Vegatopia Forum

Marokko

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marokko
« Reactie #20 Gepost op: 28 oktober 2010, 08:13:06 »
Het eten in Marokko viel me zwaar tegen. Na 3 dagen 's middags en 's avonds tajine of couscous met pompoen wortel en aardappel en weinig kruiden was ik daar wel klaar mee. Gelukkig hadden we in Marrakech wat leuks uitgezocht. We hebben de 1e avond in een vega restaurantje gegeten. Zoveel lekkere keuze was nog nooit zo welkom!

Edit: Oh ja, ik zou de adresje nog delen

Earth cafe Marrakech
Riad Zitoun El Kdim (medina)
Zit op ongeveer 5 min. lopen van het grote plein. Ze hebben keus uit ongeveer 6 vega en 6 vegan keuzes. Niet echt marrokaans maar wel erg lekker
 
« Laatst bewerkt op: 27 november 2010, 12:01:57 door lieve lijn »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Marokko
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2010, 16:39:30 »
's Avonds staan er stalletjes met eten op de (het?) Djemaa el Fna (centraal plein centrum Marakech)
Je kunt er een complete maaltijd krijgen, maar ook hier en daar een enkel gerecht halen (en dat vind ik leuker).
Volgens mij kun je op die manier redelijk vegetarisch eten. Maar of er dan wel / niet kippenbouillon in zit?? Geen idee, in de vakantie ben ik niet zo precies.

Over een tijdje ga ik weer die kant op  :D, naar Marakech en Agadir. Heeft iemand nog aanvullingen op deze draad (aanbevelingen of juist niet)?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marokko
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2010, 11:27:10 »
het grote plein in marrakech is idd super!

In marrakech zou ik zeker het earth cafe opzoeken! Wel westers georienteerd, maar zo leuk en lekker!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

amyzs

Re:Marokko
« Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2011, 16:05:10 »
Ik vind het in Marokko ook altijd lastig.
Moeilijk om volkorenbrood te vinden.
De supermarkt heeft 50 soorten pasta, maar volkoren? Nee hoor.
Zilvervliesrijst lijken ze niet te kennen.
En dit zijn toch producten waar ik behoefte aan heb als er weinig tot geen goede alternatieven voor vlees zijn.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marokko
« Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2011, 16:11:13 »
Je moet dat soort dingen volgens mij ook niet zoeken in de supermarkt. Ik ben trouwens wel bruine broodjes en dergelijk tegen gekomen hoor.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Salvi

  • **
  • 15
Re:Marokko
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2013, 12:34:54 »
Zo, laat ik nog even een oud topic omhoog schoppen.

Mijn ervaringen in Marokko van vorig jaar zijn zo ongeveer gelijk aan de voorgaande posters; het eten is vrijwel hetzelfde, couscous/tajines en vaak was veel van de kaart al "op" toen wij met onze groep van 24 personen in een restaurantje met  "zjeap koet vood" werden gedropt door onze chagerijnige reisbegeleider. En er waren vast wel wat "vege-tables" voor de vegetariërs. Na 2x ziek te zijn geweest van het eten in anderhalve week tijd, hebben we in Taroudant maar eens ons eigen plan getrokken en de top choice van de Lonely Planet verblijd met een bezoekje, dat was L'Agence.
De vegetarische keuze was op dat moment niet heel groot, ze was nog bezig met een of twee goede hoofdgerechten; maar ik kwam zelf ook prima uit met wat brood en een voorgerecht + nagerecht, de voorgerechten waren al een hele maaltijd :). Het eten heeft ook de aandacht gekregen die je gewend bent, netjes geserveerd en smaakvol. Als toetje was de chocolate fudge cake hemels en de eigenaresse, Maria, wellicht een van de meest gastvrije mensen die ik daar ontmoet heb. De dag erna kwamen we haar weer tegen toen we naar een hammam zouden gaan, en besloten dat we die avond nog maar eens bij haar zouden eten. De foto's met blije smoeltjes van onze groep laat een jaar na dato nog altijd zien hoe blij we waren met haar fijne eten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marokko
« Reactie #26 Gepost op: 02 oktober 2013, 12:01:04 »
Ik was een aantal jaren geleden in Marokko en heb ook ervaren dat het eten voor een vegetarier een beetje eenzijdig is (tajine met groente en couscous, op zich heerlijk, maar na een week wil je wel eens wat anders).

Earth cafe is superleuk! Als ik het goed onthouden heb, zijn er 2 lokaties, een restaurant een beetje aan de rand van de oude binnenstad (we moesten de hele souks iig doorhobbelen), en een 3 etages hoog roestbruin cafe op een marktpleintje.

Beide erg leuk en fijn om lekker vega te eten.

Ik kreeg het idee dat het eten op de het Djema el Fnaplein 's avonds eigenlijk alleen vleesgeorienteerd was. Wij hebben er niet gegeten, ik had niet zoveel zin om tussen alle vleesdampen op zoek te gaan naar een vegetarische hap.
Bovendien had ik niet meer zo'n honger meer na het aanschouwen van al die zielige aapjes aan een ketting en cobra's in een mandje.
We hebben wel een aantal keren in dat toeristische restaurant gegeten op het Djema en Fnaplein, dat een half jaar erna werd opgeblazen. Ook best een eng idee.

Ik heb wel eens een stukje vlees op de bodem van een schaal aangetroffen in een saus die 'echt vegetarisch' zou zijn. Vervelend, maar geen groot drama.

Verder is het een heel leuk land om te bezoeken! 4 uurtjes vliegen en je zit in een totaal andere wereld.
Ik denk dat we er nog wel eens naartoe zullen gaan (aanrader om een auto te huren en zelf een rondrit te maken!)