Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vegetariër of Veganist?

<< < (2/12) > >>

annenas:
Hmm..Oke..

Ja ik weet niet of wol veel voor komt in kleding. Ik brei wel eens shawls maar dat is van die goedkope 'wol' en volgens mij is dat geen echt wol.
Dus volgens mij komt het in kleding ook niet super veel voor  , ik heb vooral veel stretch truitjes , katoen en poly nog wat.

ik slik ook medicatie (antidepressiva) en ik voel me nu echt schuldig dat daar misschien allemaal dieren voor zijn getest.. ik moet het wel blijven slikken maar ik voel me er echt rot over.. En ook met make up..
Ja je kan overdrijven natuurlijk, maar ik voel me er gewoon niet goed bij om dat te gebruiken of te dragen.
Hoe zit het eigenlijk met parfum e.d?? Waarom zo dfat getest worden op dieren??

Wij hebben een adoptiekip gehad. www.adopteereenkip.nl
die eieren lijken mij gewoon normaal, die kippen zijn toch niet slecht behandeld oid??
ik hoef iig geen andere eieren meer!! en melk ook niet.. heel weinig iig.
ik heb dat filmpje gezien van meet your meat, nou nee bedankt ik hoef het echt niet.  verschrikkelijk!!

weet iemand wat lactose is?? is dat van dieren??

ik wil niet te obsessief worden, nou ja, ik heb er respect voor als mensen echt niets dierlijks kunnen nemen..maar ik kijk al telkens op de verpakkingen voor de calorieën enz en het lijkt mij dat ik dan nog obsessier word omdat ik dan telkens naar de ingrediënten ook moet kijken

pffu wat een gedoe zeg , sorry voor mijn gezeur  :'(

Poek:

--- Citaat van: annenas op 07 januari 2007, 10:39:37 ---ik wil niet te obsessief worden, nou ja, ik heb er respect voor als mensen echt niets dierlijks kunnen nemen..maar ik kijk al telkens op de verpakkingen voor de calorieën enz en het lijkt mij dat ik dan nog obsessier word omdat ik dan telkens naar de ingrediënten ook moet kijken

--- Einde van citaat ---

Daar moet je zeker voor oppassen. Obsessies zijn niet goed he...

Daphne:

--- Citaat van: annenas op 07 januari 2007, 10:39:37 ---ik slik ook medicatie (antidepressiva) en ik voel me nu echt schuldig dat daar misschien allemaal dieren voor zijn getest.. ik moet het wel blijven slikken maar ik voel me er echt rot over.. En ook met make up..
Ja je kan overdrijven natuurlijk, maar ik voel me er gewoon niet goed bij om dat te gebruiken of te dragen.
Hoe zit het eigenlijk met parfum e.d?? Waarom zo dfat getest worden op dieren??
--- Einde van citaat ---

Ocherm, je doet me een beetje aan mij denken toen ik nog een 'echte' veganist wilde zijn. Ik ben nu een semi-veganist. Ik eet bijna alles veganistisch, maar af en toe eet ik wel eens iets biologisch-vegetarisch. Met make-up en verzorgingsproducten ben ik altijd bang dat er iets dierlijks in zit, maar bij de huismerken van De Tuinen, het Kruitvat, de DA, de Etos en de Hema en alle biologische producten hoef je niet bang te zijn dat er proefdieren voor worden gebruikt.
De ingrediënten van parfum worden op dieren getest, omdat je het bv. in je ogen zou kunnen krijgen en ze daarom willen weten of het gevaarlijk is enzo. Ik gebruik zelf geen parfum, maar misschien moet je eens kijken voor biologische of huismerkparfums?
Dat van de medicijnen is voor mij ook altijd moeilijk. Ik slik nu alleen de anticonceptiepil, maar ik zou het liefst helemaal niks medisch slikken of spuiten. Het is alleen moeilijk als je eigen gezondheid in het geding komt. Je moet maar gewoon in je achterhoofd houden dat je met antidepressiva geestelijk beter functioneert waardoor je meer voor de dieren kunt doen.

--- Citaat --- Wij hebben een adoptiekip gehad. www.adopteereenkip.nl
die eieren lijken mij gewoon normaal, die kippen zijn toch niet slecht behandeld oid??

weet iemand wat lactose is?? is dat van dieren??
--- Einde van citaat ---

Adoptiekippen wonen op biologische boerderijen, dus ze worden goed behandeld hoor! Ze kunnen gewoon lekker spelen en op stokken slapen. Ik heb een keer een reportage erover gezien en het was echt fijn om die dieren zo te zien. Je kunt trouwens niet aan het ei zelf zien waar het vandaan komt, alleen aan de stempel die erop zit. Een '0' staat voor biologisch of bio-dynamisch.
Lactose is een suiker dat in melk zit en daaruit kan worden geëxtraheerd om in andere producten te verwerken. Als het product niet biologisch is, komt de lactose dus van bio-industriemelk.

Annenas, je moet je niet te veel zorgen maken. Het is alleen aan het begin moeilijk, omdat je moet kijken of het veganistisch is, maar na een tijdje ga je eraan wennen.

Draek:

--- Citaat van: Daphne op 07 januari 2007, 13:18:24 ---Je moet maar gewoon in je achterhoofd houden dat je met antidepressiva geestelijk beter functioneert waardoor je meer voor de dieren kunt doen.
--- Einde van citaat ---

Dieren hebben idd niets aan je als je geestelijk en lichamelijk brak bent en je niets kan doen.

--- Citaat --- Adoptiekippen wonen op biologische boerderijen, dus ze worden goed behandeld hoor! Ze kunnen gewoon lekker spelen en op stokken slapen. Ik heb een keer een reportage erover gezien en het was echt fijn om die dieren zo te zien. Je kunt trouwens niet aan het ei zelf zien waar het vandaan komt, alleen aan de stempel die erop zit. Een '0' staat voor biologisch of bio-dynamisch.
--- Einde van citaat ---

Nou ja.. goed behandeld... het blijven kippen voor consumptie. Na 2 jaar gaan ze gewoon naar de slacht. En die slachting is niet veel beter dan andere slachting. Net als transport. En vergeet niet de haantjes die er zijn doordat er (biologische) legkippen nodig zijn. En die haantjes.. die worden versnippert/vergast.

Maar met eieren word er regelmatig gesjoemeld ook. Soms worden legbatterijeieren bestempeld als een ander ei. Wakker Dier houdt dat in de supermarkten in de gaten.

Daphne:
Biologische kippen worden dus niet goed verdoofd voordat ze worden geslacht?? En eieren uit de natuurwinkel zijn toch wel betrouwbaar?

Worden biologische haantjes ook versnipperd? Maar worden die kippen dan ver getransporteerd?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie