Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Wat denken jullie van vaccinaties?
Mrie:
Nou ik ga er natuurlijk vanuit dat het helpt, anders had ik het nooit gedaan dan heeft het naar mijn inziens weinig zin..
Christiaan:
--- Citaat van: Mysteriaaa op 27 november 2005, 19:23:06 ---Wat zijn vaccins eingelijk mee gemaakt??
--- Einde van citaat ---
Vaccins bestaan uit het verzwakte virus zelf, of een onderdeel er van. Het idee is dat het immuunsysteem het leert herkennen als lichaamsvreemd en er mee leert afrekenen zonder dat het virus op volle sterkte in het lichaam huishoudt. Vandaar dat je de weekjes na een vaccinatie wat slapper kan zijn dan doorgaans.
Vaccins worden onder meer gemaakt door het virus te injecteren in dieren of eierdooiers en ze daar te laten groeien.
Als alleen mensen die een hoog risico lopen om besmet te worden met een virus gevaccineerd worden dan breidt die groep zich waarschijnlijk langzamerhand uit omdat er ook nog een groep is die dan een kleiner risico loopt, maar wel heel veel meer individueën telt, waardoor er weer meer individueën met het virus rondlopen waar weer meer mensen mee in contact kunnen komen etc., enz.
Marizzie:
antistoffen ofzo? ???
Draek:
Het is jammer dat er te weinig mensen kritisch zijn over vaccins. Geen vaccins voor mij meer...
Naast dat het op dieren wordt ontwikkeld of getest is het ook gevaarlijk voor mensen.
Genoeg info te vinden via google. Er zijn veel van die organisaties die pleiten voor betere voorlichting. Alsof men er ooit bij verteld dat een vaccin dood tot gevolg kan hebben of zorgen voor verschrikkelijke bijeffecten..
Wees kritisch.
INteressant:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article18324661.ece
Anya:
Ik doe ook niet aan het griepvaccin, maar de basics zoals vaccins tegen hepatitis, tetanus e.d. moet je toch wel hebben, vind ik. Ik vind het ook extreem onverantwoordelijk om die aan een kind te ontzeggen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie