Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #40 Gepost op: 21 februari 2011, 10:21:31 »
 :o Zoveel slechts hebben we toch niet gegeten?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #41 Gepost op: 21 februari 2011, 10:23:28 »
Afgezien van de koekjes bij de chocolademelk, de tucjes en chocola in de auto, was het heel gezond eten. Wel een beetje veel gegeten misschien. Maar goed dat we twee keer met Bastiaan gewandeld hebben.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
De Afval-Draad
« Reactie #42 Gepost op: 21 februari 2011, 16:33:19 »
Heel leuk, hoor, zo'n weekendje Hildesheim, maar je komt er zo anderhalve kilo van aan  :-\

Ben niet anderhalve kilo aangekomen hoor en heb minstens zoveel gegeten als jij. Misschien hou je vocht vast? Zou toch kunnen in jouw geval?

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #43 Gepost op: 21 februari 2011, 17:22:43 »
Volgens mij ben ik gisteren 3 kilo aangekomen bij de japanner.. heb nog steeds geen honger
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2011, 15:07:25 »
Ik heb mezelf voorgenomen weer echt iets aan sport te gaan doen.. Nu nog bedenken hoe en wat
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #45 Gepost op: 18 maart 2011, 22:29:04 »
De laatste paar weken moe moe, dus veel te veel gesnoept, vooral chocola  :-\
Ik zie een vetrol op mijn buik en voel op bips en bovenbenen dingen bewegen die ik niet zou willen voelen  :-\
Zonet dik 40 km gefietst op de hometrainer, in totaal 256 km deze week. Nu mag ik wel een borrel van mezelf, maar geen borrelnootjes  :-\ maar ik heb zo'n zin om iets in mijn mond te stoppen  :-\
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De Afval-Draad
« Reactie #46 Gepost op: 21 maart 2011, 00:46:45 »
Stel je niet aan. Een dieet heb je echt niet nodig.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
De Afval-Draad
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2011, 14:37:26 »
Zo een 15kg er af sinds begin dit jaar. En van morbide obesitas naar ernstige obesitas en nu bijna bij obesitas volgens de BMI.
We komen er wel ;) Gisteren 2 uur gesport. Nog tips hoe het afvallen sneller kan gaan? :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #48 Gepost op: 12 mei 2011, 14:56:05 »
 :thumbsup: Hartstikke goed, Draek!



Afgelopen maandag was ik weer 4 weken echt serieus bezig met het dieet en toen was er 5,5 kilo af! Ik wil er nog zeker 10 kilo af.
Ik eet weer low carb, maar heb nu ook kaas en zuivel grotendeels geschrapt (ik vermoed dat het daardoor de laatste pogingen niet lukte). Wel zijn er wat peulvruchten voor in de plaats gekomen. Dit lowcarbdieet is geinspireerd door het slow carb dieet van Tim Ferriss/The Four Hour Body.

's Ochtends ontbijt ik met Sun Warrior proteinepoeder (http://www.vegatopia.com/vega/component/content/article/11454-gespot-sunwarrior-proteine-poeder) en evt. een beetje kwark. Later op de dag is het een boel groenten, wat peulvruchten en eieren/tofu/tempeh/vegaworstje, soms op smaak gebracht met creme fraiche en parmezaan. Voor het slapen gaan 2 glazen warme sojamelk (zonder suikers). Saai, maar effectief.

1x per week heb ik smokkeldag en ga ik helemaal los met ijs, pasta, gebak, brood, etc. De dagen erna kom ik aan, maar vanaf de derde dag is mijn gewicht weer ok en val ik weer af. Ik sta dagelijks meerdere keren even snel op de weegschaal, ik vind het gewoon leuk om te zien ;D. De smokkeldag is bedoeld om te voorkomen dat je metabolisme indut en dat je het opgeeft uit verlangen naar carbs.

Ik sport niet, maar sinds gisteren ben ik begonnen met het trainen van mijn armen (triceps) met gewichten (hopelijk gaat dat goed ivm chronische ontstekingen in beide schouders). Ik ben 30 (bijna 31) en heb verdomme de bovenarmen van een tante Truus van 70. Ik hoop dat de schade nog te herstellen is...


Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #49 Gepost op: 12 mei 2011, 14:57:38 »
Nog tips hoe het afvallen sneller kan gaan? :)
Griep werkt bij mij altijd wel, en op vakantie gaan.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #50 Gepost op: 12 mei 2011, 15:02:30 »
Ik zeg: Mexico!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #51 Gepost op: 12 mei 2011, 15:19:29 »
Ongesteld worden doet bij een kilo of 3 per keer. Nieuwe pil scheelde ook 5 kilo, maar daar heeft Draek niets aan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #52 Gepost op: 12 mei 2011, 15:27:12 »
Verliefd worden of juist liefdesverdriet krijgen doet ook wonderen!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
De Afval-Draad
« Reactie #53 Gepost op: 12 mei 2011, 15:33:24 »
Verliefd worden of juist liefdesverdriet krijgen doet ook wonderen!

Ja verliefd worden hielp vorig jaar wel erg goed om goed bezig te zijn met afvallen, maar dat heb je weer niet zo onder controle. Net maar dat geluk hebben iemand tegen te komen.

Het liefdesverdriet zorgde echter dat ik opeens morbide obesitas had. Dus dat hoop ik even niet meer mee te maken :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
De Afval-Draad
« Reactie #54 Gepost op: 12 mei 2011, 15:43:50 »
Ik zeg: Mexico!

Cuba werkte ook goed voor mij.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
De Afval-Draad
« Reactie #55 Gepost op: 12 mei 2011, 15:45:59 »
Ik sport niet, maar sinds gisteren ben ik begonnen met het trainen van mijn armen (triceps) met gewichten (hopelijk gaat dat goed ivm chronische ontstekingen in beide schouders). Ik ben 30 (bijna 31) en heb verdomme de bovenarmen van een tante Truus van 70. Ik hoop dat de schade nog te herstellen is...



Heel goed! Geef het de tijd. Als ik nu mezelf in de spiegel zie sporten, vind ik dat ik nog zwabberarmen heb, maar als ik foto's van een paar jaar vergelijk, valt het mee. Succes!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #56 Gepost op: 12 mei 2011, 16:50:07 »
Wat goed, Draek!

Ik kom alleen maar aan  :-[
Ik snaai te veel... Heb nog nooit eerder een blubberrol op mijn buik gehad, niet leuk :nooo:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #57 Gepost op: 12 mei 2011, 16:58:32 »
's Ochtends ontbijt ik met Sun Warrior proteinepoeder (http://www.vegatopia.com/vega/component/content/article/11454-gespot-sunwarrior-proteine-poeder) en evt. een beetje kwark. Later op de dag is het een boel groenten, wat peulvruchten en eieren/tofu/tempeh/vegaworstje, soms op smaak gebracht met creme fraiche en parmezaan. Voor het slapen gaan 2 glazen warme sojamelk (zonder suikers). Saai, maar effectief.

1x per week heb ik smokkeldag en ga ik helemaal los met ijs, pasta, gebak, brood, etc. De dagen erna kom ik aan, maar vanaf de derde dag is mijn gewicht weer ok en val ik weer af. Ik sta dagelijks meerdere keren even snel op de weegschaal, ik vind het gewoon leuk om te zien ;D. De smokkeldag is bedoeld om te voorkomen dat je metabolisme indut en dat je het opgeeft uit verlangen naar carbs.

Is dit een gezond dieet? Ik kan me het haast niet voorstellen (maar ik heb er verder geen verstand van), je lichaam wordt toch niet blij van 6 dagen karig eten (en echt lekker klinkt het ook niet) en 1 dag helemaal los gaan met allemaal zoets en vets? Ik was echt shocked door je bericht op facebook met wat je allemaal had gegeten, dat is toch nooit gezond? Ik kan na 1 Bossche bol eigenlijk al geen avondeten meer op, zeker niet als ik er ook nog een bak ijs bij eet (ik wordt al misselijk als ik er aan denk).
Ik kan me wel voorstellen dat het fijn is dat het resultaat geeft! Maar wat gebeurt er als je na dit dieet weer gewoon gaat eten? Blijft het er dan af?
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2011, 17:02:21 door brenda_lelie »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #58 Gepost op: 12 mei 2011, 17:38:34 »
Ja, dat is gezond. Ik krijg veel proteine en groenten binnen en alle vitaminen en mineralen (wel met behulp van multi. Dit dieet is eigenlijk bedoeld om met vlees te eten en dan krijg je alle B-vitamines binnen). Doordat je veel proteine eet en weinig carbs, heb je aan veel minder calorieen per dag genoeg en heb je tussendoor geen honger. Je moet wel zorgen dat je voldoende eet; de eerste week kwam ik geregeld onder de 1000 kcal per dag uit en dan wordt je slap.

Ik heb een flinke maag en als ik gewoon tussendoor 1 Bossche Bol zou eten, heb ik na een uur al honger. Hetzelfde geldt voor pasta: 1 portie en na een uur weer honger. Het verzadigt bij mij gewoon niet door de grote hoeveelheid koolhydraten. Bovendien krijg ik er enorme bloedsuikerdips van. Ik heb een keer een week gedieet met kcal tellen en ik had de hele dag door honger. Voor mij is low carb high protein dus ideaal.
En ik eet op zo'n smokkeldag geen bak ijs, maar gewoon een portie ijs (of 2), wat snoep, wat brood, etc.

Het eten is gewoon lekker, alleen soms saai. Vanavond eet ik bijvoorbeeld (weer) groenten 'en papillot' met creme fraiche en parmezaan, heerlijk toch! En morgen (weer) asperges met eieren. En vh weekend bijvoorbeeld een Griekse salade. De proteinepoeder is trouwens erg lekker! Net chocomelk.

Overigens is karig eten erg gezond; wil je gezond heel oud worden, dan moet je dat juist doen. Bij mij gaat het vooralsnog om afslanken;).

Ik zal altijd wel low carb moeten blijven eten, omdat ik van koolhydraten honger blijf houden. Vind ik geen probleem, omdat ik me er ook fitter door voel. Als ik straks een goed gewicht heb bereikt, weeg ik me gewoon geregeld om te zorgen dat ik er niet overheen ga, maar zal ik tussendoor wel vaker wat 'smokkelen'.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2011, 17:42:42 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #59 Gepost op: 12 mei 2011, 18:00:48 »
Heel goed! Geef het de tijd. Als ik nu mezelf in de spiegel zie sporten, vind ik dat ik nog zwabberarmen heb, maar als ik foto's van een paar jaar vergelijk, valt het mee. Succes!

Maar jij bent nooit dik geweest, toch?
Mijn nicht had op haar 30e ook zwabberarmen, terwijl ze ontzetten slank is. Zal ook wel erfelijk zijn?