Vegatopia Forum

Meat only...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Meat only...
« Gepost op: 27 november 2017, 14:51:30 »
Ik schreef op een ander forum:
'
Citaat
Here's a tenet
For your kitchenette:
Eat what's best for the planet.

From the point of view of the survival of the planet, there's much to say for veganism.
And from other points of view too.'

Een grapjas antwoordde:
Citaat
Meat only. You have to consume species which produce carbondioxide instead of those which produce oxygen.
Allen vlees eten. Je moet levende wezens eten die CO2 produceren en niet die zuurstof produceren


Help mij dit 'argument' te beantwoorden a.u.b.
Eet wat best is voor de planeet.

Aiko

Re: Meat only...
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2017, 15:20:12 »
Niet wetende wat precies bedoelt wordt met die zin, maar om dieren die CO2 produceren te eten, moet je die dieren eerst tot een volume zien te krijgen waarbij het economische rendabel is om ze te kunnen opeten. Ze moeten dus (bijna) volwassen worden. En tot die tijd produceren ze dus alleen maar CO2 via flatulentie. Dat zou die opmerking dus eigenlijk onzinnig noemen. Want je moet eerst een CO2-producerend levend wezen opkweken om dan vervolgens de CO2-productie te kunnen stoppen, als ik dat argument goed interpreteer... Dan kan je beter insecten eten. Die waarschijnlijk ook wel CO2 produceren, waarschijnlijk produceert elk levend dier CO2. Beter is het om planten te eten, als je CO2-vermijdend wil zijn (maar daar zelf ook weer CO2 bij produceert).

Het beste kan je eigenlijk mensen eten...

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re: Meat only...
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2017, 21:26:34 »
De grap bestaat er in dat planteneters planten eten die een zuurstofbron zijn - ze produceren O2. Je kan dus beter dieren eten daar die CO2 produceren.
Nu weet ik wel dat de vleeskweek instaat voor ongeveer 18% van de wereldwijde CO2 uitstoot. Uitstoot die je niet zou hebben als niemand vlees at.
Niettemin: verminderen wij de zuurstofproductie van de planten door ze te consumeren? Ik denk: niet veel, voor zover dat te benaderen valt.

Als veganist zou ik het niet kunnen maar kannibalisme is inderdaad in een paar belangrijke opzichten het beste. Maar ja, zelfs vleeseters doen dat niet , willen dat niet graag doen. Met de grote woorden uitgedrukt: het is moreel niet verantwoord en cultureel achterlijk.
Eet wat best is voor de planeet.