Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17580 Gepost op: 28 juli 2019, 21:11:05 »
Oosterse schotel van pittige kokos/ tomatensaus met djeroek poeroet, hardgekookte eieren, pittige aubergines en zilvervliesrijst. Met komkommersalade. Meteen ook voor dinsdag gemaakt. Morgen krijg ik een volger van mijn site te eten. We eten bieten-gazpacho met toast met kruidenroomkaas vooraf, hartige groentetaart met rode cheddar als hoofdgerecht en mango met Griekse yoghurt met munt en Italiaans koekkruim

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17581 Gepost op: 28 juli 2019, 23:26:07 »
Blijven plakken bij de verjaardag van mijn zwager. We hadden al veel rauwkost bij de toastjes gehad, dus het was niet erg dat we friet met appelmoes en een kaassoufflé/nasischijf erbij kregen. Met appelmoes  ;)

Mijn schoonzus heeft een heleboel bramen en kruisbessen die rijp waren en daar hebben we haar geprobeerd van te verlossen. Is niet helemaal gelukt, maar wel een goede volle bak mee naar huis genomen  ;D

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17582 Gepost op: 29 juli 2019, 11:30:40 »
Vrijdag diverse salades en toastjes met kaas en smeersels.
Zaterdag pizza en bier
Zondag pronkbonenstoof met bulgur
Vandaag de resten van gisteren en een flinke rauwkost.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17583 Gepost op: 29 juli 2019, 15:10:13 »
Soort plaattaart met biet, gegrilde paprika en geitenkaas en meer lekkers (geinspireerd op een recept van Uit Paulines Keuken). Erbij een groene salade.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17584 Gepost op: 29 juli 2019, 17:04:16 »
Zelfgemaakte (en dus dubbel gebakken  ;)) patat, erbij een vegetarisch worstenbroodje en een simpele ceasar salade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17585 Gepost op: 29 juli 2019, 20:57:52 »
Zelfgemaakte (en dus dubbel gebakken  ;)) patat,
Braaf zo.

Hier fusilli bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17586 Gepost op: 30 juli 2019, 10:31:55 »
aubergine, paprika en ui in tomatensaus met pasta en salade.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17587 Gepost op: 30 juli 2019, 10:48:54 »
Gisteren tijdens het koken ook even een grote pan tomaten/paprikasaus gemaakt (die is het lekkerst na lang pruttelen en een dagje intrekken). Vandaag op de pizza, samen met verschillende kazen, champignons en jalapeno pepertjes. De rest van de tomatensaus gaat in de vriezer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17588 Gepost op: 30 juli 2019, 10:50:52 »
Zondag: Op Werfpop, nasi met satesaus en later toen het kouder werd nog een frietje.
Hee zie nu pas dat jij ook op Werfpop was! De friet was goed, en ik heb daarnaast nog een kaaspannenkoek gegeten, waar ik de kaas eigenlijk veel te jong vond. Maar na al het bier ging het er wel in  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17589 Gepost op: 30 juli 2019, 20:27:53 »
Pellkartoffeln! Erbij een stoofje van bloemkool, koolrabi, rode paprika en kidneybonen, kort gewokt met verse knoflook, salie en een pepertje, afgeblust met citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17590 Gepost op: 30 juli 2019, 22:14:55 »
Ja, Werfpop was leuk, en lekkere friet!

Vandaag uit eten met een paar collega's omdat het de laatste avond hier van een collega uit Brazilië is. Bij Huszar in Delft: Shakshouka met twee eitjes, een beetje feta en wat naan. De naam was een beetje plat, maar wel lekker. Er zaten veel groenten in de tomatensaus, al waren de eieren niet in de saus gepocheerd. Lekker, er kwamen ook nog aardappeltjes bij.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17591 Gepost op: 31 juli 2019, 21:00:20 »
Pasta met vega bolognesesaus. Was vooral om er een foto van te maken.  8) Daarbij "prosociano wedge" van Violife (aka blokje vegan parmesan) omdat het leuk op de foto zou staan. Het is inderdaad vooral leuk voor de foto, om op te eten iets minder...

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17592 Gepost op: 31 juli 2019, 21:14:31 »
Pasta met vega bolognesesaus. Was vooral om er een foto van te maken.  8) Daarbij "prosociano wedge" van Violife (aka blokje vegan parmesan) omdat het leuk op de foto zou staan. Het is inderdaad vooral leuk voor de foto, om op te eten iets minder...
;D

Wij aten lekkere kidneybonen-paprika-peterselieburgers. Kristof met een restje pastasalade, ik met in de oven geroosterde bloemkoolroosjes en aardappelpartjes (restje van gisteren), gemarineerd in olijfolie met verse knoflook, pepertje en rozemarijn - erbij een dip van yoghurt en tahin.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17593 Gepost op: 31 juli 2019, 21:27:16 »
Aardappels, berg sperzibonen, vego hamburger. Met een sausje van rode pesto, ketchup, kappertjes en basilicum.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17594 Gepost op: 01 augustus 2019, 11:50:47 »
Dinsdag was het pizza geworden, de aubergine van toen staat nu voor vandaag gepland. Gisteren at ik een grote Griekse salade, met friet.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17595 Gepost op: 01 augustus 2019, 20:13:28 »
Couscous met aubergines en foul medames, maar dan met kikkererwten ipv foul medames.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17596 Gepost op: 01 augustus 2019, 21:29:02 »
Gevulde pasta met 5 kazen, in een tomatengroentensaus.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17597 Gepost op: 02 augustus 2019, 08:50:53 »
Curry van champignons en spinazie met kokosmelk - salade van geraspte wortel, geraspte komkommer, groene selder, pinda's, sesamolie, mirim, chilipoeder - basmatirijst - fried tofu uit de toko.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17598 Gepost op: 02 augustus 2019, 16:25:51 »
Een saus van nieuwe biet gemalen met verse vijg, ui, witte wijn, witte azijn, zout, frambozengelei uit een cupje, garam masala, asafetida (typische inventie van mijn vrouw). Deze saus over stukjes gekookte biet. Pellkartoffel, olijfolie, buffelmozza met bieslook/ zout/ olijfolie, een roast van tofu/ paprika/ wortel/ ei/tarwemeel.
Pellkartoffel koken we altijd in de magnetron, overigens koken we aardappel altijd in de schil, alleen heel nieuwe niet, die schrapen we zo een beetje af en dan de magnetron in. Ja, het pellen moet je even leren. Het schillen van aardappelen zoals alom in Nederland, stuit me tegen de borst. Heb ik ook nooit gedaan. En de bewoording piepers jassen is me ook vreemd.
O ja, biet gaar ik/ garen we in een pressure cooker, een drukpan ofwel Papiniaanse pot, naar Denis Papin de 17e-euwse fysicus.
Zo kan ie wel weer.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17599 Gepost op: 02 augustus 2019, 19:32:41 »
Klinkt goed, Heer Niewied! Ik ben op bezoek bij mijn vader en heb daar een simpele curry van broccoli, courgette en kikkererwten in tomatensaus gemaakt. Erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch