Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

DBF

<< < (8/17) > >>

Daphne:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 14 maart 2007, 22:53:51 ---
--- Citaat ---Ik vind het trouwens ook dubieus dat die mensen ten alle tijden tegen proefdiergebruik zijn.

--- Einde van citaat ---

Goed toch?

--- Einde van citaat ---

Dus je vindt dat we maar moeten stoppen met alle onderzoeken waarvoor proefdieren worden gebruikt en waarvoor nog geen alternatieven zijn?

Draek:

--- Citaat van: Daphne op 15 maart 2007, 13:56:36 ---Dus je vindt dat we maar moeten stoppen met alle onderzoeken waarvoor proefdieren worden gebruikt en waarvoor nog geen alternatieven zijn?

--- Einde van citaat ---

Hoezo geen alternatieven? Goed om je eens in te lezen in proefdieronderzoek, over de nadelen ervan en de risico's, de foute resultaten en de hele industrie die doet alsof dierproeven een middel is wat nodig is.

Waarom zou je uberhaupt alternatieven voor dierproeven hebben... onbetrouwbare resultaten wil je gewoon weg niet lijkt me toch? Beter is betrouwbare resultaten te krijgen via epidemiologische studies, in vitro onderzoek, simulaties e.d. Beter en betrouwbaarder.

proud-veggie:
De meeste acties zijn niet geweldadig tegen mensen gericht, maar meer om te zorgen voor economische schade. En dat is de beste manier om dierenuitbuiters te pakken. Door deze acties verliezen ze veel geld en word het vlees duurder gemaakt, want vlees word ook fors duurder zoals het nieuws onlangs melden. En dat is dus goed. :D

fem fatale:
Hoezo wordt vlees duurder?

Ze vallen laboratoria aan, dus het testen van medicijnen e.d. wordt duurder en als gevolg daarvan de medicijnen dus ook. Maar mensen gaan niet minder medicijnen gebruiken als die duurder worden, want daar zijn ze voor verzekerd.

J@n:
Maar zelfs als je slachthuizen in de hens steekt, wordt het vlees niet duurder. De verzekering keert netjes uit en voordat de premies omhoog gaan, zal er minstens elke dag een slachthuis in vlammen moeten opgaan. Ik denk niet dat het DBF daarvoor genoeg recruutjes op de been kan brengen. Bovendien: voordat er elke dag iets brandt, is er al lang een massale klopjacht op gang gekomen om alle pyromaantjes achter de tralies te krijgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie