Vegatopia Forum

Nieuwe vleesvervangers Bio+

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkman

Nieuwe vleesvervangers Bio+
« Gepost op: 28 maart 2010, 05:18:17 »
Heb het nergens op het forum kunnen vinden en begin er dus maar een nieuw topic over.

Een paar dagen geleden een nieuwe telg in de vleesvervanger-familie gekocht; Oosterse roerbakreepjes van het merk Bio+ (een zeer divers biologisch merk met een scala aan producten dat in zo'n beetje elke supermarkt behalve de Albert-Heijn te vinden is).

http://www.bio-plus.nl/consument/producten/vlees-vleesvervangers/vleesvervangers/

Het zit in een 'hippe' verpakking, ziet er vrij aantrekkelijk uit en het koste 1,99 voor een bakje van iets rond de 300 gram.
De reepjes lijken op het eerste gezicht erg veel op de shoarma-stukjes van Goodbite. De ingrediëntenlijst laat echter al snel zien dat die vergelijking per definitie niet op kan gaan.
Het hoofdbestanddeel van de roerbakreepjes is soja-eiwit en verder zitten er kruiden, groenten en (jawel) 'biologische scharreleieren' in.
Dat houd in dat er totaal geen tarwe-eiwitten of gluten zijn gebruikt en juist dat is mijns inziens vaak de krachtige basis van een goede vleesvervanger (al dan niet in combinatie met soja)

Maar goed, heb ze gebakken en gegeten in een pita-broodje met salade,rode ui en knoflooksaus.
Hoewel ik normaal gesproken een enorm zwak heb voor dergelijke broodjes, vond ik deze echt helemaal niet lekker...
Het bakt niet goed krokant en smaakt vooral naar kaneel.. Voor mij qua smaak zeker niet voor herhaling vatbaar en ik verwacht ook erg weinig van het andere vegetarische product (Italiaanse schnitzel).

Ik vind het echter wel positief dat er eindelijk biologische vleesvervangers in de supermarkt verkrijgbaar zijn en zal het blijven volgen.
Alle dieren vrij!


Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe vleesvervangers Bio+
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2010, 12:37:21 »
Ik zie weinig hips aan de verpakking.
Jammer dat het tegen viel, het ziet er wel lekker uit en ik dacht ook meteen aan een soort gyros iets.
Maar ik kom toch bijna alleen in de AH, dus het zat er toch niet in.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Nieuwe vleesvervangers Bio+
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2010, 14:26:38 »
Oh nog niet gezien. Is dit hun enige produkt of hebben ze nog meer varianten?

Die Goodbite shoarma vind ik wel een van de betere kant-en-klare vleesneppers.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Nieuwe vleesvervangers Bio+
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2010, 14:30:54 »
Het lijkt heel erg op
http://www.damhert.be/producten.cfm?cat=11&catomschrijving=vegetarisch&startRow=25
Deze wokstreepjes, uit de belgische carrefour.
En dat zijn ook niet mijn favoriete producten...  :-\