Vegatopia Forum

Afvallings ingrepen en vegetarisme...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mysteriaaa2

Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Gepost op: 06 oktober 2005, 16:56:40 »
Hoi

Ik ga in december een afvallings operatie hebben, namelijk de gastric by-pass.

Zijn er hier andere mensen met maagbanden, by-pass, duodenal switch enz..?

Wat eten jullie? Hoe bevaalt het?

'nique

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2005, 17:02:33 »

Wat is dat?
Een in de slokdarm aangebrachte stoma?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.904
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2005, 17:05:03 »
Niet persoonlijk, maar bij iemand die ik ken is een stuk maag weggehaald (of zoiets, misschien was het ook wel de gastric by-pass). Ze is inmiddels 14 kilo kwijt erdoor, wel is het afzien (tijdje in ziekenhuis, daarna tijdje niet goed kunnen liggen en zo) en niet zonder risico (ze had me al gemeld wie ze niet op haar begrafenis wilde hebben, voor het geval dat). Ze is er evengoed wel blij mee.

Trouwens, weet je wel dat je het wachtwoord van je account kunt opvragen als je die kwijt bent?
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2005, 17:06:06 door Poek »

Mysteriaaa2

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2005, 17:05:04 »
Dit precies:

http://www.wlsinfo.nl/methoden_02.htm

het is een gecombineerde restrictieve en malabsorptieve methode... met een verwachte 70% van het overgewicht kwijt raken...

'nique

Mysteriaaa2

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2005, 17:08:40 »
aaah een "sleeve gastrectomie" dus.. het is een alternatif voor de maagband, maar zonder lichaamsvreemd materiaal...

 ik weet zeker dat geen operatie risiko vrij kan zijn.  Maar ik wil wel de risico nemen, ik heb alles geprobeerd, ik afvaal, maar ik neem alles terug plus belasting zeg maar ;)

Ik wist het niet waar ik mijn wachtwoord kon vragen, plus mijn email waar mijn eerste wachtwoord stond, is niet meer functioneel...

'nique
   

Kiwi

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2005, 17:09:15 »
Trouwens, weet je wel dat je het wachtwoord van je account kunt opvragen als je die kwijt bent?

Hier bedoel je.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2005, 18:57:14 »
Ik heb er wel eens wat van gezien op tv. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik ooit zo'n operatie zou laten uitvoeren, maar ik heb dan ook geen ervaring met afvallen en jojoën. Veel succes!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2005, 19:32:34 »
Hoi!

Ik ga in december een afvallings operatie hebben, namelijk de gastric by-pass.

Zijn er hier andere mensen met maagbanden, by-pass, duodenal switch enz..?

Wat eten jullie? Hoe bevaalt het?

'nique

Hoi 'nique, laat je wel goed voorlichten over wat je na de operatie te wachten staat, wat je wel en niet mag eten enzo. Volgens mij moet je daarna namelijk een streng dieet volgen.

Mysteriaaa2

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2005, 21:18:02 »
Hoi 'nique, laat je wel goed voorlichten over wat je na de operatie te wachten staat, wat je wel en niet mag eten enzo. Volgens mij moet je daarna namelijk een streng dieet volgen.

Ik heb al de + en - tegen elkaar gezet.. en sja.. 't is niet de makkelijkste maar ik voel dat toch het beste oplossing is.

Ik moet levenslang gevolgd worden, ja, en ook door een diëtiste.

'nique

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #9 Gepost op: 07 oktober 2005, 19:07:12 »
Veel sterkte 'nique! Het lijkt me allemaal heel zwaar (vooral de eetbeperkingen achteraf) maar ik heb groot respect voor je dat je het laat doen. Soms heb je gewoon geen keus.

 :cheer:

Mysteriaaa2

Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #10 Gepost op: 07 oktober 2005, 22:51:35 »
Bedankt!!  :D

voor de eet beperkignen, wel... ik heb suikerziekte, geen geraffineerde suikers kunnen eten is gewoon een voordeel!

Ik weet nog geen datum, maar ik laat het zeker weten waneer ik aan de beurt komt.

enne... volgens mijn chirurg en diëtiste, is soja drank zeer aanbevolen!!

'nique

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2005, 15:21:41 »
ter informatie:
Ik ben er weer onder mijn écht nickname!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #12 Gepost op: 10 oktober 2005, 21:53:01 »
Zou het kunnen zijn dat de suikerziekte ook over gaat als je veel overgewicht bent kwijt geraakt?
de tuin: dat ben ik

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2005, 22:21:45 »
Hangt ervanaf welk type je hebt, bij type 2 (vroeger ouderdoms suiker genoemd) is daar een redelijke kans op, type 1 blijf je gewoon houden.
Zo.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #14 Gepost op: 12 oktober 2005, 15:14:03 »
type II kan wel verdwenen met forse afvalling.

update: ik mijn datum gekregen, namelijk 12 december!!

jipie!

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2005, 10:56:00 »
Ik wens je alvast heel veel sterkte toe met de voorbereiding op wat komen gaat! Hou je ons op de hoogte over hoe het daarna met je gaat?
Wat zijn eigenlijk je dieetbeperkingen daarna? Mag je alleen maar ligt verteerbaar eten voor de rest van je leven?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2005, 18:55:56 »
Ik wens je alvast heel veel sterkte toe met de voorbereiding op wat komen gaat! Hou je ons op de hoogte over hoe het daarna met je gaat?
Wat zijn eigenlijk je dieetbeperkingen daarna? Mag je alleen maar ligt verteerbaar eten voor de rest van je leven?

ah... nog maar 15 dagen.. ik wordt op 11 december opgenomen...

Ik hou jullie zeker op de hoogte!...

Dieet beperkignen, ja, hetzelfde als je wilt afvallen, natuurlijk, maar zeker zonder gerafineerde suikers, en niet teveel vetten...

Het is zelf te bepalen... Ik heb afgelopende week een lotgenoote van het WLS groep kunnen bezoeken, zij had eerste een maagbandje, het ging zó mis!.. daarna had zij de by-pass gehad, en is daarmee 113kg afgevallen!  Zij heb geen spijt van.  Zij eet bijna alles, in kleine hoeveelheden.

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #17 Gepost op: 15 december 2005, 23:00:13 »
Hoe is het ondertussen met je? Een paar dagen na de ok nu.....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2005, 13:07:02 »
Ik heb nog aan je gedacht hoor!

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Afvallings ingrepen en vegetarisme...
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2006, 17:17:21 »
Hoi iedereen

aller eerste, sorry dat ik dit niet eerder had geschreven, maar zitten bij de computer doet zeer aan een kleine wondje heee....

Ok. Dus, mijn verhaal:

Zondag, 11 december: ik werd opgenomen, Moekie was mijn buurvrouw, zij zag écht goed uit! en....ik kreeg die laxeermiddel (die bijna niet gewerkt had!)...

Maandag, 12 december: ik stond op, douchen, operatiehemd aan, 15mg dormicum geslikt... deed niets!... Ik werd opgehaald en gebracht in de preparatie ruimte voor de OK. De verpleegkundige zei meteen "oh.. ik laat prikken aan de arts, want ik riskeer het niet!"... Ik heb écht een crocodile vel met hout bloedvatten erin! Onbeloofelijk. Na 7 prikjes, besloot de anesthesiste voor een sub-clavica infuus lijn. Dit hoort in eerste de huid te verdoven en daarna onder de clavica prikken.

Helemaal niet pijnlijk, ik hoop eigelijk dat ze dit gaan doen volgende keer! Daarna, de rug prik. Zeg, doen ze dat met een hammer?... daarna mocht ik weer gaan liggen. Ik werd gebracht naar de OK, moeste op de operatie tafel klimmen, kapje met zuurstof, en weg is Monique.

...Ik werd wakker in een keer: PIJN maar niet in mijn schouders?!? Normaal bij een laparoscopische ingreep, heb je toch pijn in je schouders? Ik had ook kooouuuuuddddd! Ze hadden een speciale warm lucht dek op mijn moeten gebruiken. En--ik had de anesthesiste gewarschuuwd: ik braak veel bij het ontwakken. Hij zei 'ja, maar je hebt een maagslang, dus dit gaat zorgen dat je maag leeg blijft'. Hahaha.. nee. Dus, ik kotste alles onder, en ik zag meneer de anesthesiste "hoe komt dat dan? Zij hebt een maagslang!"... Ik keek naar hem en zei "ik heb u toch verteld, meneer de anesthe---beeeuuuuaaaarrrggg(kokhalzen en braken weer)"

Zo.. dan kwam Pieter. Hij bleek wel geschrokken. Weer een keer braken. Ik drukte op de knop, maar ze waren niet snel genoeg. Hoh wel...

Dan was Pieter weg. Van alle die medicijnen, was ik écht suf...

Dr Cardon was gekommen met wat slechte nieuws: ik heb een gevaarlijke zuurstofdaling gekregen; die was veroorzaakt door de druk van de proceduur van de laparoscopie, zij had een laparotomie moeten doen. Daardoor die pijn... Toen ik alleen was, ik heb mijn bedlaken een beetje getrokken.. Inderdaad: een snee van tenminste 15cm, nog door pleisters goed afgedekt.

Later 's avonds kwam Pieter nog een keer. Ik heb hem verteld dat het zeer deed, maar dat ál geen spijt had, dat het achter mij is, en dat het kan maar beter worden.

Later was hij weg.... de hele nacht, heb ik voor een half uur geslapen, daarna, was ik een half uur wakker.

Dinsdag ochtend, kreeg ik een telefoontje van Pieter: zijn auto was total loss............. Hij vroeg mij als hij mijn auto mog nemen.. maar natuurlijk. Ik werd terug naar mijn kamer gebracht voor 12.00 denk ik, en daar zag ik Moekie weer. Ik had een beetje kunnen burten, maar ik was erg moe, en ik dacht, hoe meer dat ik slap, hoe meer dat ik kan rusten, en hoe sneller dat de tijd voorbij zou gaan.

Woensdag, kreeg ik Pooh op bezoek. Ik was erg blij. Maar die *&^% maagsonde was écht irriterant, en ik was niet in mijn zin.
Eindelijk, om 15.00 uur, werd ik gehaald voor de slikfoto.

Nou, mensen zeggen dat ik vreemd bent: de drankje die ik had moeten slikken voor de foto's, smaakte zooooo heerlijk Net als Lemon Ice Gatorade! mmm plus het deed een werld van goed aan mijn keel.

Een oplossende woordje van de verpleegkundige: de maagsonde mag uit!

Donderdag: ik word verlost van mijn catheter, en mijn rugprik.

Vrijdag: mijn infusen en een drain gaan eruit. Dr Cardon vertelde mij dat ik zondag weg mag ipv maandag!

Zaterdag: een verpleegkundige vertelde mij dat ik weg kon!!?... dan kwam de weekend arts: nee, je drain lekt nog teveel... Ik was kwaad: Pieter was al onderweg al van Brabant.... 't is goed jongens: ik ga weg van m'n eigen wil dan!

Mijn drain heb ik door mijn huisarts laten verwijderen maandag de 19de.

Het komt helemaal goed! Bijna helemaal geen pijn meer. Alle korstjes zijn gevallen, alles is mooi dicht.

en... binnen 2 weken ben ik 10kg afgevallen.

Groetjes

Mysteriaaa...

ps-ik ga maandag de 16de op mijn eerste controle bezoek... Ik ben niet meer op de wegschaal opgeklimt, want het feit dat ik me dunner voelt, en dat mijn knieën minder zeer doen, en dat ik niet meer hoef zo'n 50 keer te gaan plassen 's nachts (vanwege hoge bloedsuiker...) het is ál een verbetering!! enne... ik eet alles wat ik wil, in kleine hoeveelheden, behalve zoetigheid!
Mais je le fais par Amour... de la Vie.