Vegatopia Forum

Costa Rica?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cornflake

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
Costa Rica?
« Gepost op: 13 juni 2001, 22:27:00 »
Heeft iemand ervaring met vegetarisch eten in Midden-Amerika, met name Costa Rica, San Jose?

Waar kan ik op internet info vinden over restaurants aldaar?
Op http://happycow.net/index.html had ik zelf al wat gevonden...

...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Offline cornflake

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
Costa Rica?
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2001, 17:33:00 »
Inmiddels ben ik terug van vakantie. In Costa Rica kan je goed uit eten gaan. Vooral in de kleine dorpjes zijn de prijzen erg laag: tussen de zes en twintig gulden voor een maaltijd. In de toeristische dorpen zijn de gerechten bijna altijd in zowel het Spaans als het Engels vermeld.
Ook vegetariërs kunnen met een beetje zoekwerk goed terecht. Meestal is er wel een gerecht met rijst, bonen en groente te krijgen. En anders kan je vaak wel een salade bestellen. Maar pas op: één keer kreeg ik ham op mijn salade!
In San José is er een vegetarische fastfoodketen 'Vishnu'. Binnen 5 minuten krijg je daar een lekkere maaltijd voorgeschoteld.
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

herwin

Costa Rica?
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2002, 18:27:00 »
In san jose zijn drie Vishnu restaurants; vegetarische hamburger, veel fruit shakes (desgewenst met melk of water),dagschotel, diverse andere lekkeregerechten,salades,etc. Ook in Heredia is één Vishnu. In de reisgids "costa rica " van Moon Travel Handbooks staan de adressen, anders mail me maar voor de adressen.
In andere restaurants, i.p.v. zeggen dat je vegetarier bent, is het beter om gewoonweg uit te leggen wat je wel en niet eet; geen vlees, vis, gevogelte. Gewoonlijk is iedereen behulpzaam en vriendelijk, om aan je wensen tegemoet te komen. Wel is het handig als je wat spaans kunt spreken.
groeten

jolagdam

vegetarisch in costa rica
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2002, 11:06:00 »
De Vishnuketen is erg goed, ook voor brood en vegetarische worstjes, zilvervliesrijst, sojabrokken. verder kent elk restaurant casados, de eenvoudige schotel van het huis waarop rijst, bonen, salade, vaak nog een warm groenteprutje en het vlees. Dit laatste kan je vaak laten vervangen door gebakken eieren of gebakken kaas. Dat laatste is een jonge, witte, harde kaas die goed te bakken is en erg lekker smaakt. Ook kan je overal het ontbijtgerecht 'gallo pinto (spreek uit:gaajo pinto = rijst met bonen gerecht) eten, ook als ontbijttijd allang over is. Ook dit wordt vaak met vlees geserveerd, ook hier altijd te vervangen door kaas en/of eieren.
Dan zijn er ook nog de bocas, costa ricaanse tapas, die gegeten worden met kleine tortilla's, en waartussen vaak diverse vegetarische mogelijkheden zitten.
De tomatencremesoep zonder ballen is vrijwel overal vegetarisch, wel even vragen. Met vragen bedoel ik dat je moet vragen of er geen vlees, vis of kip inzit, dat worden als allemaal verschillende dingen gezien, gerechten zonder vlees kunnen nog wel kip bevatten (soy vegatariana/o no come carne, ni pollo, ni pescado). Er zijn veel italiaanse restaurants in CR, die kennen verschillende mogelijkheden voor wat betreft vegetarische pizza's en pasta's. In Quepos is Dos Locos een aanrader (althans dat was 4 jaar terug de grote hit aldaar) en het delicatessezaakje ertegenover.
In Montezuma en Monteverde zijn (amerikaans georienteerde) vegetarische restaurants en in Cartago en Alajuela zijn vegetarische restaurants te vinden die meer lijken op de vishnu formule. Voor meer informatie en gerichte vragen kan je me een mailtje sturen, de informatie is vier jaar oud maar ik heb nog altijd contacten in CR waar ik vragen aan kwijt kan.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Costa Rica?
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2005, 18:58:07 »
Aangezien dit bericht nogal verouderd is vroeg ik me af of er in de tussentijd nog iemand in Costa Rica is geweest en eventueel wat tips heef voor vega restaurants?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Costa Rica?
« Reactie #5 Gepost op: 06 november 2006, 18:34:26 »
http://www.cnn.com/2006/TRAVEL/DESTINATIONS/10/27/bto.costa.rica/index.html

Costa Rica eco-trip: A veggie anniversary adventure