Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sven

• 4.174
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25580 Gepost op: 10 december 2025, 20:48:42 »
Gisterenmiddag: panini van Turks brood met uiensoep

's Avonds: broccoli in tomatensaus gegaard met daarbij couscous

Vanmiddag: opnieuw uiensoep, salade van witlof, geraspte wortel en linzen

Vanavond: gestoofde witte kool met vegagehakt en flink wat kerriepoeder, daarbij rijst
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.488
« Reactie #25581 Gepost op: 10 december 2025, 23:22:21 »
De rest van de curry’s van gisteren, dus dat was lekker, snel en makkelijk!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.925
« Reactie #25582 Gepost op: 10 december 2025, 23:23:03 »
Bij de lunch pompoenlinzensoep uit de vriezer, met extra mais erdoor.

Vanavond had ik bulgur gemaakt, met groenten en halloumi uit de oven (pompoen, ui, courgette en paprika). Erbij een kwarksausje met peterselie en dille, en een tahinsausje.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.265
    • Mijn Homepage
« Reactie #25583 Gepost op: 11 december 2025, 20:10:47 »
Geroosterde aardappels met erbij gemarineerde bloemkool, spruitjes, knolselderij en wortel - allebei uit de oven. Plus een hummusdip.

Vanmiddag had ik op het werk een 'instant'-soep gevuld met champignons, broccoli, venkel en courgette.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.488
« Reactie #25584 Gepost op: 12 december 2025, 17:42:31 »
Gisteravond linzensoep met een uitgebreide salade met de overgebleven raita, met lekker veel koriander.

Vanavond ontbijt als diner: rosti rondjes, witte bonen in tomatensaus, toast, vega worstjes en La Vie plantaardige bacon (hoera, dank voor de Jumbo tip meisbaer!)

Offline Sven

• 4.174
« Reactie #25585 Gepost op: 12 december 2025, 19:44:07 »
Vanmiddag thali buffet bij Pure Veg India.

Vanavond pannenkoeken.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.265
    • Mijn Homepage
« Reactie #25586 Gepost op: 12 december 2025, 20:23:44 »
De soep was lekker en goed verwarmend. Ongeveer de helft is nog over, dat is handig voor op vrijdag na de kerstborrel.
En zo geschiedde. Tijdens de kerstborrel waren er ook lekker afwisselende borrelhapjes. En begin van de middag had ik op het werk weer een 'instant'-soepje.

Offline Sven

• 4.174
« Reactie #25587 Gepost op: 13 december 2025, 19:29:40 »
Vanmorgen ontbijtbuffet in een restaurant ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vader. Omdat dit vrij uitgebreid was, had ik voor de rest van de dag nog weinig nodig - hoewel ik me ook niet helemaal volgepropt heb.

Vanavond dan nog zoete aardappels uit de oven, kastanjechampignons met oesterzwammen in (plantaardige) roomsaus, rijst.

Offline Sam

• 7.488
« Reactie #25588 Gepost op: 13 december 2025, 19:36:10 »
Vanmiddag van vier tot zeven een uitgebreide tea met 3 soorten thee, scones met clotted cream en jam, sandwiches (eiersalade, komkommer-roomkaas, cheddar-pickles), prei-champignon pies, vegetarische worstenbroodjes. Dit alles flink besproeid met bubbels 🥂

Offline Eelco

• Admin
  • 21.265
    • Mijn Homepage
« Reactie #25589 Gepost op: 13 december 2025, 20:18:52 »
Tagliatelle in salieboter met erbij een smakelijk en kleurig stoofje van broccoli, venkel, rode paprika en bruine bonen.

Offline meisbaer

• 5.925
« Reactie #25590 Gepost op: 13 december 2025, 23:14:01 »
Gisteren had ik kerstfeest van mijn werk, op locatie in het centrum van Den Haag. Het eten was prima, gewoon een paar tafels met bakken eten. Weer eens wat anders dan het foodtruck- achtige eten wat we vaker hebben.

Er waren lekkere ovenaardappeltjes in de schil met rozemarijn, gebakke aubergine met miso, gebakken groenten met o.a. bloemkool en spinaziesalade met feta. Erbij broodjes met smeersels. Als toetje waren er gebakjes en cakepops.

Vandaag had ik bij de lunch kikkererwten met hummusdressing, tomaat, komkommer en sesamzaadjes.

Als avondeten risotto met ui, pompoen, courgette  en doperwtjes. Op smaak gemaakt met tijm, salie en knoflook. Met geraspte pecorino.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.265
    • Mijn Homepage
« Reactie #25591 Gepost op: 14 december 2025, 22:19:02 »
Nadat Kristof de solo-tenor in het Requiem van Verdi in de Westerkerk had gezongen, trakteerde mijn vader ons op een rijsttafel bij Indrapura op het Rembrandtplein - in Amsterdam dus. Volgens mij is er een nieuwe eigenaar gekomen en er is gemoderniseerd. De gerechtjes waren gevarieerd en gedurfd gekruid - precies goed. Fijne, ontspannen bediening ook. Een smakelijk en gezellig verjaardagscadeau dus!

Offline calimero

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.245
« Reactie #25592 Gepost op: Gisteren om 12:52:35 »
Na een paar drukke weken had ik dit weekend eindelijk weer eens tijd om normaal te koken! :D

Zaterdag werd het een favo spruitjesgerecht: Brussels sprout - potato hash van Isa Chandra Moskowitz. Hierin bak je spruiten en stukjes aardappel samen langzaam gaar en daar komt dan het laatste kwartier nog ui, knoflook en citroenrasp bij en vooral dat laatste is echt een heel goed plan. :)
Erbij een ovenschotel met prei en seitan/vegagehakt-mengsel met wat geraspte kaas die nog op moest.

Zondag was het weer eens tijd voor (een variatie op) kool met gemberroom en verdovende olie. Ook nu erg lekker! En als je geen zin hebt om je het schompes te raspen aan al die gember, kan voor de room ook worden gecheat met gembersiroop; nog steeds lekker en de boel is net wat sneller klaar.
Erbij hadden we pitabroodjes, hummus, een wortel-koolsalade uit TLV vegan, geroosterde wortel met een tahinsausje en wat ingelegde radijs die ik uit mijn kerstpakket plukte. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline karl

• 6.542
« Reactie #25593 Gepost op: Gisteren om 12:55:38 »
We  waren gisteren in de zeer drukke Antwerpse binnenstad (kerstmarkt) en dineerden bij Afghaan Delrobah op de Sint-Katelijnevest. We bestelden van de kaart vijf gerechtjes om te delen, waarvan ik vooral de pakaura (gefrituurde aardappelbolletjes, hier duidelijk huisgemaakt) en de ashak (soort dumplings met Afghaanse prei, met yoghurt en linzen) kon smaken. Behoorlijke vegetarische keuze, eerder brave kruiding, nogal wat tomatensaus en yoghurt. Vers en licht allemaal. Betoverend interieur, ronde tafels eerder klein. Vriendelijke bediening. Mooie wijnkaart, met goede beschrijvingen.
Vanavond maken we groentetortilla met seitangehakt, chilibonen, guacamole, tomaatjes.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 18:47:00 door karl »

Offline Sam

• 7.488
« Reactie #25594 Gepost op: Gisteren om 16:24:35 »
Pasta pesto met champignons en La Vie spekjes, erbij witte kool-wortel rauwkost met een dressing van griekse yoghurt en munt.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.265
    • Mijn Homepage
« Reactie #25595 Gepost op: Gisteren om 20:32:07 »
Spruitjesstamppot met erbij twee kaas-havermout-courgette-burgers.

Offline meisbaer

• 5.925
« Reactie #25596 Gepost op: Gisteren om 21:14:17 »
Gisteren volkoren rijst met Chinese roerbak van paprika, wortel, broccoli en taugé. Erdoor gebakken rooktofu. Vandaag erwtensoep uit de vriezer.

Voor de lunch had ik gisteren sojaboontjes met fijne wortelsliertjes, komkommer, sesamzaadjes en o.a. sojasaus.

Va middag had ik een mini gado gado met taugé, paprika en komkommer, snelle pindasaus, seroendeng en gebakken uitjes.

Offline Sven

• 4.174
« Reactie #25597 Gepost op: Vandaag om 00:30:12 »
Vanmiddag soep van zoete aardappel en rode linzen met zelfgemaakte tarwe-boekweitnaan.

Vanavond pizza pesto-mozzarella bij Spago in Brussel.