Vegatopia Forum

Wagamama

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wagamama
« Gepost op: 01 juni 2005, 18:14:55 »
Gisteren bij Wagamama gegeten, aubergine en zoete aardappelkoekjes met rijst, kerriesaus, lekkere salade met ingemaakte rauwe paprika. Erbij zoete aardappelfriet met wasabimayo. Toe eindelijk het ijs geprobeerd: groene thee en adzukiboon ijs. Dat was niet heel bijzonder, erg veel, maar wel grappig
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2009, 13:18:36 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wagamama
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2006, 12:04:01 »
Gisteren nog eens bij Wagamama geweest. Ik heb noedels in een lekker pikante groentesaus gegeten, met gefrituurde tofu bij. Jammer dat ik geen ruimte meer had voor een dessert; ik was o.a. wel nieuwsgierig naar de chocoladecake met groene-theeijs.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Wagamama
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:19:22 »
Al een paar dagen geleden, maar goed bevallen: Wagamama in het centrum van A'dam. We waren naar het Vondelpark geweest.

Gegeten: Iets met chilli en volkoren noodles, alles met stokjes gegeten (dat kon ik eerst niet).. En raw juice, ook lekker.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Aiko

Wagamama
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2006, 00:17:31 »
Niet voor de lunch, wel voor de avond. Dinsdag zit ik wellicht bij Wagamama in Amsterdam, bij het WTC. Ik heb die naam al zovaak horen vallen hier, ben eigenlijk verbaasd dat er nog geen onderwerp over is aangemaakt. Niet dat ik dat zou durven. Dan maar hier met mijn vraag.

Is Wagamama een aanrader voor vegetariers? Hun website ziet er wat dat betreft degelijk uit, straalt op dit gebied wel vertrouwen uit. Dus het is vast een ja. Het is Japans, toch? Geen idee wat ik kan verwachten, eigenlijk. Ik vrees verplicht eten met stokjes en mijn neiging tot knoeien...

En wat nu als mijn tafelgenoot dat minder vindt, weten jullie een ander makkelijk te vinden restaurant in de buurt van Amsterdam WTC / Olympisch stadion dat net zo leuk is, maar een andere keuken heeft? Zoniet, iets in het centrum dat makkelijk bereikbaar is qua adres met het openbaar vervoer vanuit WTC?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Wagamama
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2006, 02:30:36 »
Ik vond wagamama niet super, maar ik kreeg een allergische reactie van het eten.

Ik had het vegamenu en vond het eten behoorlijk zout en sojaerig smaken. Mijn noedelsoep was ook bruin, de gerechten met vlees en vis zagen er veel smakelijker uit. De inrichting is ook megasober, maar dat vind jij misschien wel leuk, en je krijgt je eten wanneer het klaar is, en dus níet tegelijkertijd met de andere mensen aan je tafel.

Op de Amstelveense weg, achter het Haarlemmermeerstation (zo heet dat toch? Dat oude station, waar nu de antieke tramlijn begint?) zitten heel veel restaurantjes. Het is wel jammer dat de 6 niet meer rijdt, anders had je naar de Overtoom kunnen gaan, daar zitten er ook veel en ik vind die restaurantjes niet iets aparter dan aan de Amstelveenseweg.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wagamama
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2006, 11:39:13 »
We hadden ooit wel een Wagamama-draad?
Het is erg lekker voor de prijs (het is niet zo duur), en je kunt er prima vlug eten. Ik vind het wel een aanrader, niet voor een uitgebreid diner natuurlijk, maar voor als je even ergens iets moet eten. Zeker vegetariersvriendelijk.
De Yasai Chili Men en de Yasai Katsu Curry en ook de noedelsoepen vind ik wel lekker, de Yasai Cha Han is nogal saai dus die zou ik niet nemen. Ik denk om een of andere reden dat de Yasai Chili Men het meest een Aiko gerecht is.
,,,,فلافل

Aiko

Wagamama
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2006, 20:33:08 »
Dank voor de informatie.

De Yasai Chili Men en de Yasai Katsu Curry en ook de noedelsoepen vind ik wel lekker, de Yasai Cha Han is nogal saai dus die zou ik niet nemen. Ik denk om een of andere reden dat de Yasai Chili Men het meest een Aiko gerecht is.

Durf ik te vragen naar een motivatie, vraag ik mij u af...

Is het nu eten met stokkies? Dat zal een avontuur worden. Ik neem voor ze zekerheid een schoon shirt mee...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wagamama
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2006, 21:41:52 »
Ja ik weet niet, dat denk ik, maar ik weet niet waarom  ??? Misschien vind je het ook wel niet lekker die ene en kun je beter voor de noedelsoep gaan.
Je moet gewoon vragen om bestek, je krijgt het niet standaard.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2006, 21:42:01 door Selly »
,,,,فلافل

Aiko

Wagamama
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2006, 22:21:22 »
Blijkbaar hadden ze door dat ik een kneus was, want ik kreeg bij mijn curryrijstiets (Yasai Katsu Curry?) een vork en lepel. Ik had geen schoon shirt bij me. Dus dat hadden ze dubbelgoed ingeschat.

