Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vegetariers minder kans op kanker?
siamees:
Hallo,
Ben jaren vegetarier en haal alles uit de kast om anderen ook te overuigen, is toch niet zo gemakkelijk.
Op verschillende plekken heb ik gelezen en gehoord, dat vegetariers een kleinere kans op kanker hebben als vleeseters. Hoe denken jullie hierover, want ik ben er eigenlijk wel redelijk mee weg.
Volgens mij had ik nog zoiets, maar denk dat het te laat is, schiet me morgen wel weer te binnen, eerst lekker slapen! :)
Corrupted:
Ik geloof niet, maar ik ben ook geen atheist, ik weet het gewoon niet.
Wildflower:
@ Corrupted: ik denk dat Siamees erop doelt of je gelooft dat vegetariers minder kans op kanker hebben dan vleeseters.
@ Siamees: op verschillende plekken heb ik gelezen dat veggie's idd minder kans op kanker hebben. Alweer een goede reden dus!
Annemieke:
Maar resultaten van zulke onderzoeken veranderen continu. Ik vind het juist enorm ongeloofwaardig als mensen met zulke feitjes aan komen zetten.
Ik zeg: er is maar één manier om aan te tonen dat vegetarier zijn de moeite waard is; koken!
Draek:
--- Citaat van: Annemieke op 07 augustus 2006, 19:37:11 ---Maar resultaten van zulke onderzoeken veranderen continu. Ik vind het juist enorm ongeloofwaardig als mensen met zulke feitjes aan komen zetten.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat valt wel mee. Statistieken tonen steeds aan dat vegetariers/veganisten minder kans op kanker hebben. Een groot stuk minder zelfs. Ik kom iig geen (weinig?) veganisten tegen met kanker.. ook nog geen vegetarier. Terwijl ik toch veel vegetariers en veganisten tegen kom enzo.. terwijl bij vleesetende mensen ik veel over kanker hoor. Vind ik zelf best opvallend. Maar onderzoeken geven het dus ook steeds aan.
Er zijn verder ook nog diverse andere factoren die bepalen of je kanker krijgt. Als je weinig beweegt, rookt, veel medicatie gebruikt, met chemische middelen werkt, etc.
Maar voeding is een belangrijke invloed (sommige zeggen tot 80%) bij kanker.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie