Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #180 Gepost op: 01 september 2008, 20:57:31 »
Wow calimero, wat een uitgebreide beschrijvingen, bedankt! Ik krijg er acuut honger van!
* Sam is in october ook weer een paar dagen in Londen

 :bloos:
Ik probeerde eens net zo uitgebreid te doen als selly. :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #181 Gepost op: 01 september 2008, 21:00:20 »
Ik mag ook altijd graag op een zekere katerige morgen/middag een boottochtje maken over de Thames. Zowel upstream richting Richmond is leuk (de rivier verandert daar in een frans meanderende slinger-rivier) als met de metro/lightrail naar Greenwich en dan met de boot terug. Volgens mij gaan alle boten van en naar Westminster. Het is leuk om onder alle bruggen door te gaan en de vergane glorie van oude industrie te zien, en de opgeknapte vergane glorie daar waar dure penthouses in oude fabrieken zijn gebouwd.

De Thames is een getijde rivier en dat is wel bijzonder als je bij laag water in de zij-havens boten 7 meter hoger achter sluizen ziet liggen.
Spitalfields is inderdaad wel leuk om heen te gaan. Ik heb ook eens in het kader van 'doe eens iets touristisch' een Jack de Ripper wandeling gedaan (vast nadat ik From Hell had gezien). Dat was best spannend want die mevrouw kon mooi vertellen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #182 Gepost op: 02 september 2008, 10:18:19 »
Ik ook!

He wacht, maar ik ga lekker ook naar Londen in oktober. Er is zo veel, wat moet ik in die vijf dagen bezoeken? Kunnen jullie een soort ranglijstje maken? :)

Je moet niks. :P Mijn grootste aanrader is om niet altijd de metro te nemen maar ook eens de bus. Zo leer je de stad ook daadwerkelijk een beetje kennen als stad en niet als allerlei geïsoleerde eilandjes. Verder: koop een OV-weekkaart, een A-Z (stratengids) en een Time Out.

Dank! Ik weet dat ik niets moet, maar toch. ;) Wat zou je mij dan laten zien in vijf dagen, dat was meer het idee :)

En dan ook vooral het eten. Door al de verhalen hier, heb ik zo'n zin om te gaan!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #183 Gepost op: 02 september 2008, 19:49:12 »
Wow calimero, wat een uitgebreide beschrijvingen, bedankt! Ik krijg er acuut honger van!
* Sam is in october ook weer een paar dagen in Londen

 :bloos:
Ik probeerde eens net zo uitgebreid te doen als selly. :P

 :D

Ik heb dit weekend toevallig lang weekend in Londen gevierd.
Ik wilde na aankomst op het vliegveld eigenlijk naar het nieuwe vegan half raw restaurant Saf in Hoxton, maar omdat ik niet zeker wist dat ik geen vertraging had, had ik niet gereserveerd. Dus Saf zat bommetje vol, en gingen we maar bij een lokaal tapastentje eten. En dat viel reuze mee, alles hartstikke vers, geen groothandel-tapas zoals je hier hebt, en met drinken voor 2 personen 30 pond kwijt. In Amsterdam betaal je vaak meer.

De volgende ochtend ontbijt in Ottolenghi, omdat Hiziki zo enthousiast over het kookboek had geschreven. Nou dat is zeker leuk. Op tafel staan allemaal broodroosters waarmee je je eigen brood kunt toasten. Nou, je maakt mij 's ochtends met niks zo blij als met een broodrooster. Maar wij namen een tafel zonder en ik at kaneelwentelteefjes met griekse yoghurt en heerlijke bessencompote. Mmm. De kaart is niet overvol van veggie gerechten maar er staan er een aantal op en je kunt ook vragen of ze gerechten veggie willen maken.

's middags lunch in Chinatown, omdat ik er al zo lang niet geweest was,. Ons resto luisterde naar de naam New World, had een wachtrij voor lunch en er kwamen allerlei karren langs je tafel (een bapaomevrouw, een dimsummevrouw etc. ik had er tot voor kort nooit voor gehoord maar ik las er zojuist over in een boek waarvan de recensie binnenkort online komt en nu zat ik opeens in een resto waar ze dat ook hadden). Maar voor veggies zijn die karren niet handig: weet jij veel wat er in zit, en de kar-mevrouwen spreken nauwelijks Engels en dus bestelden we van de kaart. We hadden lekkere tofu met groenten en gebakken aubergine in pittige saus. Altijd wel geinig: Chinatown. Wat helaas opvalt: restos met veel Chinese bezoekers hebben op de kaart geen duidelijk veggie-eten, en Chinese resto's met duidelijk veggie eten hebben geen Chinese bezoekers.

Avondeten bij Blue Elephant, een Thai aan het andere eind van de stad, die ook een Indiase vestiging heeft waar we een vorige keer aten. Het leuke is dat ze een aparte vegetarische menukaart hebben, naast een niet-veggie. Het resto is ingericht met watervallen, bosschages en riviertjes, alsof je in het oerwoud zit en ze hebben 100 man personeel. Het eten viel niet tegen, we hadden een uitgebreid menu met van alles wat, waaronder heerlijke pittige auberginesalade,  een fantastische loempia en diverse lekkere curries. Ook fijn, de als heel heet aangeduide gerechten waren wel pittig, maar niet engheet.

De volgende ochtend een beetje een lichtontbijt in EAT. Die zie je overal en het is niet heel bijzonder maar niet duur en er is duidelijk wat wel en niet veggie is. Ik had een goeie veggie wrap en een sapje.

Lunch op de Borough Market. Je kunt er ten eerste heel veel proeven, maar ook van alles eten. Ik had nu Zwitserse raclette, compleet met augurk erbij.

Avondeten bij Moro, wiens kookboek ik een dezer dagen moet bespreken. Leuk, maar niet iets om voor om te rijden. Hoewel, de linzen-spinazie-met-smaak-yoghurtsoep vooraf was geweldig en ook het brood was erg lekker. En de mezzeschotel was prima, maar daarvan heb je er wel meer dus. Nou ja, niet in Amsterdam ,daar zou ik een moord doen voor een Moro, maar in Londen heb je meer goede mezzetenten. Wel leuk en belachelijk toevallig: naast ons zat een andere Nederlandse internet-eet-stukjes-schrijver. Oh ja en trouwens, de wortelsalade met kaneel en rozenwater is eigenlijk wel om voor om te rijden.

Maar ik ben ehm.. dus helemaal niet bij Redveg geweest. Het kwam er maar niet van. Ik moet dus vlug weer terug want normaal is redveg vaste prik. Ik denk dat ik die minimais die ze er hebben nu maar eens zelf ga maken.
« Laatst bewerkt op: 02 september 2008, 20:24:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #184 Gepost op: 04 september 2008, 14:18:39 »
http://edition.cnn.com/2008/TRAVEL/09/02/london.eat/index.html

(CNN) -- In London you can sample food from anywhere in the world. The city boasts excellent eateries serving everything from Ethiopian to Peruvian cuisine, but right now traditional British food is having something of a revival, showcasing the best seasonal ingredients the isles have to offer.

St John (26 St John Street, Smithfield) specializes in the kind of bizarrely named cuts of meat your grandparents knew and loved. The ever-changing menu has included chitterlings and dandelion greens, pigeon and trotter pie, and roast bone marrow and parsley salad. If the unusual menu were just a gimmick the novelty would soon wear off; instead, this is superb British cooking, re-imagined for the 21st century. A revelation.

Run by a former St John chef, Hereford Road (3 Hereford Road, Bayswater) is an unfussy, unassuming eating space. The food may also sound unassuming (think British classics like potted crab, pheasant or oxtail) but it is assured, imaginative and consistently excellent.

The Narrow (44 Narrow Street, Limehouse), Gordon Ramsay's first attempt at a gastropub, is located in an airy converted boathouse on the banks of the Thames. Although you can pop in for a quick beer it's the food that's the real draw -- classic British fare prepared with an immaculately light touch.

If The Narrow is the champagne of gastropubs The Eagle (159 Farringdon Road, Farringdon) is the traditionally brewed real ale. Known as the birthplace of the gastropub, it has well-worn sofas and a welcoming real-pub feel, while the open-fronted kitchen turns out superior Mediterranean and Modern European cuisine.

Any vegetarians put off by all the meat on offer at St John will love Manna (4 Erskine Rd, Primrose Hill). Mains include a mushroom, spinach and cumin torte served with yellow capsicum and lemon sauce and the dessert menu promises such treats as a summer berries filo tostadina served with a rose coulis and tequila-toffee sauce. How could you resist ....

Another excellent vegetarian option is The Gate (51 Queen Caroline Street, Hammersmith). Tucked away above a church in a quiet courtyard, it's the kind of place where carnivores are happy to forego eating meat -- well worth seeking out.


Perfect for a quick pit stop, Busaba Eathai is a mini-chain of bustling canteen style Thai restaurants from the man behind the Wagamama chain. With restaurants in Wardour Street, Bird Street and Store Street, Busaba offers an interesting menu and reliably tasty food. The Wardour Street branch gets very busy at the weekend, with a long, snaking queue outside.

Londoners have a special place in their hearts for curry, whether it be Indian, Sri Lankan or Bangladeshi. Brick Lane used to be the place to go for a real curry, and it is still possible to find good, authentic Indian food among the tikka masalas, but a better bet is to head west to Wembley, where you'll find some great Gujarati restaurants. Southall too has reputation as a quality curry hot spot, while in south London, Tooting boasts some fine south Indian restaurants.

Spencer Tracey once said "I don't want to go to heaven, I want to go to Claridge's," and that's exactly where you should go for a quintessentially English afternoon tea (30 Old Burlington Street, Mayfair). You'll be serenaded by a classical musical ensemble while you nibble daintily on a selection of sandwiches and teacakes. It's pricey, but perfect.

If the sun is out you can do no better than taking a picnic to one of the city's many parks. Stock up on provisions at the fantastic Borough Market near London Bridge, or at the healthy, but pricey, Whole Foods Market store in Kensington. And pack an umbrella, just in case ...



Even een stukje schaamteloze zelfpromotie:
Recensie van het eerste kookboek van The Gate
en
Recensie van The Gate Easy
« Laatst bewerkt op: 04 september 2008, 14:21:11 door Hizikigrrrl »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #185 Gepost op: 05 oktober 2008, 23:05:00 »
Morgen moet ik al weer naar huis, maar de vijf nachten Londen zijn goed bevallen. De eerste avond zijn we in West Heampstad bij een burgerzaakje (Gourmet Burger Kitchen) beland, waar ze ook veel vegakeus hadden. Ik had een linzenburger. Erg goed. Erg veel ook. :)

Ik had super veel adresjes uitgeprint, maar het kwam er niet van om alles uit te proberen, want als je de stad niet goed kent, is het lastig om eventjes naar de andere kant van de stad te gaan om even wat te eten. Reisgenote had ook niet zo veel trek en dat werkt aanstekelijk. Maar dat is niet erg, we hebben dag 2 wat dingen in ons appartement opgewarmd (wel aanrader, zo'n appartement met ontbijt in je koelkast en opwarmmogelijkheden) en een keer geluncht in Chinatown en ook nog een keer gegeten bij een vega oosters buffet. Prima eten. Lunchen deed ik ook nog in Tate Britain en een tentje in Heampstad met soep.

Vandaag zijn we nog wel naar Rasa North geweest. Een verrassingsmenu gehad. Heerlijk eten! Daar wil ik nog wel een keer naar toe.

In de koffer gaat mock duck, gekke zoutjes en chips.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2008, 23:16:11 door LL de Ling »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #186 Gepost op: 16 oktober 2008, 14:24:45 »
Gisteren gelunched in Fifteen, restaurant-in-opleiding van Jamie Oliver in Londen. Heel erg lekker gegeten, attente frisse jonge bediening. We aten a la carte in het "echte" restaurantgedeelte beneden. Alle vegetarische gerechten waren gemerkt met een (v) en er waren van elke gang 1 of 2 vegetarische varianten. Vooraf een hele lekkere zachte buffelmozzarella met verse vijgen en honing-amandelen, als hoofdgerecht aardappel-gnocci met groene saus, en als toetje een semi-freddo met koek en koekkruimels. Hele lekkere witte wijn erbij. Op het dessert-menu stonden twee desserts zonder (v). Ik heb gevraagd wat er dan in zat, en dat bleek gelatine te zijn, en er werd uitgebreid uitgelegd waarom die gerechten dus geen (v) kregen. Erg goed! De bediening kon ook heel goed uitleggen wat er in elk gerecht zat en hoe het gemaakt werd. De menukaart verandert dagelijks.

Ik vind het concept heel erg leuk (kansarme jongeren een carrierestart in het restaurantwezen geven), ik heb ook het idee dat het heel professioneel aangepakt wordt. Het eten is lekker maar ook wel een beetje duur, 7 - 10 pond voor een voorgerecht en 25 voor een hoofdgerecht. Ik ben wel van plan er nog eens vaker te gaan eten, maar het wordt geen vaste prik, zeker niet met lunch, want na een perfecte lunch van half 1 tot half 4 komt er weinig meer uit je handen qua werk  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #187 Gepost op: 18 oktober 2008, 00:01:25 »
Maandag een dubieuze Indier, zal ik nooit van mijn leven terug kunnen vinden, maar het eten was lekker (zoete naan met rozijnen, was erg lekker).
Dinsdag een dubieuze Italiaan. Zat ergens bij Buckingham Palace in de buurt. Het eten was warm en dat was op dat moment het belangrijkste. Ik kreeg mijn shot kaas en dat was ook erg belangrijk. De tiramisu was waterig.
Woensdag Neal's Yard Salad Bar. De spinaziequiche met ricotta was lauw, de kikkererwtensalade hard en smakeloos, de wortelsalade met rozijntjes saai. Er waren diverse gasten die er kwamen zitten, op de kaart keken en weer weg gingen. Heel erg jammer, ik heb er jaren geleden lekker gegeten. Als klap op de vuurpijl ontplofte het sapmaal-slash-koffiezetapparaat. Ik was zo teleurgesteld in het eten, ik heb voor het eerst het gevoel gekregen dat vegetariers behandeld worden als konijnen (qua eten dan). Grote spijt dat we (het bomvolle) Food for Thought voorbij hebben gelopen.
Donderdag een falafelburger met chips in een pub. Veel, vet en goedkoop. Je bent niet voor niets in Engeland ;).

Verder een high tea bij Kensington Palace (een scone ter grootte van een krentenbol). Een muffin uit het muffinwinkeltje in de markthal op Covent Garden: een belevenis op zich (alleen al het glazuur: geel, roze, rood, blauw, groen, paars...). Lunch in Tate Modern (smakeloos) en het British Museum (iets minder smakeloos, hele grote chocolate chip cookies), bij een hip tentje een hip walnotenbroodje met brie en peer. Vandaag na de incheck op St Pancras sandwiches van Marks&Spencer.

Verder cultuurhistorie (beeldend en literair), natuurhistorie, twee musicals. Wat is Londen een heerlijke stad!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #189 Gepost op: 18 november 2008, 19:29:34 »
Zo, net van vrijdag t/m maandag in Londen geweest, het was weer leuk!

Wat gedaan/gegeten?
Vrijdag: eten in het huis waar we logeerden, typisch Engels: macaroni 'n cheese. Daarna een biertje in een locale pub, en het record om en om naar binnen en buiten rennen verbroken vanwege herrie binnen en wel/geen plek buiten op het terras. Toen er eindelijk plek was mochten we niet meer met drank buiten zitten  :-\

Zaterdag: Vroeg uit de veren en met de metro naar Highgate Cemetery. Was zeer indrukwekkend, eerst over het oostelijk deel gelopen en toch maar op de foto bij het graf van Karl Marx, daar na een guided tour door het westelijk deel, dat ik iedereen warm kan aanbevelen.

Daarna de hier zo geroemde mushroomburger eindelijk eens geprobeerd bij Redveg. Ok, hij was lekker, maar niet zooooo bijzonder toch hoor. Ik heb in Engeland/Schotland wel vaker lekkere veggieburgers gegeten. Ik weet niet of ik me volgende keer nog weer in dat gedeelte van druk-Londen wil storten voor zo'n burger. Daarna even wat boeken gekocht, en een biertje gedronken in een of andere Gaybar in Soho. Daarna weer naar ons logeer huis in East Londen en gegeten: een soort indiase balletjes uit de supermarkt met kruidige vulling. Erbij sperciebonen, sufgekookte pompoen (with a generous amount of butter) en ovenbaked potatoes.
's Avonds naar een leuke tent in Camden: the Barfly. Er speelden een aantal bands, waaronder Cop on the edge. Was leuk en daarna nog gedanst op oude soul.

Zondag: lekker lui, uitgeslapen en einde van de ochtend gaan wandelen vanuit ons logeerhuis richting Victoriapark, daarna een stuk van de Capital Ring gelopen (aanrader) van Hackney Wick naar Springfield park via de river Lea. Daarna via Abney Park Cemetery weer teruggelopen door Hackney. Was een lange wandeling, wel erg leuk en ik heb nog steeds spierpijn. 's Avonds gegeten bij één van de vele Indiërs op Brick Lane en nog een borrel gedronken bij The Big Chill. Het was een fijn weekend en eind april gaan we weer voor een trouwerij, dus dat is een fijn vooruitzicht!

De reis per trein is me overigens goed bevallen, ondanks vertraging op de terugweg.

Edit: bij de boekhandel zaterdag helemaal de good food vegetarian kersteditie vergeten te kopen.. dus deze nog even snel op het station van St. Pancras gehaald bij de WH Smith. Hij ziet er goed uit!

Edit 2: Ik had ook nog een 2 lekkere vegetarische kaasjes cadeau gekregen:  Cheddar en Wensleydale!
« Laatst bewerkt op: 18 november 2008, 19:58:21 door Modub »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #190 Gepost op: 18 november 2008, 23:10:18 »
Vond je die dames die het winkeltje bij Highgate cemetary runnen niet ehm, intimiderend?
In m'n reisgids stonden ze al als avontuurlijk uitje op zich genoemd, zegmaar, en inderdaad heb ik best een soort aanvaring gehad met die ene heks. Hmm, jammer dat ik dit keer geen reisverslag heb gemaakt... (De vrouw die ons rondleidde was overigens wél erg lief hoor, maar wist dan weer niet hoe 'die ene Russische spion' ook alweer heette. :P)

Ik ga in januari weer, joehoe! (We hebben al een bezoek gepland aan het kerkhof in Stoke Newington want dan kunnen we weer naar Rasa Noord. ;D)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #191 Gepost op: 18 november 2008, 23:38:45 »
Vond je die dames die het winkeltje bij Highgate cemetary runnen niet ehm, intimiderend?

Haha nee hoor, er stond alleen onze mannelijke gids, maar inderdaad, je voelt je bijna verplicht... toch vind ik het wel geniaal hoe ze het allemaal toch onderhouden.

We hebben al een bezoek gepland aan het kerkhof in Stoke Newington

Abney park dus, ben ik ook geweest. Leuk, maar als je de dag ervoor Highgate heb gezien, dan is het toch niet zo heel indrukwekkend meer. In plaats daarvan mag ik graag een stukje Capital Ring aanbevelen. De Ploughman's Lunch bij de Pub "Princess of Wales" op dat stuk van de wandelroute wil ik overigens niet aanbevelen. Is de slechtste die ik ooit gehad heb.

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #192 Gepost op: 19 november 2008, 16:41:29 »
RED VEG!! Is hemels! Het is een vegetarisch fast food restaurant met ontzettend heerlijk vadsig eten *maag knort heftig* Het zijn geen kleffe MacDonaldsachtige slappe happen, maar burgers, nuggets, falafel etc zoals ze eigenlijk zouden moeten zijn, vol van smaak, hmmmmmmm ik wil naar Londen! http://www.redveg.com/
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #193 Gepost op: 19 november 2008, 17:02:51 »
Ieder z'n meug zullen we maar zeggen  :)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #194 Gepost op: 20 januari 2009, 02:18:26 »
Vorige week een heel leuke week gehad in Londen!
Een van mijn au pairkindjes van bijna dertien jaar terug weer gezien (voor het eerst in zes of zeven jaar), ze is nu twintig. :)
Een paar leuke restaurants e.d. herbezocht (Manna, Vanilla Black, Beatroot, Rasa Noord, the Giraffe, het café van Foyles) en enkele nieuwe plekken ontdekt (waaronder Blue Elephant, daarover heeft Selly al eens geschreven).
Niet in the London Eye gegaan want die bleek precies in de week dat wij er waren gesloten wegens onderhoud. ::)
Wel kerkhoven bezocht in Highgate en Stoke Newington.
Héél veel bandjes zien optreden, waaronder Animal Collective (die van die vijf sterren in de Volkskrant ;)) en Fanfarlo (en de dag erna met de drummer gesmst en gebeld en afgesproken in een pub ;D omdat ik nog een t-shirt erbij wilde en hij vergeten was de shirts mee te nemen)(o, en hij en/of een deel van de band eet blijkbaar vega, bleek tijdens het restauranttips uitwisselen). :D
Montezuma (chocowinkel) bijna leeggekocht (en mailorderfolder meegekregen voor de rest). :kwijl:
Zes pakken cereal mee naar huis (en meer van dat soort onzin, zoals geweldig lekkere vegan chocokoekjes van M&S).
En een Oyster card gekocht ditmaal! Werkt erg prettig.
Het was weer heerlijk, ik heb alweer zin in m'n volgende Londenreis!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #195 Gepost op: 20 januari 2009, 19:08:18 »
.. kerkhoven bezocht in Highgate en Stoke Newington.

Het lijkt een trend te worden...

En een Oyster card gekocht ditmaal! Werkt erg prettig.

Ja dat willen wij ook nog even regelen voor ons volgende bezoek in april. Vorige keer hadden we er 1 te leen, was echt makkelijk. Kan dat ook op afstand in Nederland gekocht worden, of heb je die gewoon op het station gekocht? En wat kost zo'n ding eigenlijk? En heb je dan meteen tegoed er opstaan? Ik kon de laatste keer dat ik de website bekeek er geen wijs uit worden.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #196 Gepost op: 20 januari 2009, 21:04:33 »
Wij hebben 'm gewoon gekocht toen we aankwamen op King's Cross. Wij konden nl. ook niet zo gauw vinden hoe je hem in Nederland kon bestellen en een collega raadde me aan het in Londen te doen. Dat was inderdaad reuze eenvoudig.
Het kaartje zelf kost iets van drie pond ofzo, en dat koop je tegelijk met je abonnement. Je kunt naast je abo nog een los saldo bijhouden voor reizen buiten je zones.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Engeland/Londen
« Reactie #197 Gepost op: 20 januari 2009, 21:13:58 »
Je gaat gewoon zo iemand in een hokje klieren totdat je er eentje hebt. Je bent Nederlander, je loopt ook aan de verkeerde kant metrotrappen op enzo. Mag allemaal! :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #198 Gepost op: 22 januari 2009, 07:21:34 »
Kan dat ook op afstand in Nederland gekocht worden, of heb je die gewoon op het station gekocht?

Een vriendin had die voor ons in Nederland gekocht. Met tegoed er al op. Was wel makkelijk. Daar nog een keertje opgeladen. Kan wel navragen waar het was, maar het is net zo simpel om het daar te doen denk ik. Maar zij vindt het fijn dat soort dingen altijd goed uit te zoeken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #199 Gepost op: 22 januari 2009, 12:49:39 »
Ik heb em daar gekocht dat ging heel snel gewoon aan het loket.
,,,,فلافل