Vegatopia Forum

Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Data-Analyse

Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2012, 13:47:19 »
Hallo,

Wij zijn 9 studenten uit de 2e bachelor biomedische wetenschappen van de UGent, en voor het vak statistiek voeren wij een onderzoek naar de motivaties van mensen om vegetariër te worden.
Hiervoor hebben wij een kleine enquête opgesteld, en wij zouden enorm dankbaar zijn als jullie deze willen invullen. Het is volledig anoniem en er zijn maar 5 kleine vraagjes, dus het neemt maar een paar minuten in beslag.

http://www.surveymonkey.com/s/KDFHMHW

Alvast bedankt!
Hanne, Lien, Melissa, Vicky, Imane, Victoria, Clara, Aranit en Laura.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #21 Gepost op: 06 december 2012, 01:40:52 »
Van Edyta (http://www.vegatopia.com/smf/index.php?action=profile;u=47381) kregen we deze oproep binnen:


Beste veggie,

Voor mijn afstudeeronderzoek voor de opleiding Communication & Multimedia design aan Avans Hogeschool te Breda doe ik onderzoek naar het gedrag en de communicatie van vegetariërs/veganisten. Het doel van dit inleidende onderzoek is om de behoeftes van deze doelgroep in kaart te brengen en daar een multimediaal eindproduct voor te bedenken en te ontwerpen!
Mijn dank is groot :).

http://www.thesistools.com/web/?id=310228

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #22 Gepost op: 08 december 2012, 14:28:25 »
Stichting Viva Las Vega’s organiseert een serie inspirerende en praktische kookworkshops met als kernthema ‘Plant Power!’
 
In samenwerking met twee diëtisten i.o. staan er in december drie kookworkshops  op het programma. Deze workshops zijn speciaal voor jou als nieuwe flexitariër, vegetariër of veganist een must om kennis te maken met gezond, verantwoord en plantaardig eten. Misschien heb je vorig jaar deelgenomen aan de VeggieChallenge en ben je van plan om in 2013 (weer) mee te doen. Dan zijn deze workshops de ideale voorbereiding.
 
Inhoud workshops
De workshops zullen bestaan uit zowel een informatief als een culinair gedeelte.
 
In het informatieve deel krijg je een snelcursus gezonde voeding, speciaal gericht op plantaardige voeding. Wat zijn nou plantaardige bronnen van ijzer, eiwit en calcium? Wij bieden jou praktische tips en voorbeelden om als gezonde veggie door het leven te gaan.
 
In het culinair gedeelte ga je zelf aan de slag in een professionele keuken om zonder dierlijke producten toch een heerlijk en volwaardige driegangen maaltijd op tafel te toveren. De recepten zijn niet te moeilijk en krijg je uiteraard allemaal mee naar huis.
 
De workshops worden op drie verschillende data gegeven:
Vrijdag 14 december 2012, 17:30 – 20:30 uur
Vrijdag 21 december 2012, 17:30 – 20:30 uur
Vrijdag 11 januari 2013, 17:30 – 20:30 uur
 
De kaartverkoop voor de workshops vindt plaats vanaf maandag 3 december via Viva Las Vega’s.nl
De kosten voor de workshop zijn €25,-.
 
Locatie
De locatie waar de avond plaatsvindt is Hogeschool van Amsterdam, Domein Bewegen, Sport en Voeding
Dokter Meurerlaan te Amsterdam

Meer info: http://www.viva-las-vegas.nl/2012/12/06/viva-las-vegas-kookworkshops/

VeggyShoes

Vegetarische schoenen: NIEUW !
« Reactie #23 Gepost op: 05 januari 2013, 15:30:53 »
Hi people,

Ik ben in de opstartprocedure voor een nieuwe online winkel voor uitsluitend vegetarische en/of veganistische schoenen.
Om mijn businessplan rond te krijgen ben ik een enquête/marktonderzoek begonnen.

Als jullie je gouden hartjes willen laten zien en deze invullen en eventueel zelfs doorsturen naar jullie vrienden (veggy of niet) zou ik dat ENORM appreciëren.

https://www.surveymonkey.com/s/K557JG6

Hij neemt maar 3 minuutjes van jullie tijd in beslag.

Dankjewel!
Nathalie


Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Veggiedeli @ Beter & Leuk
« Reactie #24 Gepost op: 06 februari 2013, 21:06:08 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2013, 16:33:21 »
Hoi allemaal!
Wij zoeken een leuke nieuwe huisgenoot voor ons vegahuis.

Wij zijn een gemengde groep: 1 veganist, 1 vegetariër en 1 soort van ehm, ex-veganist/parttime-veganist ofzoiets Wink (ik dus), 2 vrouwen en 1 man, leeftijd 28, 29 en 19.
We hebben een woonkamer waarin we samen kunnen eten, kletsen, spelletjes doen, etc. Samen koken en/of eten is altijd gezellig, maar als je dat liever in je eentje doet is dat natuurlijk ook geen probleem.

We wonen in Utrecht aan de rand van Kanaleneiland, tegenover park Transwijk. Het is 7 km naar de Uithof en 4 km naar het Centraal Station. Recht tegenover ons zit een halte van de sneltram (8 minuten naar Centraal Station), en er zitten ook een aantal bushaltes vlakbij. We zitten op 5 minuten fietsen van winkelcentrum Kanaleneiland, waar een Albert Heijn, Kruidvat, Hema en nog een heleboel andere winkels zitten. En nog dichterbij hebben we ook nog een Lidl.
Wij delen met z'n vieren de keuken (met wasmachine en vaatwasser), kleine woonkamer, badkamer en wc (die niet op de badkamer zit).

De kamer is ongeveer 15,5 m2, en heeft een prachtig uitzicht over het park. De kamer kost 365 euro per maand, inclusief gas, water, licht en internet.
De kamer is beschikbaar vanaf begin april, maar het kan eventueel ook later als dat jou beter uitkomt (uiterlijk vanaf begin mei).

Wij zoeken:
Een vegetariër of veganist, tussen de 23 en 33 (of eventueel wat jonger of ouder).

Lijkt het je wat of wil je iets vragen, stuur me dan even een pm.

Groetjes,
Fynnya
http://www.vegatopia.com/smf/index.php?action=profile;u=8539

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2013, 18:17:04 »
En een oproep van Antje:

Namens De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) en ons eigen ploegje van Vegakids! Smiley

We hebben al een mooi aantal resultaten op onze enquete, maar er kunnen altijd meer meningen bij.

Vragenlijst onderzoek Vegakids (7-12 jaar)
De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) is een website aan het bouwen over vegetarisch eten speciaal voor kinderen. Om de website goed te kunnen bouwen is het waardevol om te weten wat kinderen belangrijk vinden en hoe ze internet gebruiken. Jouw ideeën en wensen kunnen we dus goed gebruiken om de website tot een succes te maken!

De vragenlijst vind je via deze link: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=107874.
De resultaten worden continu verwerkt en meegenomen in onze vergaderingen.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2013, 21:49:10 door Hizikigrrrl »

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #27 Gepost op: 03 april 2013, 00:31:38 »
Een petitie van de Duitse Foodwatch tegen het gebruik van dierlijke producten in chips, sap en andere producten waar je ze niet zou verwachten, zonder dat het duidelijk kenbaar wordt gemaakt. Jammer dat zo'n petitie nog steeds nodig is, des te meer een reden om mee te doen. En ik vind de tekst van de petitie ook nog eens goed geformuleerd.

https://www.foodwatch.org/de/informieren/versteckte-tiere/e-mail-aktion/
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #28 Gepost op: 10 april 2013, 16:11:58 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Rick Haukes en ben 4e jaars student communicatie. Voor mijn afstudeeronderzoek voer ik op dit moment onderzoek uit naar het eten van vleesvervangers in Nederland.

Dit onderzoek richt zich op een specifieke doelgroep namelijk;
- Jonge moeders die
- in de leeftijd zijn van 25-40 jaar
- en ooit hebben overwogen om een vleesvervanger te eten.

Wanneer u binnen deze doelgroep valt kunt u mij enorm helpen om mijn enquête in te vullen.
De enquête is te vinden via onderstaande link en het duurt hoogstens 5 minuten om de enquête in te vullen!

http://www.thesistools.com/web/?id=334065

Als dank voor het invullen van de enquête worden er 3 prijzen verloot:

1. €50
2. €30
3. €20

U zou mij enorm helpen om af te studeren door deze enquête in te vullen!

Alvast hartelijk dank voor het invullen van deze enquête!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #29 Gepost op: 13 mei 2013, 12:23:41 »
Mijn naam is Ingrid Geel Nilsson. Ik ben de voormalige sous-chef van vegetarisch Restaurant De Eetstee in Amersfoort. Sinds kort geef ik kookworkshops in onder andere de vegetarische keuken.

Mijn volgende workshop geef ik op zaterdag 25 mei om 17.30 uur in Amersfoort. De locatie is kookstudio Sansjulienne.com op Zuidsingel 67 in Amersfoort. Het is dus een workshop vegetarische keuken met thema Italiaans. Tijdens de workshop bereiden de deelnemers een 4-gangen menu. Onder andere met zelf pasta maken.

De kosten zijn 55 euro per deelnemer en dit is inclusief een welkomstdrankje en amuse, wijn bij het eten en koffie/thee. Er zijn minimaal 8 deelnemers nodig voor de workshop.

Met vriendelijke groet,

Ingrid Geel Nilsson
06-15 08 73 63

workshops  freelance kok  catering
www.facebook.com/NorthernDelightCooking
www.twitter.com/NDCooking

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2013, 12:26:40 »
Kookworkshop en proeverij: Kliko Tapas!

De Partij voor de Dieren Den Haag en het restaurant Veggies on Fire organiseren gezamenlijk een kookworshop onder de titel ‘Kliko Tapas’

Tijdens deze workshop wordt aan deelnemers geleerd wat zij kunnen doen om voedselverspilling te verminderen. Natuurvoedingskundige Carin Galstaun en chefkok John Galstaun geven uitleg over de redenen. dat er in Nederland zoveel voedsel wordt weggegooid en wat wij daar zelf aan kunnen doen om dit te verminderen.

Deze kookworkshop wordt in korte demonstraties voorbeelden gegeven wat we kunnen doen met onze voedselresten om deze om te toveren tot lekkere hapjes en een voedzame nieuwe maaltijd. Ook kan er worden geproefd hoe lekker dit allemaal kan zijn.

Datum: maandag 17 juni, van 19.00 tot 21.00 uur

Locatie: restaurant ‘Veggies on Fire’, Beeklaan 385, 2562 AZ Den Haag

Kosten deelname: 7.50 euro

Aanmelden (tot 1 juni) kan via denhaag@partijvoordedieren.nl.
Er is plaats voor maximaal 25 personen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2013, 20:37:30 »
Ik organiseer in juni 2 maal een "VeggieBBQ bij de boer". Op 7 juni bij de groentemeiden in Hemmen/Randwijk  en op 22 juni bij De Horsterhof in Duiven
We gebruiken verse groenten die direct van het land komen en maken maken deze klaar op de BBQ! Dat deden we al eerder op De Horsterhof.
Naast verantwoord eten is er natuurlijk ook een rondleiding over de boerderij.  Geen vlees, maar homemade veggie-burgers, salades, Hemmens Landbrood en heel veel groente. Kideren zijn meer dan welkom.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Gidy van Gaans



http://www.atelierdebeleving.nl/index.php/component/jevents/icalrepeat.detail/2013/06/07/49/-/groente-bbq-bij-de-groentemeiden?Itemid=1

http://www.atelierdebeleving.nl/index.php/component/jevents/icalrepeat.detail/2013/06/22/45/-/open-dag-a-groente-bbq-boerderij-de-horsterhof?Itemid=1


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #32 Gepost op: 02 juni 2013, 12:32:33 »
Een vraag van onze eigen Fem Fatale:


Deze maand is bij veggiedeli de Wilmersburger veganistische kaas afgeprijsd en ik wil graag wat bestellen. De verzendkosten zijn nogal hoog, en bij een deeladres afhalen gaat mij helaas niet lukken. Daarom wilde ik vragen of er mensen zijn die ook iets willen bestellen bij veggiedeli deze maand, zodat we samen kunnen bestellen.
Ik kan de bestelling helaas ook niet langsbrengen, dus je moet hem komen afhalen in Amsterdam-Zuid.

Als je interesse hebt, stuur me (fem fatale) dan ajb een pb'tje, en dan regelen we het.

Barbara

Veggiedeli
« Reactie #33 Gepost op: 05 juni 2013, 20:06:55 »
Hai !  :)
Wie wil er ook bij Veggiedeli bestellen, maar loopt aan tegen de hoge verzendkosten?
Ik woon in Arnhem en heb mij aangemeld als veggiedeli-dealer voor Arnhem eo.
Dussss wil je bestellen; laten we t samen doen, dat scheelt in de kosten.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2013, 15:56:07 »
Beste,


De Langste Vegetarische Tafel komt er weer aan! Dit jaar hopen we op vrijdagavond 12 juli 2013 duizend mensen aan onze tafel te verwelkomen en te laten genieten van heerlijk Grieks veganistisch eten. De meeste voorbereidingen zijn getroffen om er weer een geweldige avond van te maken op het Museumplein in Amsterdam. Alleen…. zoeken we nog enthousiaste vrijwilligers!

Vind jij het leuk om je in te zetten in een gezellig team en zo van dit evenement een succes te maken? Vrijdagmiddag beginnen we om 12:00 uur met de opbouw van de tafels en opscheppunten. Vanaf 16:45 tot 21:00 uur hebben we mensen nodig met het serveren en het opscheppen van de lekkere Griekse gerechten zoals gyros en couscous. Alle handen zijn welkom, dus het is natuurlijk ook mogelijk om te kiezen tussen opbouw en opscheppen.

Zie voor meer informatie: http://www.vegetariers.nl/over/vacatures/vrijwilliger-langste-vegetarische-tafel
Vragen? Stel ze gerust! Je kunt me mailen of bellen. Met jouw hulp maken we van de Langste Vegetarische Tafel een nog betere promotie van vegetarisch eten! Eventuele reiskosten worden vergoed!

Geen tijd om te helpen? Kom dan lekker eten! Zie voor meer informatie: http://www.vegetariers.nl/agenda/vrijdag-12-juli-langste-vegetarische-tafel


Met vriendelijke groet,
Yvonne Nieuweboer
*vrijwilligerscoördinator Langste Vegetarische Tafel 2013
*yvonne@vegetariers.nl
*06-25167851

Vegetariërs in de Zaanstreek
« Reactie #35 Gepost op: 06 juli 2013, 08:12:24 »
Lijkt het jou leuk om andere vegetariërs te ontmoeten of samen te gaan koken. Elkaar te informeren van Restaurants met heerlijke vegetarische gerechten. En je woont in de Zaanstreek Word dan lid van Vegetariërs in de Zaanstreek op Facebook. https://www.facebook.com/groups/517080248365335/#!/groups/517080248365335/
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #36 Gepost op: 21 augustus 2013, 21:17:00 »
Fietsen en picknicken op De Hoge Veluwe
Zaterdag 24 augustus 2013:

Vegadates nodigt je uit voor een nieuwe ontmoetingsdag. Dit keer verzamelen we in Hoenderloo. Vanaf een afgesproken locatie in Hoenderloo zullen we het Nationaal Park De Hoge Veluwe in wandelen. In het park gaan we wandelen, fietsen en picknicken!
Meer info: https://www.vegadates.com/nl/ontmoetingsdagen/fietsen-en-picknicken-op-de-hoge-veluwe
Gemüse ist mein Fleisch

Veganistische Picknick op Landgoed Elswout
« Reactie #37 Gepost op: 08 september 2013, 15:00:30 »
Veganistische Picknick op Landgoed Elswout

Vegan Potluck op Landgoed Elswout in Overveen 15 september 2013 van 13.00 uur tot 17.00 uur

Bij een vegan potluck creëer je met een groep mensen een buffet van veganistisch eten. Ieder maakt thuis een plantaardig gerecht en een drankje en neemt dit mee naar de verzamelplaats. Vervolgens kan iedereen elkaars creaties proeven. Je doet inspiratie op voor je eigen keuken en ontmoet andere creatieve mensen.

Op Zondag 15 september vind er zo'n potluck plaats in Overveen. Op het landgoed Elswout.
Je mag zelf bepalen wat voor plantaardig gerecht je meeneemt. Hartig of zoet. Ook is het de bedoeling dat je wat drinken meeneemt. (niet meer dan een liter) Dit kan een zelfgemaakt drankje zijn, sap of thee, maar een kant-en-klaar pak drinken mag ook.

Heb je nog geen ervaring met plantaardig koken?
Kijk dan eens op http://www.veganchallenge.nl/ of http://vegetus.nl/ voor inspiratie!

We verzamelen om 13:00 op het landgoed Elswout in Overveen. Elswout is gratis toegankelijk vanaf zonsopgang tot en met zonsondergang. En parkeren is gratis naast de ingang.Het adres is;
Elswoutlaan 12A
2051 AE Overveen

Bij Slecht weer word het afgelast. Dit word dan drie dagen van te voren bekend gemaakt!

Wat neem je mee?
- een kleedje om op te zitten in het park.
- een eigen bordje, beker en bestek (liefst geen weggooi!)
- servetjes
- wat drank
- een plantaardig gerecht
- een ingrediëntenlijstje wat je bij je gerecht neerlegt, zodat mensen met allergieën kunnen zien of zij het wel of niet kunnen eten.

Kom je ook!

 
Als de dagen lengen begint de winter te strengen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #38 Gepost op: 15 september 2013, 17:31:31 »
Heey beste vegetariër,

ik maak een eindwerk over kweekvlees en ik zou graag even uw mening daarover willen weten. Zou u even tijd willen maken en deze vraagjes willen beantwoorden voor mij? De verwerking van de reacties verloopt uiteraard anoniem.

1. Vanaf welke leeftijd ben je vegetariër geworden?
2. Waarom eet je vegetarisch?
3. Moest kweekvlees binnen enkele jaren op de markt komen, zou je dit dan wel willen eten? Waarom wel/ niet?
4. Wat zijn volgens jou de voordelen van labovlees?
5. Zijn er ook negatieve kantjes aan kweekvlees?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Freya
freyabaele@hotmail.com

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2013, 22:05:31 »
Vegetarische topgerechten van Ottolenghi

Yotham Ottolenghi is een inspirerende kok, die op vernieuwende wijze heerlijke, prachtige uitziende Mediterrane gerechten maakt in z'n restaurants in London. Verse groenten en kruiden spelen een hoofdrol in zijn keuken. Uit onder meer Plenty en Het Kookboek van Ottolenghi kiezen we een aantal geweldige vegetarische recepten om een fantastische maaltijd te bereiden.


Datum:    Vrijdag 4 oktober

Lokatie:   Peter Pan Kookstudio    Papaverweg 37 B  1032KE Amsterdam

Duur:    ca. 4 uur

Aanvang:  18.30 uur

Prijs:  € 55,00 p.p. (incl welkomsdrankje, kookschort en receptuur)

Reserveren:    020/6363607 of info@peterpan.nl

Gemüse ist mein Fleisch