Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19520 Gepost op: 25 oktober 2020, 19:19:34 »
Stoofpeertjes, in schil gekookte aardappelen, burger.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19521 Gepost op: 25 oktober 2020, 20:38:36 »
Tagliatelle in pompoensaus (met een handjevol rode linzen voor de proteïnen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19522 Gepost op: 26 oktober 2020, 21:13:59 »
Gebakken andijvie met paprika, ui en een scheutje sojasaus, aardappels, vega rookworst, appelcompote met vanille en paddenstoelenjus. Mango toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19523 Gepost op: 26 oktober 2020, 21:17:24 »
Muschelnuscheln. Schelpjespasta met broccoli, wortel, courgette, gele paprika en limabonen in citroen-rozemarijnige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19524 Gepost op: 26 oktober 2020, 23:10:59 »
Uitgebreide thee: zelfgebakken scones met aardbeienjam, bladerdeeg appeltaartje, komkommersandwich, pistoletje eiersalade en nog wat salade caprese van gisteren.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19525 Gepost op: 26 oktober 2020, 23:54:19 »
Oe lekker, zo'n high tea  :)

Hier gewoon rijst, met allerlei groenten en vegan shoarma.

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19526 Gepost op: 27 oktober 2020, 10:01:08 »
sandwich van schijf gebakken appel en gebakken selderieknol met als vulsel rest aardappelgratin, gefrituurde diepvries zeewier-paddestoelloempia, net even gegaarde spruitjes die eindelijk eens een bittertje hadden, compote van vijgen (uit de tuin)/mangga/peer/ appel/ witte wijn/ witte kokossuiker/ beetje aardappelmeel om te binden.
Dat die spruitjes tegenwoordig ontbitterd-gemendeld zijn is pure infantilisatie (mam, ik lust geen spruitjes, zo bitter...). En tomaten smaken vaak ook niet meer naar tomaat maar naar rode ronde bal.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19527 Gepost op: 27 oktober 2020, 14:40:35 »
En witlof smaakt niet meer naar witlof, behalve af en toe biologische, maar ook dan moet je mazzel hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19528 Gepost op: 27 oktober 2020, 18:45:18 »
Vanavond pitabroodjes met karma shoarma. Het is tenslotte nog steeds elke dag knoflooksausdag!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19529 Gepost op: 27 oktober 2020, 20:19:32 »
Groentenstoofpotje met o.a. pastinaak en donkerbier, schnitzel en gebakken aardappelschijfjes. Mijn vriend voelde zich culinair vandaag.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19530 Gepost op: 27 oktober 2020, 21:31:55 »
Perfecte gebakken aardappeltjes met erbij een groentestoofje van spruitjes, koolrabi, bospeen en limabonen, afgeblust met citroensap, -rasp en nootmuskaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.816
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19531 Gepost op: 27 oktober 2020, 22:47:31 »
Chinese kool met tempeh in pindasaus. Daarbij rijst en atjar taugé.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19532 Gepost op: 28 oktober 2020, 09:33:02 »
Gisteren pannenkoeken gevuld met een puree van gepofte paprika en wortel plus gemalen kaas, sperzieboontjes, ubi met yoghurt/olijven/zout/olijfolie/augurk-salsa,
(ubi=zoete aardappel)
Vandaag palmkool (gecrispt) uit de biotuin van Willem, worteltortilla (AH) met rest pofpuree en kaas , en verder een of andere salade en ik denk wat vijgen, want de boom heeft nog een flinke rest geleverd.

En nu net op de radio: vit. D is goed als weerstand tegen Corona. Goede zaken straks voor het Kruidvat. Nooit een saai moment, huh.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online karl

  • *****
  • 6.276
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19533 Gepost op: 28 oktober 2020, 15:31:58 »
Ja, mijn dokter houdt ook nooit op met het wijzen op de grote voordelen van vitamine D, ook als bescherming tegen andere ziekten. Door ons zonarm klimaat krijgen we er te weinig van binnen en wordt een dagelijkse bijkomende inname in de vorm van pilletjes aangeraden.
Gisteren maakte ik hutsepot van allerlei wintergroenten met gekookte aardappelen en vega-balletjes. Vandaag pasta bolognese met groene selder en wortelschijfjes in tomatensaus (en nog een rest van couscousgroenten) en seitangehakt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19534 Gepost op: 28 oktober 2020, 16:50:18 »
Vanavond stamppot zuurkool, geen traditionele rookworst maar met vega balletjes in jus. Als toetje wentelteefjes met appelcompote met rozijnen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19535 Gepost op: 28 oktober 2020, 18:43:35 »
Perfecte gebakken aardappeltjes

Vertel, wat maakte ze perfect?

Gisteren maakte ik gebakken spitskool met tomaat, knoflook, sambal en sojasaus, gebakken tofu met zoete ketjap, pandanrijst en komkommeratjar. Mango toe.

Vandaag bruine rijst met teriyaki aubergine, komkommer/wakame/boontjessalade met Japanse sesamdressing, gefrituurde zijdentofu, ingemaakte daikon en yuzukosho. Grapefruit toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19536 Gepost op: 28 oktober 2020, 21:51:11 »
Perfecte gebakken aardappeltjes
Vertel, wat maakte ze perfect?
Als ik dat precies wist, zouden ze altijd perfect zijn  :D. Het waren vrij grote Nicola's, ik had de plakken ietsje dikker dan gebruikelijk gesneden, begoten met kokend water en heel kort aan de kook gebracht en meteen afgegoten. Vervolgens gedroogd in een kaasdoek en tijdens het op middelhoog vuur bakken zo veel mogelijk met rust gelaten - een paar keer met een grote schuimspaan zoveel mogelijk tegelijkertijd omgedraaid, om daarna met kleiner bestek lokale optimalisaties toe te passen.

Vanavond aten we een ovenschotel van volkorenpenne, bloemkool, venkel en groene paprika in een mosterdsaus met karwij- en venkelzaad, bedekt met mozzarella en nigellazaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19537 Gepost op: 28 oktober 2020, 22:03:12 »
Pandanrijst met eitjes in pittige tomatensaus en sajoer lodeh met spitskool, prei en taugé.

Ondertussen ook alvast salade voor morgen gemaakt: spitskool met wat sperziebonen uit de vriezer een paar minuutjes met wat water in de magnetron, daarna wat pindakaas, ketjap, sambal manis en azijn erdoor. Alles goed mengen, taugé erbij en nog 30 sec in de magnetron. Ik had een extra eitje gekookt, dus dat er als laatste bij. Oftwel, een mini gado gado  ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19538 Gepost op: 29 oktober 2020, 19:47:10 »
Risotto met paddenstoelenmix en paddestoelenbouillon. Erover wat vers geschaafde parmezaanse kaas.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19539 Gepost op: 29 oktober 2020, 19:48:42 »
Volkorenpasta met wortel, ui, tomaten uit blik en vego worstjes. Oftwel mijn vriend zijn versie van hutspot  :)