Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vitamine D2 (ergocalciferol)
Aleide:
Ik zie dat de vraag naar plantaardige vit d hier al enkele jaren geleden is gesteld.
Weet niet of iemand er nog baat bij heeft, maar er bestaan injecties ergocalciferol 600.000E, die in de spieren worden ingespoten. Dit eenmaal om de zes maanden.
Je kan ze vinden in de apotheek onder de naam ergocalciferol of sterigol.
Ik neem na mijn GBP onvoldoende vitamines op ( ook niet de zeer hoog gedoseerde die worden voorgeschreven na een gastric bypass ) en krijg daarom ijzer via infuus en deze inspuiting om de zes maanden voor mijn vit D.
LL de Ling:
Mijn broertje (geen vega) was erg moe en sliep slecht: werd vroeg wakker met hartkloppingen. De huisarts dacht dat het door de nare en drukke periode kwam, maar ik heb hem gezegd dat hij maar moesten laten testen op vitamine D-tekort. Goed hij het gedaan heeft, want ja hoor: waarde van 16.
Heb overigens vorig jaar januari zelf nog eens laten testen. Was toen prima, maar sinds bij mij het tekort geconstateerd was, slik ik vanaf het najaar tot ver in het voorjaar i.i.g. een supplement.
bambi:
--- Citaat van: LL de Ling op 24 januari 2017, 20:02:00 ---Mijn broertje (geen vega) was erg moe en sliep slecht: werd vroeg wakker met hartkloppingen. De huisarts dacht dat het door de nare en drukke periode kwam, maar ik heb hem gezegd dat hij maar moesten laten testen op vitamine D-tekort. Goed hij het gedaan heeft, want ja hoor: waarde van 16.
Heb overigens vorig jaar januari zelf nog eens laten testen. Was toen prima, maar sinds bij mij het tekort geconstateerd was, slik ik vanaf het najaar tot ver in het voorjaar i.i.g. een supplement.
--- Einde van citaat ---
Mijn moet ook echt bijslikken, was daarvoor ook echt beroerd (leek eerst de stress van werk).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie