Vegatopia Forum

Waaghals - Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Waaghals - Amsterdam
« Gepost op: 11 mei 2005, 11:21:32 »
gister met bart en sersero en di. bij de waaghals gegeten

ik had het sri-lankaans menu en vond het erg lekker, ik vond het ook leuk dat al hun hoofdgerechten uit een flink aantal componenten bestaan, het enige minpuntje was dat er op mijn toetje (kokospudding met mango en cashewnoten) opeens een flinke toef slagroom zat, omdat ik dacht dat het een vegantoetje was, heb ik niet meer gevraagd of de slagroom er afmocht
maar ik had een vorkje en een lepel dus kon de slagroom goed verwijderen

sersero had als toetje de chocoladetaart besteld, maar door een fout van de serveerster kreeg ze de ijscoupe. Nu had sersero lang getwijfeld tussen die twee, dus vond ze het niet zo erg, en ze kreeg er toch nog een stukje taart bij
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2007, 13:14:08 »
Ik ben een paar maanden geleden bij de waaghals geweest en ik wil er binnenkort graag weer heen. Ik vond het eten heel lekker, ik heb de bediening dat ook heel enthousiast verteld. Het is al weer een tijd terug dus ik weet niet meer precies wat ik at, maar ze hebben altijd een wisselende kaart (om de 2 weken) en er is altijd een menu met een landenthema. Ik at er australisch en dat was leuk! Het menu staat trouwens op de site (www.waaghals.nl)
Ik vind het dus een aanrader!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2007, 23:34:32 »
Ha, ik ben ook fan van de Waaghals!
En dan zeker van de toetjes (m'n vriend en ik hebben er de eerste keer samen drie, de tweede keer twee en de laatste keer vier toetjes genomen... naja moeten ze maar niet zulke briljante toetjes hebben hoor, dan vraag je daar dus om.)
De voor- en hoofdgerechten zijn er overigens ook erg lekker, 't is altijd moeilijk kiezen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

brenda_lelie

Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2007, 10:09:50 »
Ik heb gisteren gegeten bij de waaghals.
Hele lieve vrouw in de bediening die mij meteen een plaats aanbood waar ik mijn voet hoog kon leggen omdat ik mank liep (had een afstapje gemist en mn voet heel erg bezeerd).
Eten was ook heel erg lekker, ik had de Classic en Twan de Mexicaanse. Originele gerechtjes, vooral de portobelloterrine met geitenkaas en rode bessen en het  spinazietaartje met ricotta en walnotenkoekje waren heel erg lekker!
Bediening was alleen niet erg snel, daardoor hebben we maar geen toetje genomen zodat we toch nog een beetje op tijd thuis zouden zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2008, 09:52:04 »
Gister per ongeluk in de Waaghals gaan eten, we wilden eigenlijk naar dat schattige delicatessenhuis Zen aan de overkant, dat sluit al om 20u en nu waren we eindelijk een keer vroeg, maar toen was Zen vol-gereserveerd! Wist helemaal niet dat je er kon reserveren.
Maar toen kwamen we dus bij de Waaghals terecht, waar ik al jaren niet meer geweest was.
Leuk!
Er stond van alles lekkers op de kaart. Vooraf deelden we olijven en een artisjok met dragonmayo. Erg lekker die dragon met artisjok. Mayo was denk ik zelf gemaakt, ik zou het zelf nog lekkerder vinden met een beetje kwark erdoor, maar het was prima.
Daarna had ik de Waaghals Classic, witte asperges met groene kruidensaus (was met munt, lekker) en roerei met geitenbrie (weinig ei, lekkere brie), gebakken krieltjes met aďoli (heel lekker, apart smaakje hadden de aardappels) bruschetta met champignon-olijventapenade (ook prima) en lekkere gegratineerde spinazie-ricottaknödel.
Mijn tafelgenoot was ook blij met zijn geitenkaas in filodeeg en stoofperenchutney, stamppotje rucola, veldpaddestoelen met lamsoor
en gebakken kliswortel met peterselie
Toe had ik zeer lekker zelfgemaakt yoghurtijs met wat minder lekkere aardbeiensoep, maar ik denk dat ik gewoon niet zo van aardbeiensoep hou. Mijn tafelgenoot had panforte, die naar carob smaakte, ik vond het gek dat niet op de kaart stond dat er carob gebruikt was, dus ik vroeg de ober of er carob in zat, en toen riep hij verontwaardigd uit: 'Nee! Dat gebruiken we niet hoor!'  :heehee:
Er was ook lekkere rioja.
Samen waren we met fooi en koffie en thee 70 euro kwijt.
Ga nog wel weer eens een keertje.
Wel waren de bezoekers nogal suf. Gelukkig kwam er een grote groep die voor wat leven in de brouwerij zorgde.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2008, 11:31:23 »

Wel waren de bezoekers nogal suf. Gelukkig kwam er een grote groep die voor wat leven in de brouwerij zorgde.


Oeh, wat een goed idee, ik ga gauw ook weer ns! Ik vind de bezoekers ook altijd wat suf daar, gek hoor, aan het eten ligt het niet. Soms durf je er bijna niet hardop te praten, zo stilletjes is iedereen.

Kiwi

Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2008, 11:41:29 »
Ik ben er in december nog geweest. Heerlijk gegeten inderdaad! Het stille van de overige gasten is mij niet echt opgevallen, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik zelf met een grote groep mensen was die nogal veel herrie maakten geanimeerd in gesprek waren. ;D

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2008, 12:50:06 »
Soms durf je er bijna niet hardop te praten, zo stilletjes is iedereen.

Ik heb een jaar of wat terug eens een poll gehouden op Vegatopia over wat men qua muziek e.d. prettig vindt bij het eten en daaruit kwam naar voren dat er  nogal wat mensen zijn die het liefst in stilte eten. Procentje of tien/vijftien, geloof ik. Vond ik vrij wonderlijk.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2008, 13:31:08 »
Soms durf je er bijna niet hardop te praten, zo stilletjes is iedereen.

Ik heb een jaar of wat terug eens een poll gehouden op Vegatopia over wat men qua muziek e.d. prettig vindt bij het eten en daaruit kwam naar voren dat er  nogal wat mensen zijn die het liefst in stilte eten. Procentje of tien/vijftien, geloof ik. Vond ik vrij wonderlijk.

Hee, verwonderlijk inderdaad.. Ik eet wel liever met wat rumoer om me heen, maar niet met herrie.

Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2008, 16:59:44 »
Wij aten giesteraovent bij de Waaghals. Ouderwets goed en gezellie. Vind het ook altijd zo fijn om die drukte rond het Leidse plein achter me te laten en dan die wijk achter t Reiczmuzeum in te gaan. Lekker weinig mensen op straat.

Als voorgerecht artisjok met dragonmayonaise, t enige nog een beetje uitdagende voorgerecht op de kaart. Daar zouden ze nog iets aan kunnen proberen te doen: zorgen dat ze leuke voorgerechten krijgen.  Hooftgeregt 2 classic en 1 pompoencurry, alles prima. En de rijstevlaai met in de wijn gedrenkte natte pruimen ook. Lekker hoor zoon natte pruim in je mond.
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 08 december 2008, 19:46:55 »
Zaterdag gegeten: artisjok met dragonmayonaise vooraf (volgens mij was het vorige keer een hele artisjok, nu was het een halve, toch erg lekker) en als hoofdgerecht een prima Thaise curry met erbij erg lekkere wonton van rooktofu (ga ik ook es maken) en plakkerige ananasrijst die wel heel mooi in een torentje met pandanblad gemaakt was. De andere gasten waren ook tevreden. Lekkere Spaanse wijn erbij. En ik vond het niet duur.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2009, 20:45:54 »
Gisteren bij de Waaghals in Amsterdam gegeten.

Voor hadden we een artisjok en een mandje brood dat we deelden en dat was echt de lekkerste artisjok die we ooit op hadden :)
Daarna had ik een grote gemengde salade en mijn vriend de Maleisische specialiteit, allebei erg lekker gegeten. Ik had nog een soes met chocoladesaus toe. De saus was echt heerlijk alleen de soes was helemaal niet gevuld, is dat normaal? Ik vond het raar want ik ken alleen van die gevulde roomsoesjes en ik twijfel dus of het zo hoort of dat iemand vergeten is de room in de soesen te spuiten.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2009, 22:07:06 »
Gisteren bij de Waaghals in Amsterdam gegeten.

Voor hadden we een artisjok en een mandje brood dat we deelden en dat was echt de lekkerste artisjok die we ooit op hadden :)
Daarna had ik een grote gemengde salade en mijn vriend de Maleisische specialiteit, allebei erg lekker gegeten. Ik had nog een soes met chocoladesaus toe. De saus was echt heerlijk alleen de soes was helemaal niet gevuld, is dat normaal? Ik vond het raar want ik ken alleen van die gevulde roomsoesjes en ik twijfel dus of het zo hoort of dat iemand vergeten is de room in de soesen te spuiten.

Ah, dat Maleisische menu wil ik ook nog eens nemen.
Die soes was het dessert van de dag zeker? Dan weet ik natuurlijk niet of die zo bedoeld was, want ik was gister niet ook in de Waaghals. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2010, 20:50:50 »
Zojuist gegeten. Lekker! Ik had de Waaghals Classic met asperges (een beetje dun en best gaar, maar erg lekker) lekkere gepofte aardappel, lekkere saus, prima. De salade erbij was wat saai, maar verder prima. Er is nu ook een terras buiten aan de voorkant.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2010, 23:00:29 »
Vandaag met met twaalf vega's alhier gegeten na een flinke wandeling langs een aantal vega-plaatsen in Amsterdam. Het was heel gezellig. En het was ontzettend druk in het restaurant.
En natuurlijk was het eten lekker. Helaas,  maar één vegan menukeuze en geen vegetarische kaas.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Waaghals
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2010, 14:28:33 »
Vrijdag: Omdat Bettys vol waar en wij niet hadden gereserveerd (volgende keer wel ...) zijn wij met een beetje hulp van de Nederlandse populatie naar de Waaghals gegaan. Daar was er nog een vrije tafel voor ons, en wij konden lekker eten. Gemixte Tapas als Voor- en het japaanse als Hoofgerecht, dat was een bordje met verschillende Dingen, van die ik een Ding nog niet 'at all' kende (Daikon, smaakte ergens naach koolrabi / schoorseneeren of zo iets) en een heerlijke, algerijnse dadelschuimtaart.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2011, 10:43:23 »
Gisteren aten we bij De Waaghals. We waren er allebei nog nooit geweest, dus dit was nummer vijf van ons goede voornemen.

Ik dacht dat De Waaghals het beste vegetarische restaurant van Amsterdam is (dat denk ik nog steeds) maar daardoor dacht ik ook dat heel erg goed was, en het was goed, maar nog steeds, tsja, vegetarisch. Jammer hoor, waarom moet je voor geweldig vegetarisch eten nog steeds naar niet-vegetarische restaurants?

Vooraf at ik de artisjok met aioli. De artisjok was gelukkig maar een halve, want het was zo'n enorme joekel. Waar het hooi al bijna helemaal uitgehaald was. L at ondertussen tomatensoep met kokos en gember. Die kokos was wel lekker, maar de gember was veel te sterk, zodat 'ie bleef nabranden. Niet prettig, er had op z'n minst iets van smaakcontrast ingemoeten (een klodder yoghurt ofzo).

Daarna had ik de lenteschotel. Die begint heel goed: asperges met witte wijn-roomsaus en een gepocheerd ei, gebakken krielaardappeltjes met basilicum-mayonaise, groente macedoine, bruschetta met olijven-feta tapenade. Want de asperges met roomsaus zijn gewoon lekker, het ei was veel te gaar (dan had je net zo goed een gekookt ei kunnen doen) en de aardappeltjes waren goed. Maar wat deed die mais, wortel, dat stukje snijboon en (echt waar) dat tuinboonvel erbij? Dat kommetje basilicummayonaise? Die bruschetta? Totaal overbodig allemaal, pure onzekerheid (als ik nou maar genoeg op dat bord flikker, zitten er vast wel lekkere dingen tussen).

L had de Waaghals Classic, ook zo'n bord vol (filodeegpastei gevuld met wilde spinazie en schapenfeta, gestoofde courgette met citroen en olijfolie, tomaat uit de oven met verse munt, rijst met pijnboompitten, rozijnen en doperwten, romige saffraansaus) waar wel wat af had gekund, maar deze was wel beter in balans. Hij vroeg zich alleen af wat de rozijnen in zijn rijst deden. Hij is al een tijdje geen negen meer, en hoeft dus niet met zoete dingen gepaaid te worden.

Toe had ik de geweldige chocoladetaart met bosvruchtensaus en vanille-ijs en L de aardbeienmousse. De aardbeienmousse was lekker, het was wat Engelsen een 'fool' noemen, geklopte slagroom met gepureerde aardbei erdoor geschept. Er kwam een aardig koekje bij dat een gek zure nasmaak had. Maar toen we vroegen wat erin zat, kregen we te horen dat het vanille was. Tsja, dat is bij mij nooit zuur.

De bediening was zowiezo welwillend en vriendelijk maar weinig professioneel. De ober vroeg aan L toen hij zijn toetje ophad of hij de mousse licht of zwaar vond. Dat hadden ze aan een tafel verderop gevraagd en blijkbaar waren ze er in de keuken niet helemaal uitgekomen. Hoe kan dat?

Ik heb dus erg lekker gegeten, maar was een beetje teleurgesteld. Als je een niet-vegetariër wil aantonen dat vegetarisch eten echt heel bijzonder en nieuw kan zijn, moet je ergens anders zijn. Kom op, ze serveren hier bruine rijst...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2012, 18:08:13 »
Gister bij de Waaghals, maar het viel een beetje tegen. We namen allebei de lenteschotel en op de kaart stond: gestoofde romige raapsteeltjes en tomaat, pappardelle met fava (=tuinbonensaus) en gebakken broodkruim, gemarineerde buffelmozzarella met basilicum en olijfolie knoflookworteltjes uit de oven

We kregen een heel groot bord pappardelle waar wat olie aan de zijkant uitdroop (ik bedoel: niet van het bord af, maar er vormde zich een plasje op de zijkant van het bord). De fava was een bruine saus zonder veel smaak, ik vond hem niet tuinboonachtig. De pappardelle was erg veel, wel lekker, maar wat saai, omdat er geen saus doorheen zat. De raapsteeltjes waren niet met tomaat, maar met iets romigs en veel basilicum, een beetje te veel naar mijn smaak. De gebakken broodkruim waren een soort harde croutons. De buffelmozzarella bleek iets van geitenkaas zonder basilicum met wel lekkere tomaat uit de oven. En de knoflookwortels ontbraken, er lagen vier grote stukken oven-pompoen, zonder knoflook, op het bord. En dan nog een soort uiensalade, of het waren misschien raapjes, iig bitter en ook niet zo lekker.
Eigenlijk dus heel anders dan ik verwachtte, maar ik was een beetje te verbaasd om er iets van te zeggen. Het was ook niet heel vies, maar er waren best wat elementen bij die niet enorm lekker waren en ze vragen wel 18 euro voor zo'n bord. Er zat ook nog een side salade bij met biet en sla en paprika.
Ik hoop dat het gewoon een wat mindere dag was, want normaal hebben ze best lekker eten. Het zat trouwens goed vol, en ze hadden tomatensap en tabasco, dat was wel fijn.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2014, 17:31:19 »
Vorige week weer eens bij de Waaghals geweest. Lekker!
Ik nam kaasfondue, die erg goed was, met veel kirsch, en erbij om te dippen brood, een heel erg lekker geblancheerd worteltje, appel, paprika, broccoli, artisjok, courgette, radijs. Volgens de kaart zou er ook nog groene asperge moeten zijn, maar die was kennelijk door broccoli vervangen. Het leek eerst of er niet genoeg te dippen was, maar er was wél genoeg te dippen. Erbij een salade, die je altijd bij elk gerecht krijgt, en die me elke keer weer verbaast, omdat de sla te nat is en er nauwelijks dressing op lijkt te zitten.
Maar de fondue was erg lekker. Mijn tafelgenoot was blij met haar risotto met asperge, ei en spinazie.
Aardige bediening ook.
Het was goed vol, veel toeristen ook, merendeels van het 'typisch vegetarische soort' maar er zaten ook 2 hippe Aziatische dames.

« Laatst bewerkt op: 11 juni 2014, 17:52:45 door Selly »
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re:Waaghals - Amsterdam
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2014, 17:42:35 »
Dat typisch vegetarische soort ook altijd in vegetarische restaurants, irritant. Salade zonder pittige dressing jaagt me de gordijnen in. Ook salade met al te zoete honingdressing. Vinaigrette: enkel in Frankrijk en Italië gegarandeerd geslaagd.

Selly, salade verbaasT.