Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Honden zijn carnivoren

<< < (3/20) > >>

Dot:
En daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Dus.

MaartenP:
De helft van deze topic gaat volkomen langs me heen. Barfers? Prachtig, het is net of ik mijn collega aan de telefoon in het Fries met zijn vrouw hoor praten.

haantje:

--- Citaat van: MaartenP op 10 december 2011, 22:04:56 ---Barfers? Prachtig, het is net of ik mijn collega aan de telefoon in het Fries met zijn vrouw hoor praten.

--- Einde van citaat ---
;D

Enelya:
Hoi,
Beetje late reactie, ik ben al een tijdje niet meer geweest.
Ik zit ook een beetje in het dilemma dat mijn hond vlees moet (vind ik) en ik geen vlees wil. Ik geef hem darf (bio KVV) en (zoveel mogelijk bio) rauw (ik neem NRV als uitgangspunt) en brokken (mijn moeder vind vlees te duur :( )
Ik denk dat een hond wel vlees nodig heeft, inderdaad ze kunnen zonder maar echt goed voor ze is het niet denk ik. Ik denk dat het vleeseters zijn en groente als aanvulling kan dienen, maar niet dat dit perse gezond is.

Draek:
Vlees hoeft niet. 100% vegan voeren van honden gaat zeer prima. Mara - de hond die ik hier opvang - krijgt 100% vegan voer. Ze vind het prima. Smult er van :) Verder geef ik haar soms wat ik eet. Ligt een beetje aan wat ik eet. Denk aan boontjes bv. of rijst.

Het gaat vooral om of honden genoeg voedingsstoffen binnen krijgen. Niet om welke bron het is. Dat je vind dat hond vlees moet is vooral emotioneel ingegeven. Begrijp ik op zich wel, omdat we de hond linken aan de wolf en die eet nou eenmaal vlees.

Als je dierenleed wilt voorkomen en je toch vlees wilt geven, dan kan je beter kiezen voor bio-industrie vlees in blikvoer. Omdat dat eerder slachtafval is dan biologisch blikvoer danwel je vlees speciaal koopt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie