Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #40 Gepost op: 28 juli 2012, 18:57:14 »
Ik heb donderdag twee uur vanaf Hollands Spoor om te eten, waar zal ik naartoe gaan?
(Of zijn er op Schiphol ook plekken waar je voor je plezier gaat eten? Daar krijg ik L misschien nog wel naartoe...)

Sate bij Istana? http://www.istana.nl/ Staat al een tijdje op mn lijst om naar toe te gaan, schijnt goed te zijn.

Op Schiphol is er niets briljants voor zover ik weet, behalve de Japanner achter de marechaussee aan de niet-EUkant, maar die is duur en niet aan de EUkant.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #41 Gepost op: 31 juli 2012, 15:42:10 »
Hee, die website doet het niet, maar een goed bord nasi rames (of beter nog: lontong rames) is natuurlijk niet verkeerd!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #42 Gepost op: 31 juli 2012, 19:04:03 »
Hm raar van de week deed ie het wel.. volgens de kvk bestaan ze nog in elk geval.
Bami rames is lekker ja!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #43 Gepost op: 03 augustus 2012, 09:26:54 »
Dat was een goede tip!

Het begon al met dat ik vega eten bestelde en toen vooraf geen kroepoek maar emping kreeg. Die tot mijn grote verbazing erg lekker was, niet  zo muf als ik gewend ben. Misschien was 'ie vers?

Ze hadden vega lontong rames speciaal, maar toen ik mijn eten kreeg hoorde ik dat de vega saté daar toch niet bijhoorde. Die heb ik toen nog bijbesteld omdat ik er benieuwd naar was. De saté was lekker, van die fluffy tofu, maar niet zo heel bijzonder.et extra saté. Bij de lontong zat ook gado gado, en een ei met pittige pindasaus, dus had ik drie soorten pindasaus. En ook nog een soort omeletet tahoe erin en superlekkere ketjapsaus. En groenten in een kerriesausje, en sambal boontjes.

En ik zat er lekker, op hun patio met glazen dak.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2012, 09:28:56 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #44 Gepost op: 25 april 2013, 08:20:07 »
Gisteren at ik met mijn collega's bij Ciao Ciao in Den Haag.
Een klein Italiaans tentje met supervriendelijke bediening.

Het eten was goed. We namen alleen een hoofdgerecht, en ik kon kiezen uit 3 pasta's en een aantal pizza's.
Ik koos de pasta met truffel en salieboter, die door zo'n grote parmezaanse kaas werd geroerd. Dat was echt heerlijk!
Vanwege het ontbreken van groente had ik er een insalata mista bij besteld, die was goed gevuld en lekker op smaak gebracht met smakelijke olijfolie. Er zaten superlekkere zongedroogde tomaatjes in en ook nog artisjok. De rode wijntjes erbij smaakten ook prima.

Er was geen ruimte meer voor een toetje, dus daarna had ik alleen koffie. Mijn collega's waren echter heel enthousiast over de tiramisu.

Kortom, een aanrader voor een redelijke prijs, met zes personen waren we iets meer dan 200 euro kwijt.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.904
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #45 Gepost op: 25 april 2013, 08:49:53 »
Kortom, een aanrader voor een redelijke prijs, met zes personen waren we iets meer dan 200 euro kwijt.

Wat duur? Of hadden jullie veel gedronken?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #46 Gepost op: 25 april 2013, 09:01:28 »
Er was aardig gedronken, we hadden broodjes met smeersels vooraf, en een aantal hadden ook een toetje.
De hoofdgerechten varieerden van mijn pasta tot ossenhaas, wat natuurlijk altijd wat meer kost.
Kom je uiteindelijk op 35 euro p.p ongeveer, ik vind dat wel meevallen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.904
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #47 Gepost op: 25 april 2013, 09:33:52 »
Maar bij de gemiddelde pizzeria: een pizza is rond de acht euro, de broodjes zijn van het huis, insalata mista 3 euro,  tiramisu 4 euro, drie glazen wijn, dan zit je op ongeveer 25 euro. Maar Ciao Ciao zal wel in de wat luxere segment zitten.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #48 Gepost op: 25 april 2013, 10:01:11 »
Ja, ik dacht vantevoren dat het meer een pizzeria was, maar dat bleek niet het geval. Er stonden wel een paar pizza's op de kaart, maar die waren duidelijk in de minderheid.

Offline Sam

  • ******
  • 7.070
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #49 Gepost op: 25 april 2013, 10:30:06 »
Gisteren at ik met mijn collega's bij Ciao Ciao in Den Haag.
Een klein Italiaans tentje met supervriendelijke bediening.

Ik koos de pasta met truffel en salieboter, die door zo'n grote parmezaanse kaas werd geroerd. Dat was echt heerlijk!
Hee, dat heb ik ook wel eens gegeten in een restaurant in Den Haag: Zio Ciro, daar wordt het ook nog geflambeerd, was dat bij jou ook zo? Is echt hemels lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #50 Gepost op: 25 april 2013, 10:33:44 »
Jep, de kaas werd eerst soort van in de fik gestoken. Oh, het was echt smullen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #51 Gepost op: 25 april 2013, 12:37:06 »
Gisteren at ik met mijn collega's bij Ciao Ciao in Den Haag.
Een klein Italiaans tentje met supervriendelijke bediening.

Ik koos de pasta met truffel en salieboter, die door zo'n grote parmezaanse kaas werd geroerd. Dat was echt heerlijk!
Hee, dat heb ik ook wel eens gegeten in een restaurant in Den Haag: Zio Ciro, daar wordt het ook nog geflambeerd, was dat bij jou ook zo? Is echt hemels lekker.

Ow, was dat zoiets http://www.vegatopia.com/vega/koken/specials/feestdagen-2010/11275-pasta-met-geflambeerde-grappa-parmezaan-saus
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #52 Gepost op: 25 april 2013, 13:03:36 »
Ja zoiets. Alleen dan zo'n hele grote parmezaanse kaas die naast je tafeltje in de fik wordt gestoken, waarna dan je pasta erin wordt gedaan en omgeroerd. Ziet er ook spectaculair uit.

Offline Sam

  • ******
  • 7.070
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #53 Gepost op: 26 april 2013, 11:24:57 »
Best wel een aanrader:Dap & Co in de haven in Scheveningen, voor als je ergens wilt gaan eten met een groep mensen waar een paar echte vleeseters bij zitten. Het is een grill, dus heel veel vlees, maar het is wel "verantwoord"  vlees (ik weet niet wat ik moet denken van op de meest stressvrije manier geslacht  ???).
Naast het vlees hebben ze veel meer vegetarische opties dan de gemiddelde grill, er is een vegetarische pasta, maar ook 4 vegetarische burgers en zelfs een veganistische. "The Dutch Weed Burger" is dus vegan, gemaakt van soya en zeewier, met zoetzure komkommer, tomaten- basilicum wakame salsa en 'egg free' mayonaise. Ik vond hem erg lekker, wel een beetje snel afgekoeld door de koude sla eronder en de koude salsa er bovenop, maar de smaak was goed, het algenbroodje was ook erg lekker. Erbij knoflook-patat, met heel veel knoflook, was ook lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #54 Gepost op: 26 april 2013, 18:36:08 »
The Dutch Weedburger is een goed initiatief en erg lekker inderdaad! :)
De opties in dat restaurant klinken goed, maar ik vind een grill te heftig naar vlees ruiken om daar 'lekker' te kunnen eten. :bloos:
Groetjes, Antje

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #55 Gepost op: 08 mei 2013, 15:15:03 »
Inmiddels zijn er dit jaar al vier nieuwe vegetarische/veganistische eetgelegenheden bijgekomen in Den Haag. Het wordt hier wel steeds anagenamer eten :)

Naast de vegetarische snackbar en Veggies of Fire die beide een eigen topic hebben ook nog:

Symbiose: https://www.facebook.com/restaurantsymbiose
Leaf Vegetarian (Aziatisch): http://www.leaf-vegetarian.nl/

Bij beide nog niet geweest, maar daar ga ik zo snel mogelijk verandering in brengen.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #56 Gepost op: 03 juni 2013, 11:33:57 »
Vorige week eindelijk een keer bij Symbiose gegeten. Was erg lekker. Wel is de kaart niet heel uitgebreid, maar redelijk verschillende gerechten. Echt een aanrader.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #57 Gepost op: 12 juni 2013, 09:47:08 »
En inmiddels ook bij de Leaf Vegetarian geweest.

Alles is daar vegan behalve iets van drie gerechten. Ik ga niet helemaal vertellen wat ik allemaal gegeten heb, maar als je van aziatisch eten houdt is dit een echte aanrader. Super lekker, het menu heeft veel afwisselende dingen (niet alleen maar kipstikjes in een enorme lading saus) en het is prima betaalbaar. Ik ben fan.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #58 Gepost op: 12 juni 2013, 09:48:31 »
Ik vind het echt niet leuk meer, dit draadje  >:(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.904
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #59 Gepost op: 12 juni 2013, 09:58:38 »
Ik vind het echt niet leuk meer, dit draadje  >:(

Gun niet-Amsterdammers ook eens wat!