Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wetenschappelijk onderzoek naar vegetarisme

<< < (12/33) > >>

LelleL:

--- Citaat van: Sander op 07 maart 2010, 22:02:04 ---
--- Citaat van: bambi op 07 maart 2010, 21:43:51 ---Aha. Maar vegetariers eten wel zuivel, en als ik noten mocht at ik die ook wel veel!

--- Einde van citaat ---

Ik weet niet of er onderzoek naar gedaan is, maar volgens mij krijgen vegetariërs doorgaans minder dierlijke eiwitten binnen dan niet-vegetariërs.

Wat wel uit onderzoek is gebleken, is dat hoe hoger de zuivelconsumptie, hoe groter de kans op botbreuken.

--- Einde van citaat ---

Gaat dat niet lijnrecht tegen alles dat ik ooit gehoord heb over zuivel in?

LelleL:
Ehhh staat lijnrecht tegen over of gaat er tegen in. Contaminaties zijn mijn specialiteit.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Sander op 07 maart 2010, 22:06:27 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 03 maart 2010, 23:16:47 ---Uit recente onderzoeken blijkt dat de botdichtheid van vegetariers boven de 50 iig minder goed is dan van omnivore vrouwen.

--- Einde van citaat ---

Uit 'mijn bronnen' valt op te maken dat dat een erg discutable bewering is. Er zijn vorig jaar een aantal onderzoeken uitgebracht die verkeerd geïnterpreteerd zijn (vaak was er dan wel verschil maar was dat verschil totaal niet significant). Verder zijn er meer dan voldoende recente onderzoeken waaruit blijkt dat vegetariërs het doorgaans beter doen qua botdichtheid.

--- Einde van citaat ---

Let's agree to disagree, ok?

Maar over de verzuring: ook plantaardige eiwitten zijn verzurend, alleen rauwe groenten en fruit niet.

@rno:
Joris is back

http://www.foodholland.nl/nieuws/artikel.html?id=112447

Sander:

--- Citaat van: (Lelle) op 07 maart 2010, 23:44:39 ---
--- Citaat van: Sander op 07 maart 2010, 22:02:04 ---Wat wel uit onderzoek is gebleken, is dat hoe hoger de zuivelconsumptie, hoe groter de kans op botbreuken.

--- Einde van citaat ---
Gaat dat niet lijnrecht tegen alles dat ik ooit gehoord heb over zuivel in?

--- Einde van citaat ---

Dat staat lijnrecht tegenover alles dat je ooit gehoord hebt over zuivel in ja, en dat komt omdat je daar altijd in bent misleid door de zuivelindustrie. Zie voor verdere info 21 andere draadjes die over dit onderwerp gaan. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie