Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18580 Gepost op: 03 april 2020, 11:50:53 »
Fheeft paprika's meegenomen (ook een groene, hellup). We maken er wel wat van.

Mocht de groene niet opgaan: groene is wel lekker in de chili met bonen.

Citaat
En morgen weer naar de supermarkt (ondanks de maatregelen die ze daar nemen plus dat het er ook nog eens erg rustig is, vind ik het een onprettige plek om te zijn op dit moment)

Ik vind het ook ingewikkeld nu in supermarkten en andere eetwinkels. Zojuist de weekboodschappen gedaan, ik ga nu maar 1x per week boodschappen doen en dat kost enig geplan.

Van de  week ook lekker gegeten. Maandag orrechiete met tomaat, knoflook en basilicum (deze  https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/25/angela-hartnett-warm-orechiette-tomato, aanrader) en erbij mozzarella met gegrilde courgette en champignons. Druiven toe.

Dinsdag mujadara uit de vriezer met in ghee gebakken knolselderij, prei en venkel erbij. Rode koolsalade erbij. Mango toe.

Woensdag Spaanse aardappelomelet met gegrilde geitenkaas, gegrilde courgette en ijsbergsalade met paprika. Geen ananas toe want die bleek niet in orde (rook naar banaan!) dus witte druiven toe.

Gister hele bloemkool uit de oven met tahin en dragon, gort met sinaasappeldressing, rode koolsalade en tempehrotsjes.

Vandaag stond witte asperge op het menu maar die vergat ik te kopen  :(. Dus  nu aardappelgratin, mozzarella met verse oregano en gegrilde paprika, ijsbergsalade met bleekselderij, worteljulienne en citroendressing. Rode druiven toe.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18581 Gepost op: 03 april 2020, 12:41:39 »
De kogel is door de kerk, ik heb een friteuse besteld en die komt vandaag binnen. Dus ik maak vanavond champignon-kaaskroketten.
Champignon-kaaskroketten, lekker! Ook snel weer eens maken!
« Laatst bewerkt op: 03 april 2020, 13:25:22 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18582 Gepost op: 03 april 2020, 13:49:04 »
Vandaag als lunch aubergine-plak gepaneerd en gebakken, was over van gisteren. Hierbij kwam tomatensaus, restje basmatirijst, halve venkel, halve courgette, halve rode paprika en halve rode peper gebakken. Dit was voor twee personen. Vanavond vegetarische gekruide gehaktballetjes gestoofd met blokjes komkommer in paprika-roomsaus. Hierbij aardappel/ knoflookpuree en broccoli.

Morgen maak ik de knoflooktaart van Ottolenghi, Selly bracht mij op een idee. Hierbij komen groene asperges of misschien doe ik die er wel door.

Ik kom ook niet graag in de supermarkt op het moment, evengoed weten mensen niet goed afstand te bewaren, ik merk dat ik daar niet altijd even sympathiek op reageer. Maar mensen kunnen zo onnadenkend zijn.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18583 Gepost op: 03 april 2020, 19:22:47 »
Gisteren was het beetje laat geworden, daarom snel iets klaargemaakt. Prei-maïsstamppot op basis van reeds gekookte aardappels en prei met roomsaus uit de vriezer. Daarbij gestoomde brocolli.

Vandaag verse sperzieboontjes met champignons. Daarbij nog de rest van de aardappels. Ik had er toch wat veel gemaakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18584 Gepost op: 03 april 2020, 20:44:54 »
Rijstnoedels met spitskool, wortel, taugé en grof gemalen katjangs, op smaak gebracht met knoflook, gember, sambal, sojasaus. Erbij en op tafel een omeletje, atjar van komkommer, gebakken uitjes, kokosrasp en extra sambal.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18585 Gepost op: 03 april 2020, 21:31:25 »
Vandaag eerst sinds een paar weken weer eens gezellig geborreld met collega's  (virtueel). Mijn vriend had geen zin om veel te sijden, dus dunne mie met voorgesneden groeten en nootjes.

Van het eten van eergisteren hadden we nog twee wraps over, dus elk twee halve als lunch gegeten. Een met guacamole, tomatenuisalsa en komkommer, met pompoenpitten. De andere met hummus, radijs plus lof, bleekselderij en sesamzaadjes.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18586 Gepost op: 04 april 2020, 11:18:09 »
Gisteren een ouderwetse combinatie van gekookte aardappelen, gekookte bloemkool en witte saus en vega-worstjes. Lekker.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18587 Gepost op: 04 april 2020, 23:34:19 »
Tagliatelle met salieboter. Erbij een uitgebreide salade van venkel, rode paprika, radijs, komkommer, kidneybonen, rucola en ijsbergsla.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18588 Gepost op: 05 april 2020, 11:43:12 »
Gisteren lasagne met o.a. aubergine, bleekselderij en wortel, met als laatste laag een kaassaus, met schapenkaas.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18589 Gepost op: 05 april 2020, 11:50:38 »
Flammkuchen met asperges en gruyere
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18590 Gepost op: 05 april 2020, 20:51:03 »
Libanees flatbread met oregano, verveine, granaatappel en granaatappelmelasse, gegrilde halloumi met amandelen, salade met paprika en veel kruiden, aubergine met hazelnoot en feta uit de oven. Granaatappel toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18591 Gepost op: 05 april 2020, 22:21:25 »
Bloemkool met een kaassausje, gebakken aardappeltjes en een bijzonder goed gelukte bonen-havervlokken-peterselieburger.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18592 Gepost op: 06 april 2020, 18:10:14 »
Het laatste stuk flammkuchen met asperges van gisteren, erbij een rauwkostsalade van kool, knolselderij en wortel. Thee en tiramisu als toetje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18593 Gepost op: 06 april 2020, 19:55:16 »
Rijstnoedels met spitskool, broccoli, wortel, paprika en grof gehakte katjangs, op smaak gebracht met knoflook, gember, pepertje, sojasaus, citroensap, sesamzaad. Erbij plakjes knapperige tofu. Op tafel een atjar van komkommer, extra sambal en ketjap, kokosrasp en gefrituurde uitjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18594 Gepost op: 06 april 2020, 20:06:29 »
Stamppot andijvie, met gerookte amandelen en een spiegelei erbovenop. Dit gerecht staat in de top 5 van mijn vriend. Makkelijk scoren ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18595 Gepost op: 06 april 2020, 21:07:07 »
Tofu teriyaki met gestoomde broccoli, nori, ingemaakte gember en radijs, bruine rijst, zoetzure komkommer. Ananas toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18596 Gepost op: 07 april 2020, 00:00:01 »
Vriend had pasta met een klein stukje blauwe kaas en o.a. bloemkool gemaakt.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18597 Gepost op: 07 april 2020, 11:01:42 »
Chili con champiñones met rijst. Deze keer een culinair verantwoorde versie.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18598 Gepost op: 07 april 2020, 15:31:14 »
Volkorentortilla, rode bonen met Mexicaanse kruiden, guacamole, tomaten- en komkommerstukjes, seitangehakt.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18599 Gepost op: 07 april 2020, 16:20:05 »
Vandaag eten we de andere helft van de knoflooktaart âla Ottolenghi, erbij gekookte witte asperges met hard gekookte eieren in stukjes met gesmolten boter en vers gehakte peterselie.