De inrichting was inderdaad sober. Duidelijk een sneltussendooreettentje. Wel leuk, maar om nou rustig ontspannen te eten is het ook weer niet zo gezellig voor. Het is echt een eetgelegenheid (restaurant kan ik het niet noemen) voor in een omgeving met kantoren, met een drukte rond de kantoorspitstijden.

Het eten was lekker genoeg.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wagamama
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2006, 23:20:49 »
Was dat met koekjes die je had? Da's mijn faav.
,,,,فلافل

Aiko

Wagamama
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2006, 23:25:19 »
Vegaschnitzelachtige dingetjes, had ik erbij. Verder veel rijst met saus, en konijnenvoer sla.

Lekker, maar simpel / degelijk. Alsof ikzelf had gekookt.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wagamama
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2007, 15:01:21 »
Maandag bij Wagamama bij max euweplein (ams). Het was (zoals altijd) lekker (makkelijk en snel). Ik had een leuk toetje: fruitspiesjes van lychees gevuld met ananas, bestrooid met kokos en gesnipperd rood chilipepertje
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wagamama
« Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2009, 18:44:29 »
Gisteren at ik bij Wagamama. Ik bestelde de Yasai Yaki Soba en toen kreeg ik dat gerecht met k!p er in. Nou jaaa. Dat was me daar nog nooit overkomen. Ik zag het meteen, had het bord nog niet aangeraakt. Het meisje van de bediening was nog meer geschokt dan ik. Ze bood haar excuses aan. Toen kwam de manager, die bood zijn excuses aan en vertelde dat ik mijn eten gratis zou krijgen. En daarna kwam de bediening nog een keer sorry zeggen. En toen we weggingen kwam de manager nog vragen of het uiteindelijk allemaal in orde was. Best een nare fout, maar best wel netjes afgehandeld.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2009, 22:57:02 door Sander »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Wagamama
« Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2009, 22:57:52 »
Wagamama verdient een eigen draad.

Ik heb er afgelopen dinsdag gegeten, en ik vond het èrg lekker, met een prima prijs/kwaliteit-verhouding.


“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wagamama
« Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2009, 09:33:29 »
Inderdaad, prima prijs-kwaliteit verhouding. Wel opletten, want prijzen zijn exclusief bediening (komt verder nooit voor in Nederland)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wagamama
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2009, 09:43:36 »
Ik ben al 2 keer in Antwerpen geweest, en dat was ook elke keer erg lekker.
Wel spijtig dat het er niet geweldig gezellig is.
De dessertjes zijn ook elke keer oooooooh en hmmmmm :)

Re:Wagamama
« Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2009, 10:45:28 »
Wel opletten, want prijzen zijn exclusief bediening (komt verder nooit voor in Nederland)

Dat zal komen doordat dat helemaal niet is toegestaan in Nederland.

« Laatst bewerkt op: 19 juni 2009, 10:53:41 door Tat@ ñ@ño »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Wagamama
« Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2009, 14:56:16 »

Huh, hoezo exclusief bediening? Is toch in NL altijd in de prijs inbegrepen (ook al staat het nier vemeld op de rekening)?

Als ik goed heb gegeten en de bediening goed was krijgen ze heus wel fooi maar toch echt geen 15% zoals in de VS normaal is.

Wel een goede tip om weer eens bij WagaMama te gaan eten dit weekend.

Sam

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wagamama
« Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2009, 16:35:51 »
Toevallig gister daar gegeten. Het is altijd prima te combineren met een concert in de melkweg of paradiso. Ik neem wel altijd hetzelfde; de kokossoep met groenten, rijstnoodles en tofu, en erbij edamame.

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wagamama
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2010, 08:20:06 »

Huh, hoezo exclusief bediening? Is toch in NL altijd in de prijs inbegrepen (ook al staat het nier vemeld op de rekening)?

Als ik goed heb gegeten en de bediening goed was krijgen ze heus wel fooi maar toch echt geen 15% zoals in de VS normaal is.

Het staat op de bon, exclusief 10% bediening. Of het verboden is of niet, weet ik niet, ik vind het niet echt een probleem om 10% bovenop te doen. Maar als ik afhaal, dan zit ik altijd met de vraag, wel of niet doen. Ben dan tenslotte niet echt bediend zoals wanneer ik in het restaurant zou eten.

Het eten is inderdaad erg lekker, maar ik heb moeite met hun gefrituurde groente in een jasje. Mijn maag tenminste, dat kan dus ook aan mijn delicate maag liggen die niet goed tegen vet kan.