Vrijdag tot dindsdag in Berlijn geweest. We verbleven in een Airbnb in Britz, Neukölln, dat is nog niet zo hip, maar we kwamen erachter dat het binnen 5 minuten lopen hartstikke hip is.
Op de eerste dag gewoon gaan lopen. Na een minuut of 5 veranderde het volk op straat steeds meer en waren we duidelijk in hipstertown beland. Toen bij het eerste de beste Aziatische straattentje met een Fritz Kola-uithangbord en mannen met knotjes een maaltijd gekocht. Alles kon er vega of vegan besteld worden. (vrienden zeiden later dat dit niet zo goed was, maar he, we zijn toeristen).
Op zaterdag hadden we een feest op het vliegveld van Tempelhof. Vriendin werkt voor een project waarbij Turkse vrouwen haken en die hadden allemaal eten (o.a gozleme) gemaakt. Wow, wow wow wat lekker.
Zondagmiddag hadden we lekkere schorles in
Prinzessinnengarten en daarna namen vrienden ons mee naar een Mexicaans restaurantje. We hadden geluk zeiden ze, want de kok was nu een vrouw, soms was het er heel slecht. Waarom we daar dan naartoe gingen weten we ook niet, maar dit was wel erg prima. We hadden natuurlijk veel eerder naar
Klunkerkranich moeten gaan, want naast heel hip drinken bovenop een voormalig winkelcentrum kun je daar ook heel hip eten.
Maandag had ik ergens een tofu currywurst (tja, wat zal ik zeggen) en at ik bij een Thai een prima pad thai. We zijn dus niet speciaal naar vega restaurants op zoek gegaan, maar overal kun je het genoeg krijgen. Het is ook erg hip om vegan te eten. Opvallend vind ik wel dat je ook erg veel extreem dunne mensen ziet, dat lijkt ook een trend te zijn.