Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Tips om aan te komen, met zuivelallergie
meisbaer:
Bedankt voor de tips, ik zal ze doorgeven.
Ze heeft echt een allergie, ze krijgt eczeem en wordt misselijk. In het bein kon ze nog gietenmelk verdragen, maar dat ging uiteindelijk ook niet meer.
Ze eet geween brood, volgens mij, dus met jodium. Maar ze heft altijd al een hoge verbranding gehad, en moet uitkijken met suikerschommelingen.
Op dit moment heeft ze gewoon geen puf om vanalles uit te gaan proberen, dus ik ga een paar makkelijke recepten voor haar opzoeken. Verder eet ze al gezond, veel groenten en fruit, eitjes, noten etc. Ik had al tips gegeven hoe ze dat extra kan opvoeren.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: meisbaer op 18 maart 2016, 21:06:04 --- en moet uitkijken met suikerschommelingen.
--- Einde van citaat ---
Low of slow carb eten kan daar vaak bij helpen.
http://www.natuurdietisten.nl/index.php
Bast:
--- Citaat van: meisbaer op 17 maart 2016, 10:56:59 ---Nu heb ik wat meer op internet zitten lezen, maar over het algemeen wordt soja afgeraden bij een te langzame schilklier. Maar mijn viendin heeft door een ontsteking een te snelle werking. Zo dat dan technisch net zo erg zijn?
--- Einde van citaat ---
De schildklier is gevoelig en als je met medicijnen bezig bent om de boel stabiel te krijgen, kan het verstorend werken om goitrogenen als soja te gebruiken. Dan ben je langer onderweg met goed ingesteld raken (optimale dosering zeg maar) en dat is gewoon niet zo handig. En wat Fem ook al zegt, je kan met een hyper het er echt niet aan eten.
Noten bevatten ook iets waardoor je het beter niet in grote porties iedere dag binnen wil krijgen, maar weet even niet meer uit het hoofd om welke stof het zou gaan. Paranoten zijn misschien extra interessant voor je vriendin, die bevatten selenium en dat zou een gunstige invloed hebben op het stabiliseren en reguleren van de schildklier. Kokos wordt ook aangeraden, zij het vooral vanuit de paleohoek, waar men prat gaat op het verminderen van auto-immune reacties. Paleo staat bekend om de grote hoeveelheden vlees, maar er zijn inmiddels ook een vegetarisch en zelfs een vegan paleokookboek uitgebracht.
Het zijn wel van die trends, maar kan me goed voorstellen dat het wel interessant is om in te verdiepen dus vandaar dat ik het noem. Niet dat het ter vervanging van een goede diƫtist zou zijn of het wondermiddel om even beter te worden of zo...
In ieder geval beterschap voor je vriendin!
Bast:
En zo kwam ik gister ineens een recept voor cashewyoghurt tegen.
meisbaer:
Ze is naar de internist geweest, ze mag soja blijven eten, maar gaat wel de sojamelk vervangen. Gelukkig vind ze de rijst-chocomelk lekker.
Ze krijgt nu medicijnen, dus hopelijk gaat het snel beter.Bij de ontsteking die ze heeft, gaat je schildklier eerst te snel werken en is daarna "op" en gaat dan juist te langzaam werken. Dus ik neem aan dat ze dan wel weer aankomt.
Erg bedankt voor het meedenken allemaal :-*
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie