Vegatopia Forum

Vega all-inclusive?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Vega all-inclusive?
« Gepost op: 05 maart 2013, 11:44:55 »
Hoi,

Wij overwegen in het najaar (oktober-november) een weekje de zon op te zoeken, naar de Canarische eilanden bijvoorbeeld.
Mijn man opperde een all inclusive (nog nooit gedaan). Wij houden eigenlijk van iets kleinschaligs, maar wel met wat luxe, aan de zee.

Volgens mij is het zoeken naar een speld in een hooiberg, maar je weet het niet, dus vandaar mijn vraag:

Heeft iemand tips voor een fijne vega(-vriendelijke) zonvakantie in oktober-november? Liefst niet te ver vliegen (4-5 uur).

Bedankt!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2013, 11:53:58 »
Ik ben twee keer in een all-inclusive resort geweest en vond het eigenlijk verschrikkelijk. Over het algemeen zijn het ook van die enorme resorts die dat doen, dus het tegenovergestelde van kleinschalig. Maar op zich was het qua eten wel te doen, de laatste keer was ik veganist en zelf toen kon ik genoeg eten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2013, 11:59:49 »
Ja, ik bedoel eigenlijk ook meer een leuk kleinschalig iets waar je wel lekker kunt eten. En geen grote vreetschuren met aan het uiteinde van het buffet een bak wit stokbrood met kruidenboter en een schaal ijsbergsla met tomaat (dat stel ik me ook voor bij een all inclusive en dan gaan we dus ook niet).

Ik zoek dus eigenlijk een fijn vakantieadresje waar we een week kunnen vertoeven zonder ellenlange zoektocht naar vegetarisch voedsel.

brenda_lelie

Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2013, 12:03:36 »
Niet echt heel erg in de zon misschien maar wel heel tof (en op een mooie plek in de Vogezen) en je kunt er elke avond heerlijk eten: http://www.lahardalle.eu/

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #4 Gepost op: 05 maart 2013, 12:40:59 »
Grappig Brenda, dit staat ook bovenaan mijn whishlist.
De eigenaresse had eerst een superlekker eetcafe in Arnhem waar wij graag kwamen.

Het was een perfect adres geweest ALS het in november nog lekker weer was in de Vogezen.

Maar zoiets zoek ik dus! Alleen dan op een zonnig eiland.

brenda_lelie

Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #5 Gepost op: 05 maart 2013, 13:17:31 »
Ik kan je die zeker aanraden, eten is nog lekkerder dan bij Enig Alternatief en Baukje en Ingrid zijn heel lieve gastvrouwen (en de kamers zijn heel mooi en ze hebben lieve geiten en het is nog goedkoop ook).
Ibiza is een hip/hippy eiland toch? Misschien moet je daar eens specifiek zoeken.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #6 Gepost op: 05 maart 2013, 13:56:37 »
Ik ben daar afgelopen zomer geweest (met een tentje, dus niet daar geslapen) en vond het erg leuk en ook lekker eten, maar zelfs in de zomer was het 's nachts ijskoud! Niet echt geschikt als zonvakantie dus :)

Ik zou denk ik gewoon ergens een appartementje zoeken, zodat je lekker zelf kunt koken en eventueel uit eten kunt gaan als je een geschikt restaurant vindt. In Turkije zijn ook wel wat badplaatsen te vinden die wat minder toeristisch zijn, daar ben ik ook rond die tijd geweest en het was nog een fijne temperatuur.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2013, 16:27:54 »
Niet per se vegetarisch en all-inclusive, maar www.elizawashere.nl biedt leuke kleinschalige bestemmingen aan, van simpel tot luxe. Omdat het zulke kleine locaties zijn, zijn het meestal heel betrokken eigenaren/ pensionhouders die graag iets extra's doen om hun gasten naar de zin te maken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2013, 16:59:01 »
All inclusive en kleinschalig gaan meestal niet echt goed samen, mensen die all inclusive gaan verwachten toch de hele dag wel dat overal hapjes en drankjes staan en vooral dat hapjesdeel werkt niet echt als je maar een stuk of 20 gasten hebt.  :-\
Dit hotel schijnt vegetarisch te zijn (hoewel het nergens staat, maar in alle reviews wel) en ziet er leuk uit en je kunt lunch en diner erbij boeken http://www.anaterve.com/
Als je op vegetarian finca Andalusie googled kom je op veel finca's die niet 100% vega zijn, maar wel ook vega koken. Hoewel weer niet allemaal 7 dagen per week eten serveren, dat is wel iets om op te letten.
,,,,فلافل

Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2013, 18:32:09 »
hmm kan me herinneren op cran canaria (porto rico) dat er genoeg restaurants waren en dat het eten over het algemeen niet zo'n probleem was.
Wij zaten onderaan de berg en op loopafstand van diverse restaurants

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2013, 20:03:51 »
In Turkije zijn ook wel wat badplaatsen te vinden die wat minder toeristisch zijn, daar ben ik ook rond die tijd geweest en het was nog een fijne temperatuur.

Ook in Turkije geweest, 2011, in een groot resort omgeving Side/Manavgat. In dit resort is er vrijwel de hele dag op meerdere plekken een flink buffet verkrijgbaar, waar best wat keuze was voor vegetariers. Tenminste, als je details als bouillon even buiten beschouwing laat en je wel waagt aan rauwe groenten e.d. Het begrip vegetarisch zoals wij dat kennen leeft daar niet zo, dus kennelijk is er nog niet zoveel vraag naar. Wel werd er duidelijk aangegeven met symbolen waar echt en wat voor vlees in verwerkt was. Het aanwezige personeel sprak voornamelijk Turks en wil heel gastvrij je het naar de zin maken, dus of je de waarheid hoort is wat twijfelachtig. Het eten was vers en van redelijke kwaliteit, maar wel erg zout en wat vlak. Niet zo gek, er was een grote internationale groep en die moeten allemaal redelijk kunnen eten natuurlijk.
Mocht je naar Turkije gaan kijken, google wat je op het oog hebt en mijdt waar Britten en/of Russen uit hangen (al zorgen die laatste wel vaak voor een uitgebreider pickle assortiment en krijgen ze soms ook een eigen gedeelte waardoor je er weinig last van hebt).

Forumlid eno2 zit ergens op de Canarische Eilanden, hij is veganist. Misschien weet hij iets? Dit is zijn website.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2013, 20:08:11 »
Club Med heeft ook heel goed vega eten, maar is weer niet kleinschalig.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2013, 20:46:18 »
Jean-Claude Juston heeft geen all inclusive, maar lunch en diner zijn optioneel. In Mecina, bij Granada. Dat is in november alleen niet zo zomers weer meer geloof ik...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega all-inclusive?
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2013, 15:24:50 »
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga er binnenkort een avondje voor zitten om alles door te zoeken.