Vegatopia Forum

Hardlopen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #520 Gepost op: 08 april 2018, 20:47:18 »
Ik deed vandaag mee aan de Nescioloop (jij toevallig ook Wombat?) van 8 km. Vorig jaar september liep ik ook 8 km bij de van Dam tot Dam by night en toen deed ik er 52.16 minuten over, nu 46.36! Super blij mee.
L. liep ook mee met de juniorenloop (750 m) en ze liep het hele stuk zonder te stoppen, en vond het nog leuk ook.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #521 Gepost op: 08 april 2018, 21:21:43 »
Nee, ik moet weer eens beginnen. Gefeliciteerd met je prestatie! Ik doe je dat voorlopig niet na.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hardlopen
« Reactie #522 Gepost op: 14 april 2018, 09:55:18 »
Ik deed vandaag mee aan de Nescioloop (jij toevallig ook Wombat?) van 8 km. Vorig jaar september liep ik ook 8 km bij de van Dam tot Dam by night en toen deed ik er 52.16 minuten over, nu 46.36! Super blij mee.

Dat is echt een mooie tijd en wat een verbetering! Netjes hoor.

Heb gisteren vrij impulsief (maatje van mijn zusje viel uit) meegedaan aan de Utrecht Night Run. Leuke ervaring! En extra bijzonder om dat eens met mijn zusje te doen. Ben heel trots op haar, ze heeft dit in een jaar opgebouwd naar een afstand van 8 km. Ben ook wel beetje trots op mezelf, want ik zit ook weer bijna op mijn oude niveau. (Er was geen tijdsregistratie, maar we liepen met gemak een kilometertijd van 6 min en hadden dus ook wel harder gekund).

Ik wil me weer inschrijven voor de zevenheuvelenloop later dit jaar; dan heb ik iets om naartoe te werken.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #523 Gepost op: 17 april 2018, 09:24:12 »
Leuk LL, zo'n night run heeft altijd een goede sfeer vind ik. Gezellig ook dat je het met je zusje kon doen! Samen lopen is echt veel leuker vind ik.
Omdat ik ook iets wilde hebben om naar toe te werken heb ik me opgegeven voor de van Dam tot Dam loop. Ik vind het wel spannend maar het moet lukken, heb nog genoeg tijd om te trainen.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #524 Gepost op: 01 juli 2018, 14:54:45 »
Ik bedacht zojuist dat ik maar weer eens een stukje moest gaan lopen en deed dan ook maar meteen. Ik kwam per ongeluk in een de Evers staat op run terecht, erg grappig om onverwacht van alle kanten aangemoedigd te worden.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #525 Gepost op: 01 juli 2018, 19:06:28 »
Ik ben midden op dag ook maar gegaan. Was donderdag voor het laatst, en de komende week ook weer druk. Ik liep rustig vanwege de hitte, maar het viel me nog mee.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #526 Gepost op: 02 juli 2018, 10:55:17 »
Oh wat knap dat jullie lopen met dit weer. Ik ben er eigenlijk behoorlijk 'uit'. Onlangs nog wel wat gelopen met iemand uit mijn groepje die astma had (ze moest tussendoor wandelen, kwam mij ook heeeel goed uit), kortere afstanden. Maar de laatste 3 weken echt helemaal niet meer.
Zaterdag was er een borrel van mijn hardloopgroep, ben natuurlijk wel gegaan. Hopelijk kom ik snel weer in de hardloopmodus. Maar voor nu vind ik het eigenlijk ook wel heel lekker om even 'vrij' te zijn.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hardlopen
« Reactie #527 Gepost op: 02 juli 2018, 10:59:03 »
Ik ben er dus ook uit. Het was maanden geleden, ik vond dat ik weer eens wat moest gaan doen. Die broeken zitten steeds strakker... dus met eten en drinken let ik nu ook een beetje op.

Aiko

Re: Hardlopen
« Reactie #528 Gepost op: 02 juli 2018, 11:18:06 »
Wat een geren. Ik ren al twaalf jaar niet meer. Maar fiets des te meer. Afgelopen week nog een tocht van 186 kilometer van mijn moeders huis naar mijn eigen huis, om mijn fiets (die daar overwintert) weer bij mij thuis te krijgen. Deed daar zeven uur over. Dat is zo ongeveer twee renmarathons!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #529 Gepost op: 02 juli 2018, 11:54:07 »
Sinds ik twee keer per dag 20 minuten flink op de trappers sta, krijgt mijn lichaam al een dagelijkse 'opdonder', dus ik heb ook niet echt behoefte aan hardlopen meer. Wel doe ik minstens om de dag mijn rugspieroefeningen. Behalve dan dit weekend: zaterdag en zondag ben ik naar het recreatiegebied de Berendonck gefietst, om daar een half uur stevig te zwemmen (en meteen weer teruggefietst).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hardlopen
« Reactie #530 Gepost op: 02 juli 2018, 12:25:25 »
Ben er ondanks flinke hooikoorts nog steeds in :) Ik heb nl. een hardloophorloge gekocht en die een schema laten maken om te trainen voor de halve marathon.

Nu moet ik vaak, maar op een lage hartslag. Dat is moeilijk! Overigens red ik de 4 keer per week ook nog niet hoor, maar 2 keer wel, en ga dan nog vaak fietsen naar mijn werk (2 keer 45 minuten). Daarnaast nog regelmatig oefeningen (triceps, buikspier, yoga etc.), klusjes in huis en 1 keer per maand een flinke wandeling (minstens 15 km) en ik kom wel aan mijn beweging.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2018, 12:28:00 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hardlopen
« Reactie #531 Gepost op: 21 juli 2018, 21:14:21 »
Behalve dan dit weekend: zaterdag en zondag ben ik naar het recreatiegebied de Berendonck gefietst, om daar een half uur stevig te zwemmen (en meteen weer teruggefietst).
Gisteren en vandaag weer: kwartier in stevig tempo erheen fietsen, half uurtje stevig zwemmen, kwartiertje terugfietsen. Mijn spieren zeggen: dat is geen recreëren meer, dat is sport. Mijn rug, nek en schouderpartij zijn nu heerlijk ontspannen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #532 Gepost op: 23 augustus 2018, 21:05:48 »
Ik had drie maanden niet hardgelopen wegens druk, vakantie, blessure en omdat ik het veel te warm vond. De van Dam tot Damloop komt snel dichterbij (over precies een maand) en eerst had ik besloten om het maar aan me voorbij te laten gaan maar ik heb me toch bedacht en ben weer begonnen met lopen. Valt me nog niet mee, maar vandaag lukte het me om 1 uur te lopen, met vijf minuten stevig wandelen tussendoor. 8.8 km afgelegd, nog "maar" 7.2 erbij en dan ben ik er  :P

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #533 Gepost op: 23 augustus 2018, 21:16:54 »
Ben er ondanks flinke hooikoorts nog steeds in :) Ik heb nl. een hardloophorloge gekocht en die een schema laten maken om te trainen voor de halve marathon.

Nu moet ik vaak, maar op een lage hartslag. Dat is moeilijk! Overigens red ik de 4 keer per week ook nog niet hoor, maar 2 keer wel, en ga dan nog vaak fietsen naar mijn werk (2 keer 45 minuten). Daarnaast nog regelmatig oefeningen (triceps, buikspier, yoga etc.), klusjes in huis en 1 keer per maand een flinke wandeling (minstens 15 km) en ik kom wel aan mijn beweging.

Wat voor hardloophorloge heb je? En train je nog voor een specifieke halve marathon of wil je die afstand gewoon kunnen doen.
Op lage hartslag lopen vind ik ook heel lastig maar het schijnt wel echt voor vooruitgang te zorgen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hardlopen
« Reactie #534 Gepost op: 25 augustus 2018, 08:27:15 »

Wat voor hardloophorloge heb je? En train je nog voor een specifieke halve marathon of wil je die afstand gewoon kunnen doen.
Op lage hartslag lopen vind ik ook heel lastig maar het schijnt wel echt voor vooruitgang te zorgen.

Ik heb de Polar M430 en train met het trainingsprogramma op Polar Flow. Naast lopen, doe je dan ook kracht- en mobiliteitstraining. Ik heb ingesteld dat ik eind december de halve kan lopen. Dan zijn er geen of weinig evenementen, dus ik ga waarschijnlijk voor de CPC in het voorjaar.

Het gaat redelijk nu met het lopen op hartslag en ik mag steeds wat langer lopen, maar ga voor mijn gevoel soms nog echt langzaam. Maar mijn heel hardlopende collega (hij loopt marathons enzo) zegt dat dat wel goedkomt als het koeler is en dat ik dan wel het effect merk. Hoop het :)

Succes met het opbouwen weer M!.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #535 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:13:48 »
Gisteren weer een rondje gedaan, het ging echt waardeloos. Was vorige week ziek en was nog wat verkouden. En had me te warm aangekleed (wilde mijn nieuwe hardloopbroek aan  ;D). Dus het ging helemaal niet lekker. Maar ben wel blij dat ik gegaan ben!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #536 Gepost op: 31 augustus 2018, 20:28:47 »
Ik ben na de warmte via 3, 3,5, 4, en 4,5 sinds deze week weer op de 5 km! :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #537 Gepost op: 16 september 2018, 22:10:46 »
Ik had drie maanden niet hardgelopen wegens druk, vakantie, blessure en omdat ik het veel te warm vond. De van Dam tot Damloop komt snel dichterbij (over precies een maand) en eerst had ik besloten om het maar aan me voorbij te laten gaan maar ik heb me toch bedacht en ben weer begonnen met lopen. Valt me nog niet mee, maar vandaag lukte het me om 1 uur te lopen, met vijf minuten stevig wandelen tussendoor. 8.8 km afgelegd, nog "maar" 7.2 erbij en dan ben ik er  :P

Volgende week is het zover, ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Vorige week maandag liep ik 12 km en had ik daarna het idee dat ik best verder had gekund, maar vandaag moest ik halverwege een training (die sowieso al vrij matig ging) afhaken wegens pijn in mijn dijbeen. Die pijn voel ik nu nog steeds, ik hoop maar dat hij snel weg trekt  :-\

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hardlopen
« Reactie #538 Gepost op: 17 september 2018, 13:16:23 »
Sterkte M! Hoop dat het snel wegtrekt en je gewoon mee kunt doen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hardlopen
« Reactie #539 Gepost op: 24 september 2018, 10:23:01 »
Het is me gelukt! Ik heb geen last gehad van pijn en kon het in 1 keer uitlopen. Geen geweldige tijd maar ik ben toch hartstikke tevreden omdat ik er niet heel goed voor getraind had. Ik hoopte hem binnen 1 uur en 45 minuten uit te kunnen lopen en zou helemaal blij zijn als ik onder de 1 uur 40 zat: gefinisht met 1 uur, 39 minuten en 38 seconden  ;D  :wortel: