Vegatopia Forum

De voorraadkast uitdaging

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.906
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #240 Gepost op: 19 januari 2023, 14:33:35 »
Ik denk dat ik maar dingen weg ga gooien op een gegeven moment, anders komt die kast nooit leeg.

Niet geven aan voedselbank, facebookweggeefgroep of buren/collega's? Chocola is dacht ik (zonder vulling) minstens een jaar houdbaar.

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #241 Gepost op: 19 januari 2023, 14:36:23 »
Ik zou het ook weggeven. Ik had laatst nog twee plakken Chocolonely die ik niet op ging eten, die heb ik bij de Weggeefwinkel gebracht, als lekkers voor de medewerkers of anders voor hun klanten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #242 Gepost op: 20 januari 2023, 12:23:50 »
Ja dat zou ik inderdaad wel kunnen doen. Alleen soms is de tht datum al verstreken, en dan is het nog prima eetbaar maar vind ik het niet echt kunnen om het weg te geven.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.554
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #243 Gepost op: 20 januari 2023, 21:30:15 »
Chocola kan echt wel na de houdbaarheidsdatum, hoor.
Ik heb vaak genoeg over datum chololade, gaat prima. Ik denk dat de meeste mensen daar echt niet om geven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #244 Gepost op: 21 januari 2023, 16:49:13 »
Ja maar iets over de datum weggeven vind ik weinig respectvol. Weggooien is anderzijds ook vervelend.
Mee koken (vegan brownies?), is dat nog een optie?

Hier is het roggemeel nu ook op en een van de twee verpakkingen walnoten.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #245 Gepost op: 21 januari 2023, 17:23:05 »
Bij ons in de buurt staat ergens zo’n weggeefkastje. Er ligt van alles in, van fruit, snoep tot drogisterijproducten. Is dat niet wat? Kan degene die het neemt, zelf beslissen.

De paashaas van Rudie heb ik laatst opgegeten. Ik zou ook best weer eens mee kunnen doen aan de uitdaging, maar heb ook net de kast volgestouwd toen de koffie en de sojamelk in de bonus waren.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2023, 17:25:06 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #246 Gepost op: 22 januari 2023, 15:31:53 »
Bij ons in de buurt staat ergens zo’n weggeefkastje. Er ligt van alles in, van fruit, snoep tot drogisterijproducten. Is dat niet wat? Kan degene die het neemt, zelf beslissen.

Wij hebben ook zo'n kast in de buurt, en daar leg ik geregeld wat in (bv ook als 2 voor de prijs van 1 is) maar ik let er juist op dat ik er niks over de datum in leg? Het klopt wel dat mensen dat zelf dan kunnen bepalen of ze het nemen, maar het lijkt me zo ellendig, het is al niet super jofel als je eten uit zo'n kast moet pakken en dan is het ook nog eens over de datum.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #247 Gepost op: 22 januari 2023, 16:03:17 »
Ik heb altijd chocola mee naar kantoor, je kunt er collega's mee blij maken of omkopen, al naar gelang de behoefte, kei-handig.
Gewone pure chocola kun je overigens ook gebruiken om chocomel mee te maken.
En je kunt ook chocola meenemen naar popquizzen o.i.d. om te delen met je teamgenoten natuurlijk. ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #248 Gepost op: 28 januari 2023, 15:58:55 »
De pofmais moet ook op en ik heb net een portie popcorn gemaakt. Nu is er nog voor 1 of 2 keer pofmais over, dus dat gaat heel aardig.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #249 Gepost op: 28 januari 2023, 21:40:08 »
Oh lekker, moet ik ook weer eens maken! Maak jij popcorn in de pan of in de magnetron?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #250 Gepost op: 30 januari 2023, 21:33:02 »
Goed om te horen dat de laden bevallen Selly. Ik wacht nog een jaar of twee met een nieuwe keuken, maar dan worden het waarschijnlijk wel allemaal laden, voor zover mogelijk. En een inductie kookplaat, een brede.

Dit was wel een tijdje terug! Die nieuwe keuken komt er niet, de oude is met wat opknappen nog prima en ik vind een nieuwe toch zonde van het geld. Ik heb wel vandaag een nieuwe afzuigkap en een inductiekookplaat geinstalleerd (ik had keramisch). Ik ben erg benieuwd naar hoe inductie gaat bevallen. Kan alleen maar meevallen na jaren een steeds minder betrouwbare temperatuurregeling van mijn keramische plaat.

Voorraad uitdaging gaat langzaam maar zeker de goede kant uit, ik heb een hele plank leeg in de vriezer!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #251 Gepost op: 31 januari 2023, 10:56:57 »
Bij ons in de buurt staat ergens zo’n weggeefkastje. Er ligt van alles in, van fruit, snoep tot drogisterijproducten. Is dat niet wat? Kan degene die het neemt, zelf beslissen.

Wij hebben ook zo'n kast in de buurt, en daar leg ik geregeld wat in (bv ook als 2 voor de prijs van 1 is) maar ik let er juist op dat ik er niks over de datum in leg? Het klopt wel dat mensen dat zelf dan kunnen bepalen of ze het nemen, maar het lijkt me zo ellendig, het is al niet super jofel als je eten uit zo'n kast moet pakken en dan is het ook nog eens over de datum.

Ja precies, zo denk ik er ook over.

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #252 Gepost op: 05 februari 2023, 16:26:21 »
Oh lekker, moet ik ook weer eens maken! Maak jij popcorn in de pan of in de magnetron?

Altijd in de pan. Nooit aan magnetron gedacht eigenlijk, is dat net zo makkelijk?

Fijn dat jouw uitdaging goed gaat. Hier is het kikkererwtenmeel nu opgemaakt. Dat was nog niet zo oud, maar blijft ook niet zo lang goed dus goed om nu op te maken.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #253 Gepost op: 17 februari 2023, 15:42:10 »
We proberen de laatste tijd weer een stuk meer te letten op ons boodschappenbudget. Daardoor eten we ook vaker restjes (oa uit de vriezer). Het voordeel is dat de vriezer weer een stuk leger is en we dus bijvoorbeeld brood kunnen kopen als het in de aanbieding is. Het nadeel is dat onze lade met tupperwarebakjes weer helemaal uitpuilt  ::)

Verder: veel gedroogde peulvruchten opgemaakt de laatste tijd, ik heb ze weer helemaal ontdekt omdat ze zoveel goedkoper zijn dan uit blik. En nu gebruik ik mijn Instant pot tenminste weer eens!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: De voorraadkast uitdaging
« Reactie #254 Gepost op: 17 februari 2023, 16:35:52 »
Ik heb ook meerdere verpakkingen droge bonen, maar toch gebruik ik ze zowat nooit. De verpakkingen van HAK zijn regelmatig in de Bonus en zo supermakkelijk.
Maar om de voorraadkast een beetje te ordenen, ga ik het toch maar weer proberen.
(dank voor het omhoog halen van deze draad).

Stom: Als je denkt dat je nog 2 bakjes gebakken ui in je voorraadkast hebt en een gerecht er omheen verzint en dat dan blijkt dat die bakjes toch allang op zijn.