Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Call 'em Boer:
Een dagje vrij een wandelingetje om het dorp de regendruppels op het regenscherm het leven kan heel fijn zijn. Twee jonge waterkipjes werden door mijn verschijning geheel onnodig opgeschrikt en begonnen te rennen om de beschutting van de met riet omkraagde sloot te bereiken. Koddig gezicht. Aan de andere kant van de weg ging een jonge eend voor mij op de loop. Wilde in paniek eerst terugzwemmen en onder een polletje schuilen, vroeg zich vertwijfeld af of dat iets zou uithalen en zwom toen snel weer de andere kant uit, watertrappelend een Jezusje doend en daarna een kunstje dat Jezus nooit geflikt heeft, nl. opvliegen en vijftig meter verderop weer in het water landen, kwekkerdekwekkerdekwek. En waarom? Voor mij hoeft zo’n beest niet bang te zijn. De enige eend die ik eet is er een gemaakt van gecondenseerde sojaboter die je kunt kopen bij de afvallige Chinees.
Call 'em Boer:
puttertje op de stoep vanmorgen, reed er bijna overheen.
Donderdagavond tijdens fietstoggie een joekel van een buizerd op de geluidswal van de Betuwelijn. Hij vloog niet op. Had camera bij me moeten hebben. Bruine kop, vrijwel geheel witte romp. Tien meter verderop zaten de duiven rustig duif te zijn.
braam:
Ik ben uitgenodigd door een enthousiaste vogelaar voor het vogelfestival bij de oostvaarderplassen. Ben benieuwd! erslag volgt.
Lovelocker:
Oh, oh.....de vliegende deur. Ik hoop dat je er eentje te zien krijgt. Er moeten er nu 5 zijn.
Maar een vogelfestival...betekent dat vogelaars in drommen?
braam:
Nee hoor, prachtige rustige wandeling gemaakt met een ervaren vogelaar, man of 20, maar allemaal geinteresseerd. Ik ben (was?) geen vogelaar maar ik ben wel besmet met het virus merk ik. wat fasinerend! ik had wel een kijkertje bij me, de gids leert je ook kijken, dat weet ik nu. op het terrein zelf veel stands van de vogelbescherming, staatsbosbeheer, bio/vege eetmogelijkheden, niet overdreven veel, maar goed. Verder uitleg gekregen over het ringen van vogels en de onderzoeksresultaten daarvan. Ik was zeer verbaasd over de enorme afstanden die sommige soorten afleggen. Gezien: ijsvogel, tjiftjaf, zwaluw, buizerd en lepelaars. Ik ben er heel enthousiast van geworden en ik ga uit op een vogelgids. Verder ook nog een zoekkaart van zeewieren gekocht. Zeewieren hebben altijd mijn interesse gehad, vraag niet waarom, misschien omdat ze zo gezond zijn. Kortom: vogelfestival is een aanrader, de wandelingen lekker rustig, het terrein zelf is gezellig druk, leuke mensen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie