Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Acné-huidproblemen

<< < (24/34) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 19 juni 2009, 11:48:07 ---Hier gaat het ook erg goed met het vitamine A-zuur! Af en toe heb ik nog een vervel-dag, maar door tussendoor te scrubben en te vetten kan ik dat nu tegengaan. Mijn porieen zijn echt zienderogen geslonken! Ik ga het sowieso nog enkele maanden gebruiken, want het effect is het grootste na een half jaar gebruik.

--- Einde van citaat ---

En dat viel tegen... want halverwege deze zomer leek het spul niet meer te werken, zonder duidelijke reden. Ik vermoed dat mijn huid er gewoon 'resistent' tegen geworden is, ik merk dat met alle anti-acne spullen die ik heb gebruikt (topische antibiotica, ontsmettende alcohol, BHA). Na een poos is het effect uitgewerkt.

Dus nu twijfel ik of ik een ander soortgelijk middel wil gaan proberen (Differin/Adapalene) of toch roacutane.

@Chantal: wat voor checkup krijg je nog?

Chantal:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 17 november 2009, 13:21:00 ---@Chantal: wat voor checkup krijg je nog?

--- Einde van citaat ---

Mijn bloed wordt nog een keer nagekeken om te kijken of mijn cholesterol e.d. weer goed terug is en om te kijken of na 6 weken zonder roacutane het effect blijvend is.

De dermatoloog wilde mij per se roacutane geven en niet een ander merk omdat andere merken soms minder effectief zijn. Volgens mij moet je wel een periode pauze inbouwen (in mijn bijsluiter staat 8 weken) voordat je opnieuw met dit medicijn begint. Wat ik ook lees is dat het effect kan verbeteren in die 8 weken na de laatste dosis.

Wat jammer dat het ineens niet meer werkte. Heb je telkens ook een hogere dosis gekregen? Want mijn dosis werd telkens opgebouwd tot ik de maximum dosis slikte voor mijn gewicht. En die laatste weken waren best zwaar. Ik had ontzettende spier en gewrichtspijn. Dat trekt nu weg. Ik kan nu ook weer op hakjes lopen zonder dat mijn voeten zeer doen.

Natasha:
hallo Greet,
ik lees dat je problemen met je huid gehad hebt als je in aanraking met de zon komt. Ik heb het ook gehad 8 jaar lang, maar ik ben er ook helemaal vanaf omdat ik aloe vera drink en een zonnecreme gebruik ook van aloe vera.
Mischien is het moeite waar ook voor jou om te proberen.
Gr. Natasha.

--- Citaat van: greet op 30 mei 2009, 12:15:14 ---
--- Citaat van: Schanulleke op 30 mei 2009, 10:43:02 ---Maar ben je met vette creme niet terug bij af? Ik heb juist acne omdat mijn huid zo vet is... Zonnecreme is ook al zo'n crime. :(

--- Einde van citaat ---

Zelf helpt het bij mij om een goede (zonne, want andere is niet nodig)créme te gebruiken, zonder parfum. Ik heb voor op skivakantie de zonnecréme van la roche posay gekocht, in de apotheek. Ik krijg er niet meer puistjes van als anders. Bovendien helpt in de zon lopen wel bij mij.
Ik heb gezien trouwens dat dat merk ook een speciale zonnecréme heeft voor acnéhuid. Ultra licht en zo. Die ga ik halen als deze tube op is, denk ik.

--- Einde van citaat ---

greet:

--- Citaat van: Natasha op 26 november 2009, 14:16:08 ---hallo Greet,
ik lees dat je problemen met je huid gehad hebt als je in aanraking met de zon komt. Ik heb het ook gehad 8 jaar lang, maar ik ben er ook helemaal vanaf omdat ik aloe vera drink en een zonnecreme gebruik ook van aloe vera.
Mischien is het moeite waar ook voor jou om te proberen.
Gr. Natasha.

Dank je voor de tip, maar het is niet de zon, maar de zonnecréme die mij last veroorzaakt. Behalve de hele dure van de apotheek.
Ook geloof ik niet dat aloë werkt. Maar ben wel blij dat jij van je last vanaf bent.
--- Einde van citaat ---

Schanulleke:
Herkennen jullie dit?: ik heb vanaf de puberteit eigenlijk altijd acne gehad op mijn kin en rond mijn mond. Mijn voorhoofd en wangen waren altijd gaaf. Maar sinds een tijdje (laten we zeggen: een half jaar) heb ik ook acne op mijn beide wangen, vlak onder mijn slapen. Hebben jullie enig idee hoe dit zo plotseling kan ontstaan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie