Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Wat denken jullie van vaccinaties?
Christiaan:
--- Citaat van: Mysteriaaa op 27 november 2005, 18:52:48 ---Ik vraag me, bijvoorbeeld, Hepatitis B... dit kun je slechts met intieme kontakt verkrijgen... Kinderen van 11 maanden gaan toch niet seks hebben?!?
--- Einde van citaat ---
Hepatitis B kan worden overgedragen door alle vormen van contact met lichaamsvloeistoffen, dat betekent dus meer dan seks alleen. Bijvoorbeeld ook naalden. Kennelijk is een derde van de wereldbevolking er mee besmet, en als je in zo'n populatie leeft dan is het wel heel makkelijk om het een keer op te doen. De vaccinatie is er dus niet om iemand direct te beschermen tegen het gevaar van besmetting als wel om de besmette populatie vantevoren al zo klein mogelijk te maken zodat de kans op besmetting op die manier kleiner wordt. Stel dat iedereen zijn kinderen niet zou laten inenten, dan zit je met een jaar of 20, 30, 40 weer met een populatie waarin Hepatitis B wel weer in aanmerkelijke percentages voorkomt. En dan heb je het risico dat zwangere moeders het op de vrucht gaan overdragen.
Vaccinatie is niet alleen een persoonlijke keuze, het is een maatschappelijke, maar zo lang het overgrote deel van de bevolking (zich) laat inenten kan een minderheid het zich veroorloven het niet te doen zonder dat ze daardoor een veel groter gevaar lopen dan de gevaccineerde populatie, alleen al omdat de basis van de ziekte in een gebied dan veel en veel kleiner is.
Mysteriaaa:
zogedacht, ja.
Ik kreeg elke jaar, tot 3 jaar geleden, de griepprik. ongeveer 3 dagen na de inspuiting, werd ik harstikke ziek, van een verkoudheid zei mijn arts toen, zo erg dat ik last van mijn asthma kreeg tot dat een bronchitis werd, en ik moeste antibiotica en prednisone gaan slikken. Ook in januari 2002, kreeg ik... de griep O ja, een hele week in bed, met korts >39 graden, ik had pijn in élke bot die in mijn lichaam is!
Sinds 2003, ga ik niet meer voor de griepprik. Ik word niet meer "verkouden" en ik merk geen verandering in mijn algehele staat tijdens het winter.
Ik ben dus van een minoriteit die contra-reageer op deze vaccin...
'nique
Christiaan:
--- Citaat van: Mysteriaaa op 27 november 2005, 19:17:00 ---zogedacht, ja.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar hoe gedacht dan niet?
Mrie:
Ik heb mij voor mijn werk als activiteitenbegeleidster op een dac moeten laten inenten voor hepatites B. Gelukkig sloeg het aan en ik ben nu 15 jaar beschermd als ik het goed heb.
Voor mensen die een verhoogd risico lopen om in contact te komen met mensen die wellicht besmet zijn met hepatites B, vind ik het een goede zaak dat die zijn ingeent
Mysteriaaa:
Ok, alleen hoge risico individus. Maar zou het écht hulpen??
Wat zijn vaccins eingelijk mee gemaakt??
'nique
ps-en met "zogedacht" bedoelde ik ermee dat als de grieppriek had zo voor mij gewerkt...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie