Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (141/156) > >>

Hizikigrrrl:
Ik denk dat wat minder eten niet erg is, dat doen mensen nu ook. Je doet al heel veel om hem te koelen, lief van je! Bij BunnyBin kun je icepods kopen (momenteel uitverkocht) waar ze op kunnen liggen. Merk je dat je hamster nu graag ligt op de gekoelde plekken?
http://www.bunnybin-winkeltje.nl/nl/category/snugglesafesnugglesafe-hoezen-ice-pod/
Ik weet niet hoe knagerig jouw hamster is, maar een met water gevulde plastic fles die je laat bevriezen kan ook helpen.

Mijn konijn houdt het aardig vol. Ze mag nu ook 's nachts los in de kamer, zodat ze zelf een koeler plekje kan uitzoeken. Ze zal dus mooi pissig zijn als ze over een paar dagen weer gewoon 's nachts in de kooi moet ;D.

De temperatuur binnen is 25 graden, dus dat is nog te doen. Als ik de deur naar buiten openzet, gaat ze ook gewoon daar op de warme tegels liggen, maar dat vind ik toch niet zo'n goed idee.

De kooi verschoon ik iets vaker, vooral vanwege de geur. Met vliegjes en zo valt het nu gelukkig mee.

meisbaer:
Dwerghamsters gaan graag languit op de bodem van de kooi liggen om af te koelen, ze hebben namelijk een erg dikke vacht, zelfs in de zomer. En ze hebben zelfs vacht op hun voetzooltjes!

Ik durf niet zo snel een koelelement in de kooi zelf te leggen, omdat ik bang ben dat ze ervan schrikken. Slangen zijn namelijk ook koud en daar zijn ze bang voor. Ik heb ooit bij een hamster een met koud water gevuld suprise-ei neergelegd, en daar ging hij vol in de verdediging voor.

Wij hebben een flat op het zuiden, dus het is met doeken voor de ramen nu 27,6 graden. Erg warm dus. Hopelijk gaat het straks regenen en wat afkoelen.

meisbaer:
Toch maar met m'n hamstertje naar de dierenarts geweest, hij at nog wel, maar geen harde, grote zaadjes. Dingen die normaal als eerste op gaan.
Mijn vermoeden dat er iets met z'n tanden was, bleek juist. Dierenarts heeft een stuk van een voortand afgeknipt. Meneer was er niet mee eens om op z'n rug gelegd te worden, maar verder hield ie zich goed.

Nu zit ie een beetje voorzichtig te eten, zal wel raar aanvoelen! Waarschijnlijk moet ik dan over een week of zes weer terugkomen, want als zo'n tand eenmaal scheefgroeid, dan blijft dat meestal zo. Gelukkig weet ik nu wat het is.

De dierenarts had me nog een complimentje gegeven over dat ik op tijd ermee was gekomen, voordat hij zwak en mager geworden was. Maar ja, ik heb dan ook al heel wat hamsters gehad.

neleH:
Er zitten heel veel naaktslakken iedere keer in mijn konijnenhok, met name rond het voerbakje. Bah! Ik heb langs de buitenkant van het hok slakkenkorrels (eco-diervriendelijk (behalve voor de slakken)) gestrooid maar dat helpt nog niet echt.

Zo sneu dat die konijnen dan zo zielig (nouja dat maak ik er van) bij hun voerbakje zitten waar die slakken rondglibberen.

Aiko:
Kan je niet eens proberen om koperplakband rond de rand van de voerbak te plakken? Dergelijk plakband kan je denk ik wel bij de boerenbond als Welkoop halen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie