Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
De katten- en poezendraad
Poek:
Orijen, Applaws, Taste of the Wilde, Acana en Porta 21 Feline Finest Sensible zijn granenvrij en allemaal bij Zooplus verkrijgbaar.
koekje:
Brokken zijn niet nodig en niet zo gezond voor een kat. Van Yarrah is er volgens mij wel een smaak kuipje/blik zonder carbs, weet alleen niet welke. Er is ook bio-kvv. Bandit, Darf (weet niet of ze ook kattenversie hebben), Carnibest (kan pens inzitten, want die versie is voor honden).
Vega-brokken voor een kat niet doen. Daar zullen ze best op overleven als het meezit, maar daar is ook alles mee gezegd. Zelfs een hamster heeft behoefte aan dierlijke eiwitten, want dat is een omnivoor, net als muizen en ratten en varkentjes en kippen. Ik geloof dat cavia's wel vegetariërs zijn. Caviaatjes zijn hele leuke diertjes.
haantje:
Yep, cavia's en konijnen zijn 100% vegetariër.
Hega:
Momenteel heb ik brokken van de Albert Hein; Indoor.
Soms heb ik ook Purina; Indoor of Adult.
Toch wil ik wel meer overgaan op Yarrah.
fem fatale:
Plien eet boeken! Vooral als ze op tafel of op de bank liggen, als ze in de kast staan laat ze ze wel met rust.
Ga maar eens met mijn ouders bellen of zij nog tips hebben, één van hun siamezen deed het ook (boeken en puzzelstukjes, wij hadden als kind nooit complete puzzels omdat Sam de stukjes jatte en dan de uitsteekseltjes opat), en het enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat er nooit papier mocht rondslingeren. Boeken met een harde kaft lustte hij niet, maar die kan ik niet vasthouden.
De papieren tassen die als speelgoed door het huis slingeren eet ze dan weer niet. Maar ze heeft wel van de week mijn prikbord van de muur getrokken omdat ze een hapje wilde nemen uit een vvv-bon.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie