Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Muizenplaag
Amarillo:
--- Citaat van: @ñt@ñ@ñarivo op 04 december 2010, 11:43:57 ---Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.
--- Einde van citaat ---
Wahaaa, wat een goed stukje! Ik moest al erg lachen om de oorspronkelijke ingenieuze constructie, maar toen stond die geavanceerde muizenvalinstallatie er nog onder! Prachtig. :D En ook wel goed uitgetest, te zien aan alle tips om ontsnappingsrisico's in te dekken enzo.
Mijn bovenburen hebben ook muizen, en die gaan altijd in onder de keuken heen en weer rennen als ik wil gaan slapen, en hun keuken ligt recht boven mijn slaapkamer... :-\ Misschien moet ik ze deze methode eens tippen. :)
Hizikigrrrl:
Ik vermoed dat ze tussen het plafond en de vloer zitten, want anders waren de buren al lang door hun vloer gezakt. Of het zijn enorme muizen.
Amarillo:
;D Fixed.
LelleL:
--- Citaat van: @ñt@ñ@ñarivo op 04 december 2010, 11:43:57 ---Er waarde al twee weken een muis in de keuken rond.
Met de vorige succesvolle val liet hij/zij zich niet vangen (misschien was deze muis iets te groot voor het valletje.
Deze diervriendelijke DHZ-val was uiteindelijk effectief. Ik kan deze dus aanbevelen.
--- Einde van citaat ---
O WOW!
Daar Cali dr reactie dacht ik, laat ik dat ook eens gaan lezen, maar wat een briljant stukje en een nog nriljantere constructie!
Flapke:
Ik heb onlangs een paar huismuizen verhuist naar de schuur.
Een vermoedelijk aanstaande mama-muis had besloten te gaan wonen in een pak vlas in de kelder.
Dikke muis gevangen, buiten gezet.
Dag later: dikke muis in huis. Dikke muis weer in de val gelopen, naar de schuur verhuist, het pak vlas naar de schuur verhuist: geen muis meer binnen. Wel een gesloopt pak vlas in de schuur.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie