Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17820 Gepost op: 20 september 2019, 21:22:57 »
We zijn de groentenla aan het leegeten. Mijn ouders komen op de hamster passen als we op vakantie zijn, maar die hebben dan nooit veel zin om te koken. Dus vandaag dunne mie met broccoli, lente-ui , wortel, courgette en gebakken tofu. Met ketjap-tomatensaus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17821 Gepost op: 20 september 2019, 22:18:26 »
Mijn ouders komen op de hamster passen als we op vakantie zijn
Wow. Die hamster heeft het getroffen, zeg.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17822 Gepost op: 20 september 2019, 23:56:09 »
Vandaag en eergisteren pasta met aubergine, gisteren gepofte aardappel en wokgroenten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17823 Gepost op: 21 september 2019, 15:16:34 »
Mijn ouders komen op de hamster passen als we op vakantie zijn
Wow. Die hamster heeft het getroffen, zeg.

Ja, maar ik vind dat eigenlijk normaal? Z'n beestje vindt het ook maar ongezellig als er alleen maar af en toe iemand wat eten geeft. Ik heb meestal redelijk aanhankelijke hamsters, die het gezellig vinden als je naast de kooi gaat zitten en tegen ze gaat praten enzo. ;)

En voor mijn ouders ook leuk, want vanuit ons huis kunnen ze makkelijker uitstapjes naar musea etc doen, dan vanuit Zeeland.  ;D

Offline niewied

  • *****
  • 1.866
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17824 Gepost op: 21 september 2019, 15:47:08 »
We hadden eergisteren gasten, 4 mensen erbij dus. We hadden bereid:
•   salade / met o.a. appel, gebakken selderieknol, pompoenpitolie en pecannoot
•   soep / met o.a. venkel en kokosmelk
•   basmati rijst gekookt met geraspte kokos/ met o.a. gebakken bloemkoolparels, suikerpeultjes, buffelmozzarella en paprika-coulis
•   dessert / met perzikcompote, stukjes meloen in port gemarineerd, en ijs.

Gisteren rest van de rijst met bloemkoolparels, groene asperges gewokt met groene okra en bedaan met kokosmelk , nootmuskaat en korianderpoeder, tempe, eerst in de zon op een vensterbank in de keuken gedroogd, in blokjes gesneden, gefrituurd en daarna geconfijt met palmsuiker, geraspte laoswortel, ketumbar (gemalen korianderzaden) en een mespunt sambal oelek.
Vandaag rest groene asperges gewokte met suikerpeultjes, zojuist bereide humus en eveneens net gefabriceerde moutabal (geblakerde aubergine etc, zie eerder bericht hierover), platbrood dat ik rooster en laat afkoelen zodat het knapperig wordt, maar mijn vrouw eet het direct, slap en wel, na het kort geroosterd te hebben.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17825 Gepost op: 21 september 2019, 20:51:45 »
Klinkt goed, Herr Niewied! Wij aten vanavond pizza, uiteraard zelfgemaakt. De mijne belegd met spinazie, champignons en knoflooksteeltjes, die van pizza met ananas en paprika.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17826 Gepost op: 21 september 2019, 22:02:12 »
Die pizza boft maar!

Hier pasta met spinazie, pesto en kipstukjes van Vivera.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17827 Gepost op: 22 september 2019, 01:53:16 »
Mijn ouders komen op de hamster passen als we op vakantie zijn
Wow. Die hamster heeft het getroffen, zeg.
Ja, maar ik vind dat eigenlijk normaal? Z'n beestje vindt het ook maar ongezellig als er alleen maar af en toe iemand wat eten geeft. Ik heb meestal redelijk aanhankelijke hamsters, die het gezellig vinden als je naast de kooi gaat zitten en tegen ze gaat praten enzo. ;)

En voor mijn ouders ook leuk, want vanuit ons huis kunnen ze makkelijker uitstapjes naar musea etc doen, dan vanuit Zeeland.  ;D
Ik vind het ook normaal en zou het ook zo proberen te doen. Onze hond Lytse heeft ook bijna altijd gezelschap (komende week is Kristof in Hannover, ik ga zo veel mogelijk thuiswerken). Maar voor katten en hamsters is dit helaas echt niet standaard. Fijn dus dat je ouders op de hamster willen passen en tegelijkertijd uitstapjes kunnen doen. Win-win  :D.

On-topic: vanavond kikkererwten gekookt en een portie humus gemaakt alsmede 12 balletjes falafel van ongekookte, geweekte kikkererwten. Die gaan ergens komende week in pitabroodjes met de nodige groenten, o.a. spitskool.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2019, 01:58:34 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17828 Gepost op: 22 september 2019, 02:01:27 »
Mijn ouders zijn ook een paar keer naar mijn flat in Brussel gekomen wanneer ik op reis was. Zonder hamster. Voor hen was dit vakantie.

Ik had vanavond sperzieboontjes met champignon en tomaat. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17829 Gepost op: 22 september 2019, 10:02:05 »
Eerder deze week twee keer gekookt uit East van Meera Sodha.
Ben ben noedels, wat een variant is van dan dan noedels, maar dan met shii-take.
Chili paneer (recept is met tofu, maar die was niet meer goed helaas), met naan.
Gisteren een kaasschnitzel van veggie chef die ik wat saai vond, gebakken aardappeltjes en sperziebonen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17830 Gepost op: 22 september 2019, 16:11:43 »
Na een week werketentjes nu weer een week lekker zelf koken. Ik hou toch echt niet van buffet-eten, en zelfs niet erg van restaurant eten. Het is allemaal te flauw en te lauw.

Vanavond dus hele heftige knoflooksaus, ik werk thuis morgen. Erbij of vooraf een grote bak met cruditees om in de knoflooksaus te dippen. Is het al etenstijd?  :hungry:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.279
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17831 Gepost op: 22 september 2019, 17:05:36 »
pasta met venkel, witte bonen en ui in tomaten-groentebouillon

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17832 Gepost op: 22 september 2019, 18:40:02 »
Nasi goreng gevuld met knapperige tempeh, spitskool, wortel en taugé, bestrooid met grof gehakte katjangs. Erbij een atjar van komkommer en radijs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17833 Gepost op: 22 september 2019, 19:14:52 »
Chili tofu uit East, met door de saus niet alleen 2 kleuren paprika maar ook boontjes. Bruine rijst erbij.
2 soorten frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17834 Gepost op: 23 september 2019, 18:03:52 »
Chili sin carne met lekker veel paprika en ui, extra pittig met veel gerooktepaprikapoeder.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17835 Gepost op: 23 september 2019, 19:32:02 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17836 Gepost op: 23 september 2019, 20:12:30 »
Gebakken aubergine-schnitzels uit de vega-optie, erg lekker en krokant.Dit met pasta met soffrito, en verse tomatensaus en vers gehakte basilicum
Morgen blote kindertjes in het gras met sperziebonen en vega jus
« Laatst bewerkt op: 23 september 2019, 20:36:38 door Hedwig »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17837 Gepost op: 23 september 2019, 20:22:37 »
Zaterdag zelfgemaakte pizza, met broccoli (lievelings van de peuter), spinazie en olijven.

Gisteren gebbq’d, met tempeh ribbetjes uit het eerste vegatopiakookboek, zoete aardappel, prei, en een restje knolselderij in de tempeh-marinade.

Vandaag couscous met aubergine, courgette en tomaat enzo, met linzengehaktballetjes (Amerikaans recept, veeeeeeel te zoet, blijkbaar kun je molasses toch niet vervangen met pannenkoekenstroop, structuur was wel mooi, dus ik ga nog eens zoiets proberen maar dan zonder stroop).

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17838 Gepost op: 23 september 2019, 21:44:28 »
Shakshuka met brood.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17839 Gepost op: 24 september 2019, 10:55:45 »
Gister een rest pimientos padrón verwerkt in een Spaanse tortilla, erbij brood met Portugese kaas en een salade met zwarte tomaat uit Spanje, een kleine (Portugese) komkommer, bosui en wortel.