Vegatopia Forum

Wat kun je doen als je (vaker) vegetarisch wilt eten, maar dat niet lust?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo iedereen,

Ik had een vraag, namelijk: ik ken verschillende mensen, die eens wat vaker vlees en vis willen laten staan. Er is alleen één probleem: de vleesvervangers vinden zij niet lekker, en ze zijn te veel gehecht aan de smaak van vlees. Heeft iemand tips in wat je dan kunt doen?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.338
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat kun je doen als je (vaker) vegetarisch wilt eten, maar dat niet lust?
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2019, 12:45:34 »
Mensen die beweren dat ze "vegetarisch eten niet lusten", associëren vegetarisch eten vaak vooral met (inderdaad vaak niet lekkere) vleesvervangers, terwijl ze niet beseffen dat veel van wat ze normaliter eten sowieso vegetarisch is, zonder dat daar een label op wordt gedrukt. Denk aan pompoensoep, salades, Indiase curries, spaghetti aglio et olio, en ga zo maar door.

(Een andere categorie mensen die "vegetarisch eten niet lusten" zijn mensen die uit principe de verworvenheid elke dag vlees te kunnen eten niet willen opgeven.)

Mijn advies: laat die vleesvervangers staan, vervang niet, maar zoek een alternatief (ideeën achter de link). Lees ook: lekker gevarieerd vegetarisch koken en eten (uit onze Vraagbaak).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat kun je doen als je (vaker) vegetarisch wilt eten, maar dat niet lust?
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2019, 16:35:10 »
Ik eet zelf zelden vleesvervangers, want ik vind de meeste ook niet zo lekker. Maar als je gewoon gerechten zonder vlees maakt, heb je ze ook niet nodig. Je kunt heerlijke chili maken, lasagna, pastaschotel uit de oven met spinazie en kaas, curries, stoofpotjes, pilav, hartige taarten, noem maar op. Ik zet vleeseters echt nooit vleesvervangers voor.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light