Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Fulltime werken en toch een hond?

<< < (7/8) > >>

IneN:
Wij hebben een Parson Jack Russel en sinds ik niet meer thuis woon (op kot), voelt hij zich blijkbaar vaker echt alleen (hoewel hij anders óok gewoon alleen was overdag.

Sinds een tijdje jankt hij af en toe in de tuin, dat weten we omdat hij het eens deed toen wij binnenkwamen en hij ons niet gehoord had.

Is het trouwens goed dat je hond uit het raam (naar de straatkant toe) kan kijken als je weg bent? Dat is namelijk zijn favoriete bezigheid en het lijkt ons onshuldig, maar kan het kwaad?

Edit: we zijn met mama-papa-broer nog thuis (fulltime job + school)

maud:
Dat janken doet je hond waarschijnlijk om soortgenoten op te roepen (baasjes ziet hij ook als "soortgenoot") dus dat is wel een teken dat hij zich alleen voelt.
Uit het raam kunnen kijken lijkt me geen probleem, is iig wat afleiding. Waar je mee moet oppassen is dat je geen groot welkom geeft wanneer je weer thuiskomt, (of een groot afscheid bij weggaan) de hond krijgt dan het idee dat hij aan iets verschrikkelijks is ontsnapt :scaredblue: , en zal onrustig/bang worden wanneer hij weer alleen is..
Iets om mee te spelen als hij alleen is zal hij vast ook wel kunnen waarderen :)

ps: ik wil ook een hond, zo'n grote harige beer ;D, maar in een klein flatje lijkt me dat geen goed plan  :(

LL de Ling:

--- Citaat van: IneN op 08 mei 2008, 08:07:22 ---Wij hebben een Parson Jack Russel en sinds ik niet meer thuis woon (op kot), voelt hij zich blijkbaar vaker echt alleen (hoewel hij anders óok gewoon alleen was overdag.

--- Einde van citaat ---

Wijlen Jimmy, onze Jack Russel deed dat ook wel eens, een keer echt hartverscheurend toen mijn ouders op vakantie gingen. O, o, o. Na wat uitlaten en lekkers was het wel weer over. De keren daarop probeerde hij te voorkomen dat mijn ouders weggingen als de koffers werden gepakt.

Jims keek trouwens ook altijd naar buiten, lag als een soort poes in de vensterbank. Maar er was meestal wel iemand thuis.

Ik wil ook een hond maar heb er nu echt geen plaats en ruimte voor.

LelleL:
Kwam pardoes dit draadje tegen. Ben vier jaar verder en nog steeds verliefd op mn moppie.
En zij is ook het vrolijkste blijste huppeltje dat ik ken!

Xiara:
geweldig is dat!
Na vier jaar bevalt het dus ook altijd nog goed?

Nog even iets van een inhoudelijke reactie. Ik werk zelf ook full-time en Rose is net een jaar geworden.
Als je je niet werktijd maar goed inricht en er dan bent voor je hond vind ik het heel erg goed te doen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie