Vegatopia Forum

Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2009, 10:48:43 »
Kijk eens op www.wasnoot.nl  Daar verkopen ze verschillende soorten natuurlijk wasmiddel (bv okkernoten :)), afwasmiddel en vaatwasmiddelen. Ook lekkere schoonmaakmiddelen; ik heb altijd de bioclean orange cleaner op basis van etherische olie (sinaasappel, dus je huis ruikt meteen lekker!) en die werk echt zoooooo goed, krijgt er alles mee weg.

Maar dat even terzijde  ;)


Helen

Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2009, 22:08:24 »
Gewone natuurazijn is ook prima als wasverzachter te gebruiken, ik gebruik dat regelmatig, vooral bij m'n zwarte was.
Heb het laatst ook gebruikt als wasmiddels zelf.
Je hoeft niet bang te zijn dat je was zuur ruikt naar azijn, door het spoelen verdwijnt de geur.

En nog even voor de zekerheid: Klok/Ecover is proefdiervrij.

http://www.klok-eco.nl/Klok-Eco-waspoeder.htm

Kieketok

Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #42 Gepost op: 05 juni 2009, 13:23:58 »
Klok is niet hetzelfde als Ecover he? Omdat je het met een / ertussen schrijft... Weet je zeker dat Klok dierproefvrij is? Ik kan dat nergens vinden op hun site die je aanhaalt. (Wel de ingredienten en dat het lief is voor je huid en het milieu.) En ook niet in het boekje van Proefdiervrij. Het zou wel handig zijn als het zo zou zijn, je hoeft er niet voor naar de natuurvoedingswinkel, en is goedkoper ook! (Overigens heeft de C1000 hier ook wat Ecover producten tegenwoordig!)

In het boekje van Proefdiervrij staan wel: Dr. Belter, Ecover, Froggy, Kruidvat Eigen Merk, Luna Cosmetics Nutriclean, Swipe, Trekpleister-Huismerk, Wiro, 't Zeepvat. Niet al deze merken zijn per definitie ook milieuvriendelijk (zoals die huismerken), maar bijvoorbeeld Ecover en Froggy dus wel (de andere ken ik niet).

Ecover was wel in opspraak wat betreft dierproeven: ze doen proeven op waterbeestjes (wat niet onder de dierproeven gerekend wordt omdat het om ongewervelden gaat, andere proefdiervrije merken doen dit mogelijk ook), en op konijnenbloed wat ze krijgen via een slachterij. Die laatste zouden ze ook op mensenbloed kunnen doen maar dat doen ze niet, er is al een tekort aan donorbloed zeggen ze dus niet ethisch. (Waarom gebruiken ze dan niet hun eigen bloed?) Uiteraard is Ecover nog altijd een stuk beter als andere merken, het zou voor mij geen reden zijn om het niet te kopen maar toch het vermelden waard.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #43 Gepost op: 28 augustus 2009, 13:43:42 »
Ik zag net bij de AH dat ze daar ecologische vaatwastabletten verkopen van hun eigen "puur en eerlijk" merk. Ik hoop echt dat ze dat uitbreiden naar andere schoonmaakmiddelen!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2009, 13:57:40 »
Ik zag net bij de AH dat ze daar ecologische vaatwastabletten verkopen van hun eigen "puur en eerlijk" merk. Ik hoop echt dat ze dat uitbreiden naar andere schoonmaakmiddelen!

Ze hebben iig bio afwasmiddel (waar wel een vaag nageurtje aan zit). Mocht mijn vaatwassertje ooit weer aan de praat en aangesloten zijn, dan ga ik die tabletten eens proberen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #45 Gepost op: 28 augustus 2009, 14:06:27 »
Oh dat afwasmiddel had ik bij mijn AH nog niet gezien maar ze zijn druk bezig alle schappen om te zetten. Wat voor vaag nageurtje zit er aan dan?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #46 Gepost op: 28 augustus 2009, 14:27:46 »
Het zit in een doorzichtige fles met blauw label. Ik kan dat geurtje niet zo goed omschrijven, maar ik vond het iig niet lekker. Het is waarschijnlijk het schoonmaakingredient dat het veroorzaakt.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #47 Gepost op: 31 augustus 2009, 10:17:47 »
Ik ben nu ook overgestapt op ecover wasmiddel (poeder) en wasverzachter! En o wat ruikt die wasverzachter lekker! Er waren 2 soorten, bloemen en is van morgenfris. Ik heb de bloemen.. ;D
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #48 Gepost op: 02 april 2010, 12:08:32 »
Ik heb een proefpakket van Persil Ecopower gekregen. Je zou ermee schoon moeten kunnen wassen op 20 graden (behalve als je heel vieze kleding hebt staat er, maar dat heb ik niet). Ik ga het zo eens proberen, ben benieuwd naar het resultaat.
Dierproefvrij zal het wel niet zijn vrees ik.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #49 Gepost op: 02 april 2010, 12:12:40 »
Oh, Persil is van Henkel en ik vind net dit:

Henkel

Het Duitse bedrijf Henkel maakt allerlei producten voor het huishouden en voor persoonlijke verzorging, zoals wasmiddelen, cosmetica, en schoonmaakmiddelen. Bekende merken in Nederland zijn onder andere Persil, Schwarzkopf, Diadermine, Fa en Pritt. Henkel is in 2008 vergeleken met zeven andere bedrijven in de sector ‘huishoudelijke producten’ op duurzaamheidkenmerken. Henkel was duidelijk de nummer één op duurzaamheidgebied. Het bedrijf heeft een uitstekend milieubeleid, dat vergezeld gaat met milieuprogramma’s en duidelijke milieudoelstellingen. Helaas heeft Henkel nog geen doelstelling om het gebruik van duurzame energie te verhogen. Henkel heeft verder goede arbeidsvoorwaarden en goed beleid op arbeidsrechten, zoals vrijheid van vereniging en collectieve onderhandelingen. Deze arbeidsrechten zijn overal van toepassing, en gelden ook voor onderaannemers. Henkel controleert de naleving van het beleid. Een ander positief punt is dat Henkel in principe geen dierproeven voor het testen van haar producten gebruikt. Omdat Henkel voldoet aan de uitsluitende criteria van Triodos Bank is het bedrijf geselecteerd voor het beleggingsuniversum van Triodos Bank.

Wel een vaag zinnetje: ze doen in principe geen dierproeven?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #50 Gepost op: 02 april 2010, 13:17:39 »
Crap, ik heb net een Pritt-stift gekocht en een flesje lijm, helemaal niet aan gedacht.

Ik dacht dat Swarzkopf wel ok was?

Vh AH eigen merk heb ik nu milieuvriendelijk fijnwasmiddel en dat bevalt prima.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #51 Gepost op: 02 april 2010, 13:45:17 »
Ik kom op verschillende sites tegen dat Henkel dierproeven vermijdt en dat ze bezig zijn met het ontwikkelen van alternatieven maar volgens mij staan ze nog niet op een lijst van 'goede' bedrijven. Nou ja, zowel ASN als Triodos heeft vertrouwen in het bedrijf dus daar vertrouw ik dan ook maar op.

Ik gebruik ook dat AH wasmiddel trouwens, maar we hebben speciaal een wasmachine aangeschaft met een heel zuinig programma en dat kun je alleen gebruiken met een wasmiddel dat al actief is bij lagere temperaturen. Die van de AH is dat niet dus gebruiken we het normale wasprogramma en dat vind ik toch zonde. Het supereco programma van de wasmachine heeft een verbruik van 0.089 kWh, scheelt toch zo'n 80% met wassen op 40 graden!

Offline Wammes

  • *
  • 1
Re: Wie heeft er ervaring met een millieuvriendelijk en dierproefvrij wasmiddel?
« Reactie #52 Gepost op: 12 augustus 2018, 20:24:21 »
Alles over dierproefvrije produkten kun je vinden op naoki.nl
.
Prima site en ze is nogal kort door de bocht .
Wanneer een bedrijf zich dierproefvrij noemt en zijn produkten levert aan China doen ze aan dierproeven .
China eist nl dat er dierproeven op de produkten gadaan wordt.
Op haar site laat ze zien wie dierproefvrij is en wie er nog aan dierproeven doet.