Vegatopia Forum

Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanw11

Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #40 Gepost op: 09 oktober 2013, 15:50:49 »
Beste vegetariërs, veganisten en flexitariërs,

ik zou jullie graag om een gunst vragen. Voor mijn opleiding Communicatie moet ik een grootschalig onderzoek uitvoeren met betrekking tot vegetariërs, veganisten en flexitariërs (personen die 1 of enkele dagen in de week geen vlees of vis eten). Aangezien het moeilijk is om een bestand met namen en emailadressen van alle vegetariërs, veganisten en flexitariërs in Nederland te krijgen heb ik besloten om o.a. via fora, zoals deze, mijn online enquête te verspreiden.
Daarom hoop ik dat door alle vegetariërs, veganisten en flexitariërs hier, deze enquête misschien ingevuld zou kunnen worden. Ik zou het in ieder geval erg appreciëren.
Het invullen van de enquête duurt slechts vijf minuten en is verder volledig anoniem.
De enquête is te vinden via deze link: http://www.surveymonkey.com/s/BV33ZYV

Met vriendelijke groet,

Johan Wolters

Ps. Alvast bedankt!!

Re:Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #41 Gepost op: 09 oktober 2013, 15:56:02 »
Eenmaal posten is wel genoeg.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #42 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:02:01 »
Bij eenmaal posten had ik misschien nog wel overwogen om mee te doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #43 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:47:50 »
Je krijgt erg heel onbetrouwbare info uit dit soort web enquetes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re:Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #44 Gepost op: 09 oktober 2013, 16:57:36 »
Bij eenmaal posten had ik misschien nog wel overwogen om mee te doen.

Vijfmaal is inderdaad wel een beetje overdadig...

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Onderzoek onder vegetariers, veganisten en flexitariers
« Reactie #45 Gepost op: 09 oktober 2013, 18:30:20 »
Ik ben het met de overigen hier eens. Het is niet nodig om dit bericht meerdere malen te posten. Ik heb de andere berichten weggehaald.

Daarnaast bestaat er de regel dat je voor oproepjes toestemming vraagt, zie hier.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2013, 18:35:20 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #46 Gepost op: 07 november 2013, 00:55:19 »
De redactie kreeg een mailtje binnen. Een mooi initiatief van twee jongeren (Ivi en Tim, 13 en 14 jaar oud). Zij hebben een organisatie opgericht, RED DE AARDE, met het doel te zorgen voor een beter milieu, het behoud van de natuur en de dieren.

Op dit moment zijn ze onder andere druk bezig met een actie tegen de verkoop van plofkippen, die best goed loopt: ze hebben, naar eigen zeggen, al 775 petities opgehaald.

Ik vind dat we dit jeugdig initiatief moeten ondersteunen. Ik word in ieder geval blij van het enthousiasme dat van hun site straalt. Neem dus eens een kijkje op http://www.aarde.tk/ of ook http://www.aardeplofkip.tk/ en onderteken dan meteen ook de petitie(s), als je er tenminste achter staat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #47 Gepost op: 14 december 2013, 17:15:13 »
Met de kerstdagen voor de deur organiseren Beter en Leuk en Beginspiration op zondag 22 december een speciale vegetarische kerstbrunch. Denk hierbij aan nostalgische kerstmuziek, veel heerlijke hapjes, drankjes en (gezonde) lekkernijen.

Nieuwsgierig wat er op het menu staat? Hier vind je alvast een klein voorproefje:

* ·(Hart)verwarmende linzen-kastanje soep

* ·Echte kerst cole slaw

* ·Home-made falafel

* ·Buckwheat pancakes met rood fruit

* ·Bananencake met chocolade en walnoten

* ·Christmas cranberry smoothie

Voor €22,50 mag je onbeperkt je bordje vol lekkers vullen en krijg je een glaasje warme glühwein erbij. Reserveren kan voor de shift om 11.30 en 14.00 uur via info@beterenleuk.nl.
Bekijk voor meer informatie de website http://beterenleuk.nl/agenda/2013/12/22/speciale-kerstbrunch-op-zondag-22-december!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #48 Gepost op: 14 december 2013, 17:22:51 »
Vegan Charity Buffet voor hulp aan paarden in nood

Op zondag 12 januari 2014 is er een Charity Buffet voor Dalle Noble Horse. Locatie is DopHert aan de Spaarndammerstraat 49 in Amsterdam. Vanaf 18.30 uur start het buffet met heerlijke plantaardige gerechten. De kosten bedragen € 30,- per persoon (excl. drank), daarvan gaat een deel naar de opbrengst naar Stichting Dalle Noble Horse.

Deze stichting biedt opvang en medische zorg aan (zwerf)paarden in Ethiopië en geeft voorlichting en educatie aan eigenaren van paarden. Er komen een opvang in Shashamane en een mobiele kliniek. De stichting is vernoemd naar Dalle, de hengst die in januari 2013 van de straat is gehaald en nu liefdevol wordt verzorgd.

Tickets kunnen hier worden besteld: http://wetickets.nl/shop/355/vegan-charity-buffet-dalle-noble-horse.html
Voor meer informatie over de stichting, zie: www.dallenoblehorse.org.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #49 Gepost op: 04 januari 2014, 14:06:05 »
Een oproep van Fynnya: http://www.vegatopia.com/smf/index.php?action=profile;u=8539


Hoi allemaal!
Omdat een van mijn huisgenoten naar het buitenland verhuist, zoeken we een leuke nieuwe huisgenoot voor in ons vega-huisje, bij voorkeur een vegetariër of veganist.

De kamer is beschikbaar vanaf 1 februari.
De kamer kost 320 euro, inclusief gas, water, licht en internet.
De kamer is iets groter dan 10 m2 en heeft een eigen balkon van ruim 5 m2 met een prachtig uitzicht over het park. De kamer is gestoffeerd, maar niet gemeubileerd. Wel hebben we een paar meubels die je mag gebruiken als je er zelf geen hebt.
Als je iets meer ruimte nodig hebt, hebben we misschien nog een beetje opbergruimte dat je kan gebruiken.

We wonen in Utrecht aan de rand van Kanaleneiland, tegenover park Transwijk. Het is 7 km naar de Uithof en 4 km naar het Centraal Station. Recht tegenover ons zit een halte van de sneltram (10 minuten naar Centraal Station), en er zitten ook een aantal bushaltes vlakbij. We zitten op 5 minuten fietsen van winkelcentrum Kanaleneiland, waar een Albert Heijn, Vomar, Kruidvat, Hema en nog een heleboel andere winkels zitten. En nog dichterbij hebben we ook nog een Lidl.

We delen met z'n vieren de keuken (met wasmachine en vaatwasser), kleine woonkamer, badkamer en wc (die niet op de badkamer zit). We hebben een woonkamer waarin we samen kunnen eten, kletsen, spelletjes doen, etc. Af en toe samen koken en/of eten is altijd gezellig, maar als je dat liever in je eentje doet is dat natuurlijk ook geen probleem.
Wij zijn op allerlei vlakken een gemengde groep: 2 vrouwen, 1 man. Leeftijd 22, 29 en 30. 2 vegetariërs en 1 veganist.
We zoeken een leuke persoon, bij voorkeur tussen de 20 en 34 (of eventueel wat jonger of ouder). Vegetariër of veganist zijn is een pre, maar niet verplicht.

De kamer komt al heel binnenkort vrij, dus reageer snel als je interesse hebt.
Je mag ook altijd een pm sturen als je vragen hebt.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2014, 14:28:13 »
Beste,

Ik ben een laatstejaarsstudente Latijn- Wiskunde en ik maak mijn eindwerk over de kweekhamburger die geproduceerd is uit stamcellen. Mijn invalshoek is hoe vegetariërs en veganisten daar tegenover staan.Zie hier de link naar de vragenlijst:
https://docs.google.com/forms/d/1c5tL1ZYg0YxR9qbV2WFcWXIeNXy_HKdwuEv45TCZf9U/viewform

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Freya

frankvanasch

Hulp met informatie over vegetarische producten
« Reactie #51 Gepost op: 20 februari 2014, 11:44:05 »
Hallo ,

Ik ben momenteel aan een voedingsdatabase aan het werken omtrent productinfo van producten over de hele wereld.
dus wou ik even via deze weg vragen of er mensen zijn die nuttige informatie hebben omtrent wereldwijde vegetarische producten.

Je kan eventueel bestanden uploaden via de contactpagina van mijn website. er staan nu zo'n 3000 producten op , maar er bestaan er zeker 100000 lol.

neem alvast eens een kijkje op mijn site , en het zou fantastisch zijn mochten er mensen bestanden uploaden die ik kan toevoegen :-)

hier is mijn website "Extended food Database" http://www.efdb.be

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #52 Gepost op: 28 februari 2014, 17:23:43 »
Beste veggies & vegans,

Het wordt tijd voor een Veggiewandelklup!

1 keer per maand ga ik een wandeling organiseren voor vegetariërs,
veganisten en anderen die ons niet gaan confronteren met vlees of vis. De
wandelingen beginnen altijd bij een NS station, kom niet met de auto,
spaar onze natuur! Het wordt geen datingwandelklup, maar wie weet voor de
singles onder jullie...

De wandeling gaat door als minimaal 3 mensen meegaan (met mij erbij 4).
Op www.leefbarewereld.nl/veggiewandelklup kun je binnenkort meer lezen
over deze wandelingen.

Meld je nu vast aan met naam, woonplaats, hoe ver je wilt reizen voor een
wandeling, op welke dagen je wilt wandelen en hoe lang.

Mail naar: info@leefbarewereld.nl o.v.v. veggiewandelklup


PWSvwo6

Profielwerkstuk 6vwo
« Reactie #53 Gepost op: 16 juli 2014, 11:06:03 »
Hallo allemaal,

Een paar klasgenoten en ik doen ons profielwerkstuk over veganisme en of dit daadwerkelijk gezonder en wel te onderhouden is. Onze groep bestaat uit een veganist, vegetariër en iemand op een 'gewoon' dieet.
Het zou ons erg helpen als jullie de onderstaande enquête zouden willen invullen en eventueel zou willen delen.

http://enquetemaken.nu/r/1g1rf

Alvast bedankt,

Bo, Mirte en Chantal

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #54 Gepost op: 15 oktober 2014, 20:10:05 »
Op donderdag 6 november geeft Raya Lichansky een workshop vegetarisch Indiaas koken bij Dun Yong in Amsterdam.

Wil je meedoen? Schrijf je dan snel in: http://cooking.dunyong.com/workshops/vegetarian-indian-cooking-2/

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2015, 19:58:29 »
Via onze Facebookpagina kregen we deze oproep binnen:


Beste Vegatopiërs,
Altijd al meer willen weten over Ayurveda met betrekking tot voeding? Wil je graag weten hoe je jou specifieke spijsvertering kan bevorderen en met welke kruiden? Zou je willen leren lichaam en geest te reinigen met Ayurvedisch 'vastenvoedsel' of juist een uitgebreid Ayurvedisch feestmaal op tafel kunnen zetten voor een budgetprijsje? Dit alles en meer leer je in de cursus Ayurveda & Voeding die ik geef in Den Haag (in het gebouw van MOOOV op de Binckhorstlaan). Ook geschikt en ideaal voor iedereen die glutenvrij eet, en geschikt voor mensen met lactose intolerantie of veganistische levensstijl.

Hier is een link naar de eerstvolgende weekend cursus. Toevallig een 'Valentijn Special'. Niet omdat we verliefd gaan lopen doen (mag best, hoeft niet) maar omdat we een bewustere eetstijl gaan leren uit liefde voor onszelf en moeder aarde.

Linkje naar het event op FB: https://www.facebook.com/events/1605189163036079/
Link naar de website: http://www.pranaki-ayurveda.nl/cursussen-en-workshops-2015/

Kosten: € 165,- incl. uitgebreide syllabus en starterspakket kruiden (vrijdagavond en zaterdag de hele dag theorie, zondag kookworkshop). Early bird korting van € 15,- bij inschrijven voor zondag de 25e!

Gezonde groet, Fanny Winkelman – Pranaki

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #56 Gepost op: 29 januari 2015, 12:44:55 »
Voor Turnhouters Turnhoutenaren en reizigers in die richting:

http://www.sproutsresto.be/

Sprouts is een popup waar je lekker vegetarisch zal kunnen eten. We gaan zoveel mogelijk met biologische en streekgebonden producten werken. Alle dranken zijn eveneens biologisch. De opening is op 10 januari 2015.

Voorbeeldmenu:
Voorgerechten: Homemade kaaskroketten met gageleer vegan style of Caesar Salad vegan style.
Hoofgerechten: lndische linzencurry of tofu in het groen.
Nagerechten: o.a. blueberry cheese cake raw vegan.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2015, 20:16:25 door Hizikigrrrl »

Favola

Vegavriendinnen gezocht omgeving Ede/Veenendaal
« Reactie #57 Gepost op: 14 mei 2015, 11:37:42 »
Hey!

Ik weet niet of deze oproep hier is toegestaan, aangezien ik helemaal nergens oproepjes zie, zo niet dan hoor/zie ik het wel!

Ik ben op zoek naar vegetarische vriendinnen die in de buurt van Ede of Veenendaal wonen.
Al vanaf m'n dertiende heb ik niemand in m'n omgeving die ook vegetarisch is en sinds kort heb ik wel twee vegetarische meiden gevonden, waardoor ik zie hoe leuk (en ook handig!) dat is, alleen zij wonen toch iets verder weg en/of hebben niet zoveel tijd om leuke dingen te doen!
Ik ben 30 jaar, een ontzettende dierenvriend en houd erg van gezelligheid!

Kom je uit de omgeving en lijkt het je leuk om elkaar beter te leren kennen, mail me dan op favolaxxx@gmail.com.

Hopelijk tot snel!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Onderzoek door RIVM 'Hebben vegetariërs minder resistente bacteriën?'
« Reactie #58 Gepost op: 04 november 2015, 11:58:18 »
Hoi,

hierbij een verwijzing naar een onderzoek dat het RIVM gaat starten:

http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Nieuwsberichten/2015/Hebben_vegetari%C3%ABrs_minder_resistente_bacteri%C3%ABn

Het RIVM gaat onderzoeken of er verschil is in het aantal en het soort resistente bacteriën tussen mensen die wel en geen vlees eten.

Ik doe mee!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oproepdraad (enquetes, vega-huisgenoten, werkstuk, etc.)
« Reactie #59 Gepost op: 20 april 2016, 15:42:39 »
Kookclubs gezocht voor nieuw kookprogramma

Voor een nieuw kookprogramma voor SBS6  is Talpa Producties op zoek naar acht enthousiaste kookclubs, die zullen gaan strijden om de titel van Beste Kookclub van Nederland. Daarbij draait het niet alleen om het koken van lekkere, verse seizoensgebonden gerechten, maar ook om de juiste inschatting van de eigen kookkunsten. De winnaar van deze kookwedstrijd wint een prachtige prijs!

 

Waar zijn we naar op zoek?
We zijn op zoek naar kookclubs, oftewel groepjes mensen die op regelmatige basis samen koken. Dit kunnen georganiseerde kookclubs zijn, maar net zo goed groepjes vrienden, familie of studenten. De competitie staat open voor iedereen. Enige voorwaarde is dat je als club uit minimaal 4 tot 6 personen bestaat. En daarbij moet je natuurlijk in staat zijn om de jury te imponeren met de meest verrukkelijke gerechten!

 

Over het programma
In de voorrondes nemen in elke aflevering twee kookclubs het tegen elkaar op in een direct duel. Daartoe staat elk team een volledig uitgeruste kookstudio ter beschikking, plus een keur aan verse seizoensgebonden producten. Daarmee kunnen de teams naar eigen inzicht aan de slag om een zo bijzonder mogelijk gerecht neer te zetten. De gerechten zullen worden beoordeeld door een jury van fijnproevers en een of meerdere gerenommeerde chefs, die gezamenlijk gaan beoordelen welk gerecht zij het beste vinden om door te gaan naar de volgende ronde.

Daarna volgen de halve finale en de finale.

 

Geef je op!
Denk je dat jouw kookclub kans maakt de beste van Nederland te worden? Geef je dan nu op! Stuur een motivatiebrief en een duidelijke foto van de mensen van je kookclub naar mvwissen@talpa.tv.