Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Publieke demonstraties of kleinschalige positiviteit?

<< < (2/16) > >>

Dick:
Je moet wel iets doen om aandacht te krijgen. Het is ook geen campagne van 1 keer een actie. Het is een langer durende campagne. Zo is er op 1 december weer een actie http://www.veganisme.org/?activiteit=17
Zo zijn er ook brochures, stickers, flyers ontwikkeld en speciaal een website opgericht. Alles bij elkaar proberen wij het  toch meer onder de aandacht te krijgen op een dier- en mensvriendelijke manier. Met voldoende middelen willen wij de brochure verder verspreiden onder scholen en bibliotheken. Goed voor naslag werk voor een werkstuk o.i.d.
Het is jammer dat op 2 november de kranten overvol stonden met dat van Gogh een jaar geleden was neergeschoten. Dit overschaduwde toch wel denk ik onze actie.

Ik heb geen illusie dat wij heel Nederland in een jaar kunnen bereiken en dan ook nog eens dat ze stoppen met het gebruik van zuivel.
Het is een ongelijke strijd tegen een industrie waar miljarden in omgaan en miljoenen subsidies worden betaald door de belastingbetaler om melk te promoten.

Met flyeren kregen wij best veel positieve reacties.

Als wij diezelfde subsidie zouden krijgen, dan kan het veel beter.

Selly:

--- Citaat van: Sam op 11 november 2005, 19:04:47 ---Ik vertel mensen ook altijd dat ik ontzettend van lekker eten hou, en kan hele uitgebreide gesprekken hebben over lekkere recepten.
--- Einde van citaat ---

Ook mijn idee  :yes:
En verder: ik hoef niks te bereiken met het feit dat ik vegetarier ben, behalve het feit dat ik zelf geen niet-vegetarisch eten binnen krijg.

Dick:

--- Citaat van: Annemieke op 11 november 2005, 18:05:18 ---Ik merk in mijn omgeving dat er niemand blijvend negatief is omdat ik vegetarier ben. Misschien heb ik wel geluk, maar het kan ook dat ik zelf een positieve houding heb t.o.v. eten. Ik zal nooit referen aan 'een lijk' als ik een stuk worst zie. En mensen vinden het leuk en lekker om bij me te eten. Ik denk dat de 'anti' houding vaak averechts werk en de 'pro' houding meer. Ik ben namelijk pro lekker eten. ;D

Wat denken jullie?

*ondanks die borsten

--- Einde van citaat ---

In mijn tijd dat ik vegetarier was, toch zo'n 20 jaar heb ik niet het idee gehad anderen te hebben kunnen overtuigen om dat woord maar te gebruiken.
In de tijd dat ik veganist ben heb ik het idee dat ik veel meer bereikt heb op mijn directe omgeving. Niet door actievoeren maar omdat er gewoon veel meer vragen zijn hierover en de mensen meer geintresseerd zijn waarom je veganist ben omdat het gewoon principieler is.
Met directe omgeving bedoel ik familie, vrienden, collega's e.d.

De zuivelacties vind ik voor mij gevoel niet direct een anti acties in de sfeer van daar heb je hun weer. (wellicht wel voor de zuivelbobo's :) )Mensen zijn juist geintresseerd waarom je daar staat en staat te flyeren. Ik heb van omstanders geen neatieve reacties vernomen. Wel veel positieve.

Christiaan:

--- Citaat van: Annemieke op 11 november 2005, 18:05:18 ---*ondanks die borsten

--- Einde van citaat ---
Kwor d'r niet warm of koud van, van die exemplaren.

sanop001:
Om in je directe omgeving te vertellen over de actie en waarom je het doet zet ze ook wel aan het denken. Omdat mijn moeder me met acties steeds op TV zag is ze gaan nadenken en op latere leeftijd vegetariër geworden. Het is denk niet het één of het ander.
Positieve geweldloze acties en je niet vega-vrienden & familie lekker voedsel voorzetten werkt allebei.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie