Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17420 Gepost op: 16 juni 2019, 17:00:55 »
We eten nog steeds, dag in dag uit. Maar lang niks laten horen wegens andere besognes.
Vandaag rijst gekookt met ui en boleet, met kaas gevulde preirol (gepaneerd gefrituurd), een salade van radijs, selderiestengel, zoetzure augurk en lenteui, gebakken tempesnippers.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17421 Gepost op: 17 juni 2019, 00:57:43 »
Een weekend in een hutje (nou ja, caravan) op de Lüneburger Heide tijdens het Klangrausch festival. Eerste avond tagliatelle met tomatensaus en broccoli. Tweede avond Pellkartoffeln met salade. Derde dag, vlak voor vertrek tagliatelle met tomatensaus. Onderweg naar huis gesnoept van Cypriotische amandelen met rozijnen en ander spul.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17422 Gepost op: 17 juni 2019, 22:32:38 »
Op mijn werk een uitgebreide salade, de helft van de salade die we eigenlijk gisteren voor vertrek hadden willen eten. De dressing had ik apart gehouden, dus de salade was nog lekker knapperig.

Vanavond spaghetti aglio, olio e peperoncino, met voor mij erbij een stoofje van aubergine, champignons, tomaat en peterseliesteeltjes. Kristof had de andere helft van de salade van gisteren.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17423 Gepost op: 18 juni 2019, 21:12:21 »
Een wat experimentele spinazietaart van bladerdeeg, gevuld met rauwe, fijngesneden spinazie, bosui, knoflook, pepertje, hüttenkäse en een ei, bestrooid met amandelschaafsel.

Van het overgebleven bladerdeeg heb ik kaasvlindertjes en sesam- en maanzaadsliertjes gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17424 Gepost op: 19 juni 2019, 11:31:39 »
Gisteren pasta met spinazie en blauwe kaas. Vandaag iets aziatisch want ik heb nog koriander die op moet.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17425 Gepost op: 19 juni 2019, 19:46:47 »
Sinds lange tijd weer eens couscous met aubergine en kikkererwten (ipv de foul medames uit het recept). Lekker, vooral dankzij de zwarte kardemom!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17426 Gepost op: 19 juni 2019, 21:08:44 »
Frietjes met een kaassoufflé / bamirol en daarna door na een inloopavond van Prorail.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17427 Gepost op: 19 juni 2019, 22:27:46 »
Chili sin carne, zonder iets erbij want weinig tijd (en zo al lekker genoeg!)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17428 Gepost op: 20 juni 2019, 09:01:39 »
Iets simpels omdat het zo plakkerig warm was. Een salade van romaine, tomaat, komkommer en knoflookdressing, en een paar vegetarische balletjes van Vivera erbij (met een dot ketchup, want ik vond ze wat droog).

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17429 Gepost op: 20 juni 2019, 11:39:48 »
Verse spinazie, roergebakken met (op gewone saaie manier gepelde) knoflook, erbij curry quinoa spaghetti. Nog niet eerder geprobeerd maar het ruikt stevig naar curry, benieuwd wat er van overblijft na het koken. Als de spaghetti niet sterk smaakt, gaat er versgeschaafde parmesan over.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17430 Gepost op: 20 juni 2019, 12:44:46 »
Als lunch had ik een Bossche bol van bakker Boheemen  :yummie:. Vanavond bietensalade. De bieten gisteren in de oven laten garen waardoor de smaak nu heel geconcentreerd en zoet is. Ook in de ovenschaal: ui, citroensap, djahé, peper, zout en ketoembar. Vanavond nog wat kaas en zoetzuur voor het contrast en aardappel voor meer vulling.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17431 Gepost op: 20 juni 2019, 20:50:14 »
Tagliatelle in salieboter met erbij gestoomde broccoli, wortel en bleekselderij, lekker gekruid met nootmuskaat, lemon myrtle en paprikapoeder.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17432 Gepost op: 20 juni 2019, 21:22:36 »
Beetje bij elkaar verzonnen curry met aubergine, courgette, wortel en champignons in een milde kokossaus. Paneer gemarineerd in een beetje milde currypasta met mangochutney. Erbij rijst met een kaneelstokje, kruidnagels, kardemonpeulen en safraan.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17433 Gepost op: 21 juni 2019, 14:15:16 »
als lunch twee volkorenbolletjes met hummus en oude kaas, vanavond een restje bietensalade rauwkost on the side.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17434 Gepost op: 21 juni 2019, 18:39:37 »
Patatas bravas, erbij twee maiskolven uit de oven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17435 Gepost op: 21 juni 2019, 19:54:12 »
Een snelle pasta (penne) met tomatensaus en de vegaballetjes die nog op moesten. In de saus lekker veel knoflook, dille en een scheut wodka.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17436 Gepost op: 21 juni 2019, 21:14:34 »
Patat (dubbelgefrituurde Frieslanders)! Erbij een salade van ijsbergsla, rucola, bleekselderij, wortel, rode paprika en kidneybonen met een mosterd-stroop-wittewijnazijndressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17437 Gepost op: 21 juni 2019, 23:26:31 »
Ter ere van midzomer hadden we een Caribbean party op m'n werk. Er was ook avondeten: gebakken polenta met mozzarella, pasteitjes, taco's met vega gehakt, rijst met chili sin carne, rijstepap met kokos en gebakken banaan (zonder deegjasje). Met een mocktail pina colada. Er was ook een salsa workshop en slasa live muziek. Een groep Belgische collega's had er een uitje van gemaakt, heel gezellig allemaal. ;D

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17438 Gepost op: 22 juni 2019, 11:51:03 »
Zijn in de Zwitserse Alpen, hotel op 1850 m. Kregen gisteren een spinazieflan met knoflooksaus bij het avondeten. Niet slecht, maar de knoflook was weinig geurig. Hett viel me op dat die knoflooksaus als aillade werd ge annonceerd. Ik meen dat aillade knoflook met olijfolie op toast is.
Volgende week zijn we in de Oostenrijkse bergen. De keukenchef daar heeft een Gault-Milhaud certificaat. Dat merk je. Jammer dat die chef niet hier in Zwitserland is.
Overigens niks te klagen. O ja, de koek die ze hier bakken is veel te zoet.


Correctie: aillade is ook knoflooksaus, lees ik op google. Zo leer je nog eens wat.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2019, 12:03:59 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17439 Gepost op: 22 juni 2019, 11:52:52 »
Een snelle pasta (penne) met tomatensaus en de vegaballetjes die nog op moesten. In de saus lekker veel knoflook, dille en een scheut wodka.

Moet altijd lachen om de foto, de ogen ten hemel geslagen.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank