Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #760 Gepost op: 05 juli 2012, 16:40:15 »
Gisteren de BBBQ (bedrijfsbarbecue) gemist, omdat ik een date met de tandarts gehad. Vandaag tussen de middag RBBQ. En er waren nogal wat restjes. Naast de niet-veggiezaken had men halloumi ingekocht - die erg populair bleek te zijn (zeker vandaag, nu mijn collega's weten dat je de halloumi niet als één blok op de barbecue moet smijten  ::) ), en courgette, paprika en tomaat (courgette marineren vonden mijn collega's ook een goed, origineel idee  ::) ). De onvermijdelijke aardappel- en zuurkoolsalade waren er natuurlijk ook. Plus aluminiumbakje en apart gereedschap voor het niet-vlees  :). Was gezellig.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #761 Gepost op: 20 oktober 2012, 23:09:05 »
Vandaag naar een 40-jarige huwelijksfeest van een aangetrouwde neef (neef/neef-relatie) die ik nauwelijks ken. Men vroeg van tevoren of er rekening gehouden moest worden met vegetarisme (onze leefwijze was reeds bekend binnen de familie).
 
Men had vier salades  laten aanrukken: zalmsalade (?), vleessalade, koude pasta (vega), waldorfsalade (op verzoek van de organisator zonder vleselijke toevoegingen). Bij de aankondiging van de maaltijd werd met nadruk verzocht aan de mensen die vlees aten om rekening te houden met vegetariërs. Dus niet eerst de vega-salades opeten of besmetten. (50 genodigden, minstens 4 daarvan vega).

Prima verzorgd dus.


Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #762 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:12:40 »
Een weekje in India geweest. Onder andere voor een conferentie: dat is wel aan te raden! ;) Vegatarisch was makkelijker dan niet-vega. En je kreeg als hapje regelmatig falafel of paneer etc. Prima geregeld dus.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #763 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:29:56 »
Woensdag eten met collega's bij Burgertrut.
Nou eens een plek waar ik niet op mijn hoede moet zijn voor ongewenste ingrediënten  :D
En de vorige keren dat ik daar at was het  :yummie: !

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #764 Gepost op: 21 december 2012, 23:36:16 »
Een paar dagen gelden een bedrijfsetentje met dertig collega's in een Intaliaans restaurant. Van tevoren opgegeven dat ik vegetariër was. Ik kwam binnen en zocht een plaatsje. Vervolgens werd gelijk m'n bord weggehaald. De anderen hadden keurig een bord en ik keek tegen een lege plek aan.

Na verloop van tijd (het restaurant was niet ingericht om dertig gasten tegelijk te bedienen) kregen de collega's plateau's voor vijf personen met allemaal amuses. En ik kreeg m'n eigen plateau. Keurig vegetarisch en onduidelijke gerechten werden verklaard. Vervolgens kwam zo'n obertje vragen of ik wel ei at, want in de quiche zat ei. Hij vroeg of ik vegetariër of veganist was. Geen probleem voor mij om wat kaas of ei te eten in een restaurant. De ober gaf aan, dat het dan een stuk makkelijker was voor de keuken.

Het vegetarisch eten was goed verzorgd. M'n collega's maakten geen opmerkingen waarvoor ik in discussie moest gaan. Nou eentje dan. Iemand had op afstand gezien wat ik at en was in de veronderstelling dat ik vis at. Dus moest ik tot twee keer toe aangeven aan die collega dat vegetariërs geen vis eten.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #765 Gepost op: 24 december 2012, 14:09:58 »
zo kan t dus ook gaan  :) fijn te horen!!

hier donderdag kerstborrel, de baas zorgde voor een hapje... een puntzakfriet  :) gemaakt door onze eigen kantinejuffen en daarna lekkere hapjes. Prima geregeld en erg gezellig
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #766 Gepost op: 25 januari 2013, 18:24:25 »
Volgende week een etentje met een paar ex-collega's. In een Vietnamees restaurant. Men schijnt er vegetarisch varkensvlees te serveren. Dit lijkt mij echter niet aantrekkelijk. Hopelijk hebben ze wat alternatieven.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #767 Gepost op: 25 januari 2013, 19:49:55 »
Volgende week een etentje met een paar ex-collega's. In een Vietnamees restaurant. Men schijnt er vegetarisch varkensvlees te serveren. Dit lijkt mij echter niet aantrekkelijk. Hopelijk hebben ze wat alternatieven.

Bij Saigon toevallig? Die staat ook in de restogids en heeft echt veel vegaopties http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/utrecht/11395-utrecht-saigon
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #768 Gepost op: 25 januari 2013, 20:51:31 »
Dat is het restaurant inderdaad. Zoals gewoonlijk zal ik weer verslag doen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #769 Gepost op: 25 januari 2013, 21:10:46 »
Zoals gewoonlijk zal ik weer verslag doen.

 :D
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #770 Gepost op: 30 januari 2013, 23:34:47 »
Ik kwam thuis van m'n werk en zag een agendapunt op m'n smartphone. Oeps, vandaag (30-01-2013) zou ik uit eten gaan met ex-collega's.
Een paar dagen geleden had ik nog een treinreis gepland, inclusief een wandelingetje van station naar het restaurant. Ik zou precies op tijd zijn.
Dan maar met de auto naar Utrecht. De tomtom bracht mij keurig naar de plaats van bestemming. De parkeerbelasting (12.00 euro) was bijna net zo duur als een treinkaartje. Maar ik was keurig op tijd.

Het restaurant had een apart kaartje met vegetarische kost. Veel vegetarisch varkensvlees. Niets voor mij dus. Dan maar een vegetarische salade vooraf en een groenteschotel met tofu en (helaas) witte rijst. Ook tofu is niet mijn ding. Tofublokjes van een centimeter smaakte vanwege de saus eerst wel, maar dan volgt het smakeloze deel. Maar ja, men denkt dat vegetariërs alleen in leven blijven dankzij de tofu. (In werkelijkheid kunnen de mensen die vlees eten niet zonder soja, maar dat willen ze niet weten. Ze zouden uitsterven als er geen sojabonen waren.)

De salade was een zooitje groenten (witte kool, wortel, taugé) gedrenkt in azijn. Maar ja het is voeding. De hoofdmaaltijd was ook zoiets, maar dan zonder azijn, maar met een sausje.

Vegetarisme kwam wel ter tafel, maar nooit negatief. Wel blijft men lekker door eten en ik ga niet in discussie.

Grappig, één van m'n collega's gaf aan veel groenten te eten. Even later kwam hij met een smakelijk verhaal over hertenbiefstukjes, die hij eerder deze week had gegeten.

Ik was 17.50 voor het eten kwijt. M'n collega's 27.50 inclusief dessert.
Het was in ieder geval erg gezellig. Veel roddels uitgewisseld. Een volgende keer mag ik een vegetarisch restaurant uitkiezen. Weet iemand een duur (uitziend) vegetarisch restaurant in het midden van Nederland?
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 23:38:43 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #771 Gepost op: 30 januari 2013, 23:48:12 »
De Eetstee wellicht?

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #772 Gepost op: 31 januari 2013, 14:06:30 »
Vorig weekend trouwde een bevriend stel. Mijn vriend en ik waren een beetje laat met aankondigen dat we tegenwoordig vegan eten, dus er kon geen rekening mee worden gehouden, maar ik kreeg wel het menu van het buffet toegestuurd, zodat we wisten waar we aan toe waren.

Op het menu stonden drie gerechten die mogelijk vegan zouden kunnen zijn: gebakken aardappelen met kruiden, roerbakgroente en pandanrijst. Toen we mochten opscheppen bleek dat er op de aardappelen niet alleen kruiden, maar ook spekjes zaten (daar waren de vegetariërs in het gezelschap ook niet zo blij mee). Er was maar heel weinig roerbakgroente en die was al bijna op toen wij aan de beurt waren en de rijst was te lang gekookt en zat als een blok in zijn bak gekleefd, dus opscheppen was bijna niet te doen. Gelukkig was er ook nog tomatensoep die geen dierlijke ingrediënten leek te bevatten (hoewel je dat natuurlijk nooit zeker weet) en een beetje brood.

We hadden zelf crackers en houdbare vegan worstjes meegenomen, dus we zijn niet verhongerd, maar we werden wel een beetje raar aangekeken toen ik die worstjes uit mijn tas trok. Verder was het gelukkig een mooi feest.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #773 Gepost op: 22 juni 2013, 01:46:22 »
Net weer terug uit Sestri Levante, een idyllisch plaatsje aan de Italiaanse kust, onder Genua. Twee avonden hebben we - op eigen kosten - 's avonds gegeten in twee verschillende restaurants met prima pizza's voor prima prijzen (de obligaat klinkende Vegetariana was met gegrilde courgette, aubergine, pepertjes en rucola, dus echt niet verkeerd). Het etentje in het luxe-visrestaurant-met-fantastisch-uitzicht was erg gezellig, en de eerste 'echte' gang (ravioli met spinazie-ricottavulling, bestrooid met noten) was erg lekker. De tweede gang teleurstellend: een kunstwerkje van gebakken aubergine, courgette en tomaat. De Braziliaanse collega die niet van vis hield, was blij dat hij toch geen vegetarisch alternatief kreeg, maar een lap v@rk3nsvl33s.

Ook drie keer lunch in het conferentiehotel, het bedaagde - maar daardoor ook wel charmante - Duo Mare. Elke dag een prima pastagerecht, vandaag de klassieker met bonen en pesto, gevolgd door een vleesgerecht. De obers (een karakteristieke grijsaard en een wat grijzende jongeman, die vast een vrouw heeft, maar stiekem waarschijnlijk toch voor de mannen is) vroegen steevast of ik de salade of de gegrilde groenten (jawel: courgette, aubergine, paprika) wilde hebben. Na drie dagen veldsla, geraspte worteltjes en tomaten (ik vond het enigszins geruststellend dat je ook in Italië 'Nederlandse' tomaten op je bord krijgt) heb ik daar voorlopig wel genoeg van  ;D.

En natuurlijk de bekende discussies en vragen, waaronder de opmerking 'die groenten met vleesvulling zijn toch bijna vegetarisch'. Mijn antwoord 'Denk niet dat je nog een grap kunt maken die ik nog nooit heb gehoord' viel in goede aarde.

In het vliegtuig van Genua naar München kreeg ik een interessant ogend pakketje, dat schijfjes koude schn1tz3l met aardappelsalade bleek te zijn. De stewardess wist gelukkig nog een alternatief te vinden (een sandwich met kaas en komkommer).

Al met al had ik niets te klagen, maar echt overtuigend was het allemaal niet. Desondanks zal ik vast - ondanks dat ik de desserts (met gelatine) het geskipped en veel heb gezwommen - een kilootje zwaarder zijn dan een paar dagen geleden.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2013, 02:43:35 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #774 Gepost op: 28 juni 2013, 09:24:33 »
Vandaag personeelsuitje, met lunch. Ik werd gevraagd of ik iets voor mezelf mee wilden nemen, tja.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #775 Gepost op: 28 juni 2013, 10:53:59 »
Dat is toch wel een beetje raar M! Een sandwich met humus en groente kan iedere cateraar toch in elkaar flansen?

Gisteravond een etentje met ongeveer 40 man: wel doorgegeven dat ik vegetarier was, maar dit was niet helemaal doorgekomen. De kerriesoep was eerst zonder vlees, maar bleek bij doorvragen wel op basis van kippenbouillon te zijn, dat moest wel nagevraagd worden in de keuken. Toen ik aangaf dan de soep over te slaan, werd er zonder dat ik er om gevraagd had, een kop tomatensoep gebracht, helemaal vegetarisch volgens de keuken, dat vond ik wel netjes. Hoofdgerecht was een lopend buffet: zes gerechten die uit vlees of met vlees erin bestonden, voor de vetetarier de bijgerechten aardappelschijfjes in roomsaus en veel te gaar gekookte roerbakgroente zonder kruiden of saus. Mwah. Ook het dessert maar overgeslagen, want dat was mousse met waarschijnlijk gelatine maar had geen zin om het na te vragen. Toen ik thuis kwam ben ik nog maar even een boterham gaan eten.

Regelmatig werketentjes in de UK de laatste tijd, maar daar valt weinig over te schrijven, altijd perfect in orde en meestal ook nog erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #776 Gepost op: 28 juni 2013, 17:23:55 »
Ze hadden belegde stokbroodjes en ik weet zeker dat ze ook wel iets met hummus hadden kunnen/willen maken, maar ik geloof dat mijn collega niet zo'n zin had om dat te vragen. Het is elk jaar een beetje gedoe, want ik wil het liefste zelf bellen om te overleggen enzo, maar op de een of andere manier willen ze dat niet. Die collega die het regelt vraagt dan altijd om een salade. Ik vind een salade best lekker hoor maar echt heel vullend is het vaak niet, en als ik pech heb krijg ik echt alleen een bord met sla (letterlijk dus).
Het stomste was een paar jaar terug, toen gingen we een kookworkshop doen die oa gegeven werd door Andy McDonald, zo'n kok die een tijdje een vegetarisch kookprogramma op tv deed. Ik moest toen ook zelf eten meenemen omdat er niks voor me zou zijn, maar toen ik even met Andy sprak en vertelde dat ik veganist was zei hij meteen dat als ze dat van tevoren hadden geweten ze er wel rekening mee gehouden zouden hebben.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #777 Gepost op: 28 juni 2013, 18:09:18 »
Ik zou dan gewoon ook niet meer gaan. Bedoel als ze geen rekening met je willen houden, wat heb je er dan te zoeken :S
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #778 Gepost op: 29 juni 2013, 10:24:10 »
Regelmatig werketentjes in de UK de laatste tijd, maar daar valt weinig over te schrijven, altijd perfect in orde en meestal ook nog erg lekker.

Maar dat is ook leuk om te horen! En het kan mensen ook op ideeen brengen om wat voor soort dingen ze voortaan kunnen vragen.

@M. wat jammer zeg, dat je zelf niet mag bellen maar ze het ook niet regelen.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #779 Gepost op: 24 september 2013, 20:31:05 »
Een bedrijfsbarbecue waarbij er echt niets anders was voor de vleeseters dan vette kip, braadworsten en sate, daarbij een zo mogelijk nog vettere huzarensalade en stokbrood met sausjes. Voor de 2 vegetariers was een een vegoburger en een vego satehtje, wel fijn dat er aan ons gedacht was, maar er was echt geen snippertje groente te vinden, zelfs geen compensatiesla. De vleeseters leken het niet te missen, ik kan dat toch moeilijk begrijpen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light