Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17720 Gepost op: 01 september 2019, 00:36:09 »
Gegeten bij een vriendin: pastasalade van tagliatelle met rauwe witlof en sinaasappel, spinaziesalade met pijnboompitten en rozijnen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17721 Gepost op: 01 september 2019, 07:57:22 »
Donderdag aubergine in pittig gekruide panko gepaneerd, met salade van zwarte bonen, avocado, tomaat, koriander, limoensap en mijn zelfgemaakte hotsauce met mango en madame Jeanette.
Vrijdag niet zoveel trek, een maiskolf en aardappeltjes uit de oven.
Gisteren kookdienst bij mijn vrijwilligerswerk, ik maakte mijn courgettesoep met Boursin en een flinke salade met romaine, maïs, tomaat, komkommer, wortel en honingmosterddressing. Erbij stokbrood met kruidenboter en tomatentapenade.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17722 Gepost op: 01 september 2019, 09:52:33 »
Ik kookte gisteren en eergisteren uit het nieuwe vega kookboek East.
Vrijdag saag, niet van boerenkool zoals in het boek, maar van krulandijvie. Heel lekker. Erbij ipv panir gebakken tofu. En papadums met pickles.
Gisteren een combi van 2 recepten uit het boek: noedels met romige miso/cashewdressing met erdoor snel gepickelde spitskool, radijs, boontjes, tomaat, komkommer en zelfgemaakte chiliolie van sichuanpeper en Koreaanse chilivlokken.
Wel een aanrader, dat boek.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17723 Gepost op: 01 september 2019, 10:47:20 »
Klinkt erg lekker Selly, spannende smaken.

Vandaag de overgebleven kidneybonensalade, erbij gebakken kastanjechampignons op toast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17724 Gepost op: 01 september 2019, 11:09:47 »
Gisteren fettucine-pasta met bloemkool, op smaak gebracht door lookolie, ui, rood pepertje, peterselie.
Vanavond kikkererwten of bonen met jonge spinazie en rijst.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17725 Gepost op: 01 september 2019, 12:30:46 »
Ik kookte gisteren en eergisteren uit het nieuwe vega kookboek East.
Vrijdag saag, niet van boerenkool zoals in het boek, maar van krulandijvie. Heel lekker. Erbij ipv panir gebakken tofu. En papadums met pickles.
Gisteren een combi van 2 recepten uit het boek: noedels met romige miso/cashewdressing met erdoor snel gepickelde spitskool, radijs, boontjes, tomaat, komkommer en zelfgemaakte chiliolie van sichuanpeper en Koreaanse chilivlokken.
Wel een aanrader, dat boek.

Is dat de nieuwe van Meera Sodha? Ik zal eens uitkijken wanneer de Nederlandstalige versie uitkomt. Haar vorige boek "Puur India" was ook al zo leuk!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17726 Gepost op: 01 september 2019, 14:28:03 »
Ik kookte gisteren en eergisteren uit het nieuwe vega kookboek East.
Vrijdag saag, niet van boerenkool zoals in het boek, maar van krulandijvie. Heel lekker. Erbij ipv panir gebakken tofu. En papadums met pickles.
Gisteren een combi van 2 recepten uit het boek: noedels met romige miso/cashewdressing met erdoor snel gepickelde spitskool, radijs, boontjes, tomaat, komkommer en zelfgemaakte chiliolie van sichuanpeper en Koreaanse chilivlokken.
Wel een aanrader, dat boek.

Is dat de nieuwe van Meera Sodha? Ik zal eens uitkijken wanneer de Nederlandstalige versie uitkomt. Haar vorige boek "Puur India" was ook al zo leuk!

Klopt, het is haar nieuwe boek. Erg leuk.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17727 Gepost op: 01 september 2019, 19:52:58 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino uit een nieuwe wok (vuurdoop, goede aankoop). Erbij gestoomde broccoli, bloemkool, wortel, venkel en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17728 Gepost op: 01 september 2019, 20:01:43 »
Risotto met waterkers, kastanjechampignons, bleekselderij en courgette. Naast ui, knoflook, wijn en safraan, natuurlijk. En rozemarijn, salie en oude kaas.

Voor de avonddienst morgen ga ik alvast sushi maken, met o.a. paarse zoete aardappel in miso, ei en avocado.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17729 Gepost op: 02 september 2019, 08:49:54 »
Gisteren een chinese kool verwerkt, drie verschillende gerechten om drie dagen van te eten plus nog wat soep in de vriezer voor werklunch.
Vandaag eten we pittige kool met kerrieaardappelen en een of andere vleesvervanger.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17730 Gepost op: 02 september 2019, 08:57:17 »
Arancini met wortel-preistamppot bij Balls & Glory in Brussel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17731 Gepost op: 02 september 2019, 10:06:38 »
Onze keukenverbouwing is nu op het hoogtepunt (lees: alles is er nu uit), én de vakantie is voorbij dus vanavond lekker makkelijk een maaltijdsalade van AH. Morgen een magnetronmaaltijd (ik heb een magnetron van mijn collega gekregen), Iglo veggiebowl citroenrisotto.
Lekker weinig afwas en we kunnen snel weer verder met klussen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17732 Gepost op: 02 september 2019, 11:11:35 »
Onze keukenverbouwing is nu op het hoogtepunt (lees: alles is er nu uit), én de vakantie is voorbij dus vanavond lekker makkelijk een maaltijdsalade van AH. Morgen een magnetronmaaltijd (ik heb een magnetron van mijn collega gekregen), Iglo veggiebowl citroenrisotto.
Lekker weinig afwas en we kunnen snel weer verder met klussen.

Speciaal voor keukenverbouwingen, heb ik eerder eens een weekmenu gemaakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17733 Gepost op: 02 september 2019, 14:15:00 »
Onze keukenverbouwing is nu op het hoogtepunt (lees: alles is er nu uit), én de vakantie is voorbij dus vanavond lekker makkelijk een maaltijdsalade van AH. Morgen een magnetronmaaltijd (ik heb een magnetron van mijn collega gekregen), Iglo veggiebowl citroenrisotto.
Lekker weinig afwas en we kunnen snel weer verder met klussen.

Ik herinner me een verbouwing waarbij mijn keuken bestond uit een butapitje, zoals op de camping, en een heel simpele magnetron. Die situatie duurde ruim 3 weken want het was een nogal onvoorziene verbouwing en er was niets voorbereid.
Ik heb er een bijzondere vaardigheid met en een ruim vertrouwen in de magnetron door gekregen. Ik was blij verrast door de mogelijkheden van  het apparaat.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17734 Gepost op: 02 september 2019, 19:29:53 »
Gebakken bruine ronde rijst (gekookt in bouillon gisteren) met sjalot, knoflook, koriander, allerlei specerijen, champignons, paprika, bosui, maïs. Erbij een beetje van de tomatillochutney die ik vandaag maakte.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17735 Gepost op: 02 september 2019, 20:42:19 »
Pellkartoffeln! Erbij een salade van geblancheerde bloemkool, bospeen, bleekselderij, radijs, ijsbergsla en kidneybonen, en lekker knapperige plakjes halloumi.
« Laatst bewerkt op: 02 september 2019, 23:09:18 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17736 Gepost op: 02 september 2019, 22:46:54 »
lekker knapperige plakjes hummus

Bak je die dan in de pan?

Zelf had ik een zelfgemaakte nasi goreng met daarbij atjar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17737 Gepost op: 02 september 2019, 23:10:30 »
lekker knapperige plakjes hummus
Bak je die dan in de pan?
Eh, ik bedoelde halloumi. Ook met een H  ::).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17738 Gepost op: 02 september 2019, 23:22:44 »
Etentje georganiseerd voor vriendin, voorgerecht was een auditie voor kerst, 2e gang idem dito, hoofdgerecht was gevulde gegrilde plakken augergineplakken uit oven in tomatensaus. Dessert was eveneens een goed geslaagd probeersel voor kerst. Even betere foto's  bij daglicht volgende week, maar gaat helemaal goed komen. Leuk dat het zo goed is gelukt.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17739 Gepost op: 03 september 2019, 00:14:10 »
Onze keukenverbouwing is nu op het hoogtepunt (lees: alles is er nu uit), én de vakantie is voorbij dus vanavond lekker makkelijk een maaltijdsalade van AH. Morgen een magnetronmaaltijd (ik heb een magnetron van mijn collega gekregen), Iglo veggiebowl citroenrisotto.
Lekker weinig afwas en we kunnen snel weer verder met klussen.

Ik herinner me een verbouwing waarbij mijn keuken bestond uit een butapitje, zoals op de camping, en een heel simpele magnetron. Die situatie duurde ruim 3 weken want het was een nogal onvoorziene verbouwing en er was niets voorbereid.
Ik heb er een bijzondere vaardigheid met en een ruim vertrouwen in de magnetron door gekregen. Ik was blij verrast door de mogelijkheden van  het apparaat.

Bij onze keukenverbouwing hadden we met een combioven/magnetron, een waterkoker en een tostijzer/grilplaat vanalles geklust. Couscoussalade, pasta met tomatensaus, rijst met groenten en een vegaburger, pitabroodjes met falafel etc. Maat ook vooral veel gebruikt gemaakt van voorgesneden (diepvries)groenten, potjes en blikjes bonen.