09:58 »
Ja die da die da! Ik ga in september weer. Nu al zin in.  :D

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #45 Gepost op: 29 mei 2008, 21:08:53 »
We hebben de eerste avond gegeten bij een Mexicaan (door een ander uitgekozen). Was prima :)
De tweede avond hebben we gegeten bij Amrit. Wel aardig, maar ik heb wel eens lekkerder Indiaas gegeten in een westers land. Ik kon me van de vorige keer niet herinneren dat het zo'n massatent was. We zaten nu op een overdekt buitenterras met veel te hard loeiende warmtepalen.
De laatste avond bij Safran. Het eten was heerlijk, maar het restaurant vond ik niet zo sfeervol. Pas toen het een beetje vol begon te raken werden er kaarsjes aangestoken en een muziekje aangezet. Jammer.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #46 Gepost op: 03 juli 2008, 21:08:24 »
http://edition.cnn.com/2008/TRAVEL/07/01/Berlin.eat/index.html

CNN) -- Although not famed for its home-grown cuisine, there's some excellent dining to be had in Berlin. Alongside the more traditional French restaurants, such as the superb Margaux (Unter den Linden 78), there is also a huge variety of quality ethnic food, including Turkish, Ethiopian and Moroccan eateries.

For German cuisine with a nouvelle twist try Schneeweiss (Simplonstrasse 16). Its modern and refreshingly light dishes attract a youthful and discerning crowd.

To combine wonderful food with outstanding wine, look no further than First Floor, Hotel Palace (Budapester Strasse 45), where Gunnar Tietz is an award-winning sommelier.

If you fancy a night of celebrity spotting, Paris Bar (Kantstrasse 152) is a French bistro popular with artists and actors, who are lured in by its excellent steaks and delectable cocktails.

To simultaneously satisfy your hunger pangs and cultural cravings visit Café Einstein (Kurfürstenstrasse 58), a traditional Viennese-style coffee house that serves up lunch, dinner and literary readings -- as well as Berlin's best apple strudel, drenched in vanilla sauce.

Vegetarians shouldn't miss Samadhi Restaurant (Wilhelmstrasse 77). It may appear a little drab, but the food is anything but. The south-east Asian, and entirely vegetarian menu features spicy tofu dishes and some fiery curries. Yellow Submarine* (Wiener Strasse 19) serves organic diner-style food that includes hearty vegetarian burgers and a bunch of vegan options.

For those who don't have the time to sit down and eat, Berlin offers a good line in some peculiarly German fast food, available at "imbisse" (street-food outlets) of varying quality. Currywurst is essentially a sausage slathered in a mixture of ketchup and curry, which tastes much better than it looks. Other wursts include the flavorsome bratwurst and the chubby bockwurst, both usually served with sweet or hot mustard.

Local lore has it that the global phenomenon that is the doner kebab, or gyro, originated in the Turkish neighborhood of Kreuzburg. True or not, you'll find this combination of meat, salad and pitta bread sold all over the city.


*Ik gok dat dit Yellow Sunshine moet zijn, die hier al vaker is aangehaald.
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2008, 21:13:27 door Hizikigrrrl »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Duitsland/Berlijn
« Reactie #47 Gepost op: 05 juli 2008, 14:22:42 »
(Of moet ik een nieuwe, Duitsland/Münchendraad aanmaken?)

Ik ga van de week een paar daagjes naar München. Wat moet ik zeker doen en mag ik niet missen?
This is between me and the vegetable!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #48 Gepost op: 16 augustus 2008, 12:38:16 »
Ik vertrek 24 aug. met een vriendin naar Duitsland en dan met name Berlijn. Heb er veel zin in. Ben er vorig jaar maar heel even geweest.

Heeft iemand nog een tip voor een camping? We willen het liefste zo dicht mogelijk in/bij de stad staan. Ik heb een camper en die mag bijv. helaas niet op camping "tentstation" staan.

Ik kan dus zelf koken in mijn camper maar dat is dus niet nodig om de kosten te drukken lees ik wel ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Duitsland/Berlijn
« Reactie #49 Gepost op: 04 september 2008, 20:42:27 »
ik vertrek morgen naar wuppertal.
kent iemand daar iets fijn soms??? ???

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Duitsland/Berlijn
« Reactie #50 Gepost op: 04 september 2008, 20:59:07 »
De monorail!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Duitsland/Berlijn
« Reactie #51 Gepost op: 04 september 2008, 21:06:11 »
jah, daar heb ik al over gelezen... is die niet een beetje duf?
we gaan in elk geval al naar de zoo en een of ander zwempark.
en voor savonds weten we het nog niet. dringend op zoek  :D

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Duitsland/Berlijn
« Reactie #52 Gepost op: 08 september 2008, 12:12:50 »
Die Yellow Sunshine was echt de Berlijntip van het jaar. Thanx! In drie dagen tijd, drie keer daar geluncht waarvan twee keer met een dubbel menu  ;D
Verder sushi (met groenten) gegeten. In Kreuzberg (mijn favoriete wijk) concurreren ze elkaar helemaal suf met overal 50% korting met sushi.


Berlijn is tof! Ook buiten het eten ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Duitsland/Berlijn
« Reactie #53 Gepost op: 01 oktober 2008, 21:27:38 »
Vegetarians shouldn't miss Samadhi Restaurant (Wilhelmstrasse 77). It may appear a little drab, but the food is anything but. The south-east Asian, and entirely vegetarian menu features spicy tofu dishes and some fiery curries. Yellow Submarine* (Wiener Strasse 19) serves organic diner-style food that includes hearty vegetarian burgers and a bunch of vegan options.

Ik vond het allebei echt drie keer niks. Terwiijl er in geen enkel Berlijns restaurant een plek te vinden was, waren er in Samadhi welgeteld drie tafeltjes bezet. Dat had al te denken moeten geven. Maar alla, het was laat, er was honger, dus dan maar hier wokgroenten in sojasaus. Was eetbaar, maar verre van bijzonder. Stukjes groente bakken en die in een enorme plas ketjap knikkeren, kan ik thuis ook.

Yellow Sunshine vond ik helemaal een tegenvaller. Ik verwachte een hippe diner, maar het bleek een slechte snackbar met frietkruimels die zeker drie keer waren gefrituurd, geserveerd met een 4 bij 6 centimeter groot kant-en-klaar-sojaschnitzeltje van Vetara of zo. Wat een armoede. En dan de kleurstellingen van het interieur. Het is toch minstens tien jaar geleden dat mensen hun interieurs geel en roodbruin verfden op z'n Mexicaans?

Vegetarisch eten kun je maar beter niet in vegetarische restaurants doen, geloof ik.

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #54 Gepost op: 11 mei 2009, 12:54:11 »
Laatst nog mensen naar Berlijn geweest en nog nieuwe dingen ontdekt?

En is het nou Yellow Sunshine of Yellow Submarine, want Jan heeft het in z'n quote over Submarine en in z'n post over Sunshine..

Oja, en zijn er ook mensen die hebben gekampeerd in de buurt van Berlijn? Ik heb wel een aantal campings gevonden en vroeg me af of er ook mensen zijn die er al ervaring mee hebben. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #55 Gepost op: 11 mei 2009, 19:17:06 »
Het is Yellow Sunshine http://www.yellow-sunshine.com/
Mijn vriend kampeerde hier http://www.tentstation.de/ en die vond dat erg oke.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #56 Gepost op: 11 mei 2009, 20:38:25 »
Jan heeft het ook over Yellow Sunshine hoor. Het was Hiziki, maar die quootte weer een of andere site.

Ik ga ook binnenkort weer naar Berlijn. :D Dit keer met vleesetende papa, mama en zus, dus ik vrees dat de vega-resto's dit keer niet op het programma komen te staan. :( Maargoed, het is wel leuk om weer naar Berlijn te gaan natuurlijk. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #57 Gepost op: 11 mei 2009, 20:44:25 »
Mao Thai (http://www.maothai.de/maothai.php) en Safran (www.safran-restaurant.de) zijn leuke resto's voor zowel wel als niet veggies.
,,,,فلافل

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #58 Gepost op: 12 mei 2009, 19:38:12 »
Het is Yellow Sunshine http://www.yellow-sunshine.com/
Mijn vriend kampeerde hier http://www.tentstation.de/ en die vond dat erg oke.

Wauw, bedankt voor de laatste tip! Dat is echt iets wat we zochten! :)

Weet je vriend nog dingen die we moeten weten erover of dingen waar we rekening mee moeten houden?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Duitsland/Berlijn
« Reactie #59 Gepost op: 12 mei 2009, 20:08:05 »
Weet je vriend nog dingen die we moeten weten erover of dingen waar we rekening mee moeten houden?

Hij zegt:
-Simpele voorzieningen maar wel goed
- Wel een parkeerplaats, maar die is klein (zij waren met trein en huurden een fiets, de camping is dicht bij het station en fietsen in Berlijn is erg leuk en veilig)
- Lekkere cocktails
- Zij hadden wel gereserveerd
- Alleen tentjes geen caravans
- 24uurs bewaking
- Ze spreken ook Engels
,,,,فلافل