Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2009, 12:09:21 »
Bij de Babbilage in Den Haag. Mwah. De bediening vond ik nogal familiair, waar ik niet altijd op zit te wachten (of eigenlijk nooit) als ik uiteten ga. De enige vegetarische optie was een lasagne (hoe origineel ;)) die voor 3/4 bleek te bestaan uit kaas... Kort samengevat was het lasagne, spinazie in roomsaus met kaas, 2 champignons en een dikke laag kaas erover. Te machtig en te vet.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2010, 13:11:49 »
O ja, ik at vrijdag bij Crazy Pianos in scheveningen.
Daar ga je niet heen voor het eten, en dat moet je ook niet doen. Maar dan nog, hoeveel moeite is het om lekkere dingen op te warmen? Ik bedoel: de tomatensoep smaakte naar tomatenpuree (zurig en te geconcentreerd). Daarna kwam de vegetarische tortellini. Dat had nog iets nostalgisch, want sinds Albert Heijn van die bakken drie-maanden-houdbare-maar-toch-verse gevulde pasta verkoopt had ik de gedroogde variant van gevulde pasta niet meer gehad. Daarbij kwam een enorme hoop spinazie (die was wel vers) met gebakken champignons en in tweeën gesneden gedroogde tomaten. En een onbestemd romig sausje. En dat in een hoeveelheid die er duidelijk op berekend was dat je de soep niet opat (als dat geen bewijs is dat ze zich ervan bewust zijn dat die soep smerig is...). En niet vies, sterker nog, als ik bij iemand ging eten en die maakte dat, zou ik dat tof vinden. Maar iemand die voor zijn beroep in een keuken staat?
En toe kaneelijs, ook weer slecht ingekocht: met veel te veel kaneel, waardoor je na een halve bol denkt 'laat maar'.

Nou ja, samenvattend, niet doen dus.
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2010, 17:48:15 »
O ja, ik at vrijdag bij Crazy Pianos in scheveningen.
Daar ga je niet heen voor het eten, en dat moet je ook niet doen. Maar dan nog, hoeveel moeite is het om lekkere dingen op te warmen? Ik bedoel: de tomatensoep smaakte naar tomatenpuree (zurig en te geconcentreerd). Daarna kwam de vegetarische tortellini. Dat had nog iets nostalgisch, want sinds Albert Heijn van die bakken drie-maanden-houdbare-maar-toch-verse gevulde pasta verkoopt had ik de gedroogde variant van gevulde pasta niet meer gehad. Daarbij kwam een enorme hoop spinazie (die was wel vers) met gebakken champignons en in tweeën gesneden gedroogde tomaten. En een onbestemd romig sausje. En dat in een hoeveelheid die er duidelijk op berekend was dat je de soep niet opat (als dat geen bewijs is dat ze zich ervan bewust zijn dat die soep smerig is...). En niet vies, sterker nog, als ik bij iemand ging eten en die maakte dat, zou ik dat tof vinden. Maar iemand die voor zijn beroep in een keuken staat?
En toe kaneelijs, ook weer slecht ingekocht: met veel te veel kaneel, waardoor je na een halve bol denkt 'laat maar'.

Nou ja, samenvattend, niet doen dus.

Zonde. Heb goede herinneringen aan CP. Maar niet zozeer aan het eten, nee.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2011, 11:17:59 »
Iemand een goede lunchtip in t centrum? ga donderdag met broertje shoppen voor zijn b-day en wil niet op de geijkte plaatsen ala la place terrecht komen..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2011, 11:27:31 »
Baklust! :D Vlak bij de Paleistuin dus aan de rand van het centrum: echt heel erg de moeite waard en alles vega of vegan. Ik weet niet of het wat voor je broertje is...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2011, 11:51:56 »
ik denk van niet maar zal t hem eens voorstellen.. t ziet er super uit nl!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2011, 21:59:48 »
Misschien is Burgerz wel leuk dan? Ik at er vorige week voor het eerst maar dan 's avonds (ik zie op de site dat ze vanaf 11 uur open zijn): ik had de paddenstoelenburger en een vriendin de spannende groenteburger. Je krijgt er ook friet bij en het is zeker voldoende als maaltijd. Het is niet goedkoop maar wel vers en lekker.  :)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2011, 21:40:52 »
Te laat voor Lijntje, maar toch: bij het Achterommetje kun je ook wel leuk lunchen. Het zit op de, ehm, Achterom. :P

Edit: ehmja, wel leuk lunchen dus. Dat je er kunt lunchen op zich is niet direct bijzonder hè.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2011, 23:43:58 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2011, 23:21:06 »
Daar wouden we serieus eerst gaan luchen, maar broertje zwichtte toch voor bakker Bart, en het was zijn dag dus ach. Vanavond heeft broertje heerlijk voor me gekookt :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #29 Gepost op: 28 januari 2011, 19:43:40 »
Wow, wat een vooruitgang in broertje-zusje land, Lijn!

Maar ik wilde even mn verbaxzing uitspreken over het ontbreken van ijssalon Florencia in deze draad.
Van de week nog speciaal voor naar Den Haag gereden :angel:

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #30 Gepost op: 28 januari 2011, 19:52:44 »
Ik vond het frickin' koud vandaag. En dan ga je speciaal een ijssalon opzoeken?
(Ik snap nooit waarom mensen ijs willen eten in de winter. Tegen nare verschijnselen als winter zijn toch mooie dingen als applecrumble uitgevonden?)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #31 Gepost op: 28 januari 2011, 19:56:14 »
 ;D
Apple crumble mmmmm of beter nog, de perencrumble van Greet.
Jammie jammie.

Maar alleen in de winter verkopen ze overal kaneelijs, en dat is zoooo lekker.
We waren wel een beetje in de buurt hoor, en we hadden het al twee weken over de ijsjes van Florencia en dan gaat het jeuken he.

(ps het was vorig weekend en toen liepen we even daarvoor nog over het strand in de zon en was het zeker tien graden warmer dan vandaag).

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #32 Gepost op: 30 januari 2011, 22:43:58 »
Ik at gisteren bij Keniaans restaurant 3stones. Ik had vooraf filodeeg flapjes met groenten en kruiden: lekker pittig, en mijn hoofdgerecht deelde ik met een tafelgenote. Zij had groentestew met cassaveblaadjes en we vonden het allebei geen succes. Ik had spinazie in kokossaus met pinda, en die was wel lekker. Toe kokosijs met granaatappelsaus en een speciale koffie. Er is niet veel keus voor vega's en één van de twee hoofdgerechten was zeker geen aanrader dus ik ga er niet snel weer eten maar het was voor deze keer wel ok.  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #33 Gepost op: 20 maart 2011, 09:23:35 »
Laatst met mijn werk bij Oker geweest in Den Haag. De zaak is hip en de mensen die er bedienen jong. En je kijkt net als dat programma van Ramsey de keuken in. Het eten was zeker lekker! Al heb je als vega, denk ik, steeds maar 1 keuze.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:21:36 »
De Yeah is wel OK, maar de Oude Plek is veel beter (en duurder).

Er is in Den Haag sinds een tijdje een nieuw veganistisch eetcafé in de Willen van Outhoornstraat 17 (loopafstand van stations CS en Laan van NOI). Je kunt er elke maandag eten voor 3 euro. Daghap zonder voorgerecht of nagerecht.

Het heeft wel een sterke krakersfeer en is absoluut geen restaurant, maar de mensen zijn erg vriendelijk en het eten is vaak erg goed (zeker de prijs-kwaliteitverhouding).

mimisk

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2011, 15:21:20 »
Bao's Kitchen in de stad, nieuw vietnamees restaurant waar we toevallig langsliepen. Het concept is eten wat de pot schaft, je kunt kiezen uit vis, vlees en vegetarisch. Echt heerlijk, eten van iemand die een passie heeft voor eten.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #36 Gepost op: 20 december 2011, 09:50:02 »
Afgelopen donderdag was ik bij Dekxels in Den Haag. Was erg prima. Ik was er met collega's en er was van te voren een menu uitgezocht, dus echt kiezen kon ik niet. Maar het was erg lekker allemaal.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2012, 17:46:12 »
Na de enthousiaste recensies van heer Niewied (in de 'Wat eten we vandaag' draad en voor de restogids) at ik bij Walong in Den Haag. Ik deelde met een van mijn tafelgenoten een vegetarisch menu en dat was erg lekker: verse. smaakvolle groenten en goed verzorgd. We kregen vooraf een maissoepje met zijdetofu. Vervolgens twee gestoomde pasteitjes met lekkere kruidige vulling. We kregen als hoofdgerecht zilvervliesrijst (die werd specifiek aangeduid als vegetarisch, terwijl er daarna ook witte rijst op tafel kwam  ;)) en drie kleine pannetjes met geroerbakte groenten met vegetarische cha shieuw, Boeddha's groenteschotel en een pittige aubergineschotel met grote stukken rode peper. Toe een gebakken bolletje met sesam en gevuld met lotuszaad, erbij jasmijnthee. Voor dit menu betaalden we 20 euro p.p. wat prima was. De bediening is vriendelijk en niet opdringerig en de glazen wijn zijn inderdaad fors. 

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #38 Gepost op: 14 juli 2012, 15:45:01 »
Van de week was ik bij restaurant Luden in Den Haag op het Plein. Ze hebben niet veel vega op de kaart staan, maar je kon er lekker buiten zitten onder een afdakje.

De vegetarische tortellini was erg prima. Het nagerecht ook (ik had 3 soorten sorbetijs). Best leuke tent dus voor als je daar toevallig in de buurt bent.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #39 Gepost op: 28 juli 2012, 18:46:08 »
Ik heb donderdag twee uur vanaf Hollands Spoor om te eten, waar zal ik naartoe gaan?
(Of zijn er op Schiphol ook plekken waar je voor je plezier gaat eten? Daar krijg ik L misschien nog wel naartoe...)
This is between me and the vegetable!