Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Acné-huidproblemen

<< < (25/34) > >>

Hizikigrrrl:
Acne op de kin en rond de mond kan ontstaan door fluoride in tandpasta.

Gebruik je sinds de nieuwe acne soms een nieuwe shampoo/conditioner?

Schanulleke:
Ik heb geen vast merk wat shampoo betreft. Wisselend dus. Qua conditioner heb ik momenteel Veganese van Lush, omdat ik die kado gekregen heb, maar normaal gebruik ik geen conditioner. Die Veganese gebruik ik dan ook weinig.

Ikzelf leg vaag een link tussen sojaconsumptie en acne, al heb ik geen idee of dat terecht is. Ik eet sinds ruim een jaar sojayoghurt, sojavla en sojamelk i.p.v. zuivel en dat is de enige duidelijke verandering die ik in mijn levensstijl kan ontdekken. Ik weet dat er zoiets bestaat als soja-allergie en dat je zo'n allergie opbouwt, dus dat kan een verklaring zijn. Maar aan de andere kant ben ik een complete leek op medisch gebied dus misschien sla ik de plank nu wel helemaal mis...

LelleL:
Als ik gezien mijn chocolade inname van de afgelopen dagen niet verschrikkelijk uitbreek deze week, breek ik alsnog uit van verbazing.

@Hiziki, hoe poets jij dan je tanden? ik kwijl al een paar jaar niet meer hoor!  ;)

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: *Lelle* op 18 december 2009, 01:38:02 ---

@Hiziki, hoe poets jij dan je tanden? ik kwijl al een paar jaar niet meer hoor!  ;)

--- Einde van citaat ---

Dat schijnt niet zoveel uit te maken, ook niet of je eventueel kwijl meteen wegpoetst:

http://www.cosmeticscop.com/skin-care-facts-perioral-dermatitis-red-bumps-around-the-mouth.aspx?filter=itemtype%3acontent

Laurita_27:
Sinds mijn zwangerschap ben ik toch wel redelijk overtuigd dat acne vooral hormonaal is (bij mij, iig).
Ik heb vrijwel geen puistjes meer. Ik blijf wel een gevoelige huid hebben, met rode vlekjes en af en toe een jeukend pukkeltje. Maar echte acne: absoluut niet meer!
Ik ben benieuwd wat er gebeurd na de bevalling. Dan stuiteren de hormonen natuurlijk ook alle kanten op....
Maar voor nu geniet ik er lekker van :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie