Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #140 Gepost op: 06 juli 2007, 21:49:00 »
En waarom is dat? Ik bedenk ineens dat ik Martha Stewart er al eens over heb horen kwelen. Is het een Amerikaanse keten?

Ja en hij is wel biologisch, maar niet duurzaam, de Engelsen vinden het te weinig geitenwollensok en te posh voor een biowinkel. In de VS daarentegen loopt ie goed.
En ik wil er ook 1 in NL  >:(
,,,,فلافل

Puck

Re:Engeland/Londen
« Reactie #141 Gepost op: 06 juli 2007, 22:07:15 »
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Whole Foods naar Nederland komt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #142 Gepost op: 06 juli 2007, 22:48:30 »
whoehoe
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #143 Gepost op: 07 juli 2007, 10:44:48 »
En waarom is dat? Ik bedenk ineens dat ik Martha Stewart er al eens over heb horen kwelen. Is het een Amerikaanse keten?

de Engelsen vinden het te weinig geitenwollensok en te posh voor een biowinkel.  

Zo zie je maar, dat vond ik er net zo leuk aan.  :)
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2007, 10:45:07 door Brent »

Puck

Re:Engeland/Londen
« Reactie #144 Gepost op: 07 juli 2007, 16:43:05 »
Het wordt inderdaad juist tijd voor een grote en chique winkel met een breed en diep assortiment bestaande uit kwalitatief goede (bio)producten.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Engeland/Londen
« Reactie #145 Gepost op: 09 juli 2007, 14:31:39 »
Ik zit nu bij Red Veg. Ik ga hier pas weg als ik barst. BURP! :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #146 Gepost op: 09 juli 2007, 20:27:01 »
Ik zit nu bij Red Veg. Ik ga hier pas weg als ik barst. BURP! :)

arrrrrrrrrrgh jaloers.
Ik heb vandaag wel starbucks capuchino gedronken
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #147 Gepost op: 09 juli 2007, 20:43:22 »
Daar heb jij de MSN-avatar van! Ik dacht dat het iets was uit NYC.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #148 Gepost op: 09 juli 2007, 22:33:51 »
Daar heb jij de MSN-avatar van! Ik dacht dat het iets was uit NYC.

 :yes:
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Engeland/Londen
« Reactie #149 Gepost op: 11 juli 2007, 10:39:10 »
Ik zit nu bij Red Veg. Ik ga hier pas weg als ik barst. BURP! :)

arrrrrrrrrrgh jaloers.
Ik heb eerst een mushroomburger genomen. Man wat zijn die groot en machtig zeg! Dat een half uurtje laten zakken, toen voor de gevulde jalapenos gegaan, met de bedoeling daarna nog een hotdog te nemen. Maar dat heb ik niet gehaald, ik zat zoooo vol! Volgende keer ga ik er zeker weer naar toe.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #150 Gepost op: 26 december 2007, 22:46:18 »
Er zat opeens tomatenspul op mn mushroomburger van t weekend bij Red Veg. Dat is normaal toch niet? Ik was er niet zo blij mee. Verder wel heerlijke burger. Mn vriend had de hickory smoked burger, ook erg lekker. Erbij aardappelwedges en Spicy baby corn firesticks. Die waren lekker. Mmm.

Verder in London ontbeten bij een vegetarische diner: eat and two veg. Lekker een uitgebreid Engels ontbijt met roerei, veggie worstjes, lekkere bonen in tomatensaus, aardappel, tomaat, champignons. Er zat geen toast bij, maar zo was 't ook al genoeg.

Heerlijk Indiaas gegeten in La Porte des Indes. Bij aankomst stond er papadum met 4 chutneys op tafel. Daarna kregen we als amuse een geinig gefrituurd bolletje, dat je in zijn geheel in je mond moest doen en dan openbarste met een vulling van yoghurt, tamarinde en grammeel. Erg lekker. Toen een thali met lekkere saag paneer, dahl, gerookte aubergine puree, saffraanrijst, heerlijke okra met tomaat, kruidige aardappeltjes, granaatappelraita, naan en rijstmeelbrood.
Toen zaten we vol, dus ipv een toetje een thee uit de theelijst uitgekozen.
Bij het weggaan kregen we een orchideetak en een fancy bureaukalendertje met mooie foto's  :heart:

Ook nog in Greek Street in Soho geweest, waar drie Thai zo'n beetje naast elkaar zitten: 2x een vegetarier met Thais buffet, goedkoop! Daar ga ik zeker een keer om te lunchen heen als ik weer in Londen ben, maar nu gingen we naar Patara, een wat sjiekere tent, die niet vegetarisch is, maar wel een aparte veggie menukaart heeft. Vooraf lekkere gefrituurde tofu in een pittig koriandersausje, daarna super groene curry, en toe een kokoslimoentaartje met ijs gedeeld. Echt een aanrader.
Ze hebben trouwens een aantal vestigingen in Londen.
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #151 Gepost op: 27 december 2007, 08:14:28 »
Er zat opeens tomatenspul op mn mushroomburger van t weekend bij Red Veg. Dat is normaal toch niet? Ik was er niet zo blij mee. Verder wel heerlijke burger.

Definieer tomatenspul? Want er zat altijd mushrooms in tomatensaus op...

Eat & two veg is ook leuk ja. Zat in diezelfde straat nou de Whole Foods?

Ben je trouwens wel eens bij Hummus Bros geweest? Ook erg leuk.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #152 Gepost op: 27 december 2007, 14:49:21 »
Ik was vorige week in Londen en hier: http://www.beerintheevening.com/pubs/s/36/3615/Couch/Soho
binnengestapt ipv in Redveg, een paar stappen verder. Ze hadden er een lekkere bonenburger en het is er véél gezelliger.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #153 Gepost op: 27 december 2007, 17:06:58 »
Er zat opeens tomatenspul op mn mushroomburger van t weekend bij Red Veg. Dat is normaal toch niet? Ik was er niet zo blij mee. Verder wel heerlijke burger.

Definieer tomatenspul? Want er zat altijd mushrooms in tomatensaus op...

Eat & two veg is ook leuk ja. Zat in diezelfde straat nou de Whole Foods?

Ben je trouwens wel eens bij Hummus Bros geweest? Ook erg leuk.

Tomatenspul: saus ja. Dan herinner ik 't me anders van de vorige keer of hij was minder lekker dan de vorige keer. De burger zelf was onverminderd lekker. Volgende keer wil ik echt een hotdog proberen.
Whole Foods is in Keningston, tenminste die waar ik was, niet in Marylebone waar Eat and Two Veg is, tenzij er inmiddles 2 Whole Foods zijn.
Hummus Bros is de humus broodjeszaak in Soho? Indien ja, alleen een eerdere keer langsgelopen. Indien iets anders: vertel!

@ Nick: Red Veg niet gezellig? Het is een snackbar! Maar wel een fijne. Maar voor diner kan ik me voorstellen dat een pub beter is.
,,,,فلافل

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #154 Gepost op: 28 december 2007, 09:42:46 »
Weet ik wel en we hebben daar de vorige keer erg lekker gegeten. Nu kwamen we van de andere kant, we waren moe,koud en konden de verlokking niet weerstaan...  ;)
(twas maar een tip)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #155 Gepost op: 28 december 2007, 09:55:33 »
Tomatenspul: saus ja. Dan herinner ik 't me anders van de vorige keer of hij was minder lekker dan de vorige keer. De burger zelf was onverminderd lekker. Volgende keer wil ik echt een hotdog proberen.
Vond ' m niet zo lekker als de mushroomburger. Wilde afgelopen keer echt de no name nuggets proberen, maar die waren uit het assortiment. :(

Whole Foods is in Keningston, tenminste die waar ik was, niet in Marylebone waar Eat and Two Veg is, tenzij er inmiddles 2 Whole Foods zijn.
Hmm, nee, volgens mij is het een 'afgeleide' van de WF.

Hummus Bros is de humus broodjeszaak in Soho? Indien ja, alleen een eerdere keer langsgelopen. Indien iets anders: vertel!
Ja, in Wardour Street.

Heb je trouwens wel eens gegeten bij de Beetroot? Vind het niet echt iets voor jou (je eet uit een bak, het is net zoiets als de RedVeg maar dan niet echt fastfood), maar het eten is er heerlijk.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #156 Gepost op: 28 december 2007, 14:05:07 »
Weet ik wel en we hebben daar de vorige keer erg lekker gegeten. Nu kwamen we van de andere kant, we waren moe,koud en konden de verlokking niet weerstaan...  ;)
(twas maar een tip)

Oh het was ook niet vervelend bedoeld  :). Ik ben gewoon een groot reclamemaker voor redveg  ;)Maar een pub met een lekkere veggieburger is natuurlijk ook nooit weg  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #157 Gepost op: 28 december 2007, 14:08:14 »
Heb je trouwens wel eens gegeten bij de Beetroot? Vind het niet echt iets voor jou (je eet uit een bak, het is net zoiets als de RedVeg maar dan niet echt fastfood), maar het eten is er heerlijk.

Hm, het klinkt nog al alternatief  :P. Maar als 't er heerlijk is, gaat ie op de lijst (jammer dat ze geen site hebben).
De hummus lui moet ik ook maar eens proberen.
Nou heb ik voor mijn volgende london bezoek al 3 lunchtenten op mn lijstje  :-\
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #158 Gepost op: 28 december 2007, 15:59:13 »
Nah, valt wel mee qua alternatief hoor, het is meer simpel en niet echt uit eten. Een bak is meer een kartonnen doosje en het is fastfood, maar dan met curry's, sheperd's pie, salades etc..
« Laatst bewerkt op: 28 december 2007, 16:02:25 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #159 Gepost op: 11 januari 2008, 16:20:02 »
Verder ben ik nog in het sjiekere Neal Street restaurant van Antonio Carluccio binnengelopen om te babbelen (het was geen etenstijd) en ze maken daar zeker ook veggie eten. Ga ik zeker de volgende keer heen.

Deze is in maart gesloten.

Ik ga binnenkort naar London. Eindelijk, want de laatste keer is al eeeeeeeeeeeeeeeeeeuwen terug en hey, ik woonde daar ooit, dus 't is toch een beetje mijn stad. :)

Ik ben nu bezig resto's uit te zoeken waar ik heen wil en m'n vriendin zoekt uit welke interessante concerten er zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat we per dag minstens naar een supermarkt, drie restaurants, vier platenzaken, twee boekwinkels en vijf concerten willen. ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.