Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Maagzweer en vegetarisme

(1/4) > >>

Joske:
Mijn echtgenoot had al maanden buik- en maagklachten. Blijkt nu dus een maagzweer te hebben. Hij heeft dus medicatie en wil nu ook heel gezond gaan eten. Koffie, stress, tabak,  chocolade en pikant zijn uit  den boze. Hij wil dus het nuttige eraan koppelen en diĆ«ten om minstens 10 kilo af te vallen. Niet-vegetariers eten in zo'n geval veel gekookt vlees en vis.... Nu eten wij regelmatig vleesvervangers, maar die dingen zijn vaak gepaneerd en vettig. Ook eten wij veel kaas, ook vettig dus. Iemand tips voor zijn dieet? Het mag niks zurig zijn, zoals curry, tomaat, enz... Maaltijdsoepen kunnen altijd wel, en zachte couscous, of pasta met allerlei groenten, zolang er maar geen tomaat door zit.

mirrie:
Tortilla's gevuld met groente, bonen etc. Rijst met allerhande groente en milde sauzen. En volgens mij zijn vleesvervangers niet zo vet. Je hoeft ze ook maar met een klein beetje vet te bereiden. Maar nu heb ik nooit een maagzweer gehad en weet dus ook niet wat wel en niet goed is.

Joske:
Bedankt voor de tip, eigenlijk kan alles wat licht verteerbaar is. Bij tortilla's denk ik dadelijk aan tomaat, en das iets wat hij niet verdraagt, maagzuur enz.. Ook zware vezelrijke dingen zijn voorlopig uit den boze. Ik vind dat hij eerst die maagzweer moet overwinnen, en dan aan een afvaldieet beginnen, maar zoals mannen zijn.... hij wil nu ineens alles over een andere/gezonde boeg gooien en proberen tegelijk ook 10 a 15 kilo af te vallen. (alleen de tabak is nog een probleem)

bienne:
vegetarisch gehakt lijkt me ook vrij licht

Macka:
Sojabrokken? Die hoef je ook alleen maar te koken, en dan kun je ze door de saus gooien. Ze smaken van zichzelf nergens naar Ze zijn neutraal van smaak, dus dat zou misschien wel goed moeten gaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie