Vegatopia Forum

Finland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marthe

Finland
« Gepost op: 09 september 2005, 11:55:57 »
Aangezien ik volgend jaar waarschijnlijk op erasmus ga naar Finland (in Turku) vroeg ik me af of iemand hier al ervaring heeft met vegetarisch eten in deze streek?
Alvast bedankt!

Kiwi

Re:Finland
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2005, 12:01:26 »
Sven heeft in ieder geval hier al eens een keer iets gezegd over Finland.

Marthe

Re:Finland
« Reactie #2 Gepost op: 09 september 2005, 12:09:21 »
Ja, idd, dat had ik ook al gelezen.
Maar ik was aan het hopen dat er mensen waren die iets specifieker konden zijn. Een bepaald restaurantje waar ze van onder indruk waren of een winkel waar ze veel vegetarisch verkopen,....

Kiwi

Re:Finland
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2005, 12:14:43 »
Dat begrijp ik. :)
Ik ben wel eens in Finland geweest, maar niet in de buurt van Turku, dus ik kan je helaas niet aan specifieke adresjes helpen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re:Finland
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2005, 17:59:34 »
Als je goedkoop vegetarisch eten wil, kan je altijd naar een studentenrestaurant aan de universiteit van Turku. Daar krijg je dan voor weinig geld een hoofdschotel (vegetarisch/veganistisch) met een salade buffet. Verwacht geen culinair meesterwerk maar het is meestal wel goed te eten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

trashydiva

Finland
« Reactie #5 Gepost op: 08 augustus 2006, 12:58:17 »
Hoi, ik ben net nieuw hier, dus ik hoop dat ik het  allemaal goed doe.
 ???

In mei naar Finland geweest  heel het land dorkruist en het volgende:

vegetarisch eten is  daarerg lastig/onmogelijk in het  noorden! Nu ishet daar al bijna onmogelijk een winkel  te vinden, dus houd er rekenning mee. Zelf koken kan daar wel goed, campings hebben allemaal een kookstelletje waar je gebruik van  kunt maken.

In de grotesteden (Helsinki, Oulu, Rovaniemi) is het  wel mogleijk in restaurants wat vegetarisch te  krijgen, al is het neit veel.

In Helsinki zitten ook meerdere natuurvoedingswinkels, zeker aan te  bevelen!


 

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Finland
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:38:34 »
Helsinki1: Super gegeten bij Gaijin (http://gaijin.fi/), en zonder moeite een veganistische versie van haar vegetarisch menu gekregen.

Helsinki2: Johan & Nystroem (Op het Katajanokka Schiereiland): Heel lekkere Koffies en rauwe, veganistische taartjes en zo